2008-08-13, 13:46
Medlem
Hej jag använde Partion magic 8 till att krympa min C:\ hårdisk med 6 GB.
Då ville den starta om. När den startade om och genomförde ändringen så gick allt bra tills den kom till 99% sen stod det typ 1059 file nånting tror jag. Sen blev det 100%. Det stod "press any key to reboot" då gjorde jag det.
När datorn ska starta nu så kommer den bara till windowsflagan laddningen(efter bios ni vet) sen blinkar det till en bluescreen och sedan startar det om sig. Hinner inte se vad det står på blue screenen. Har provet felsäkert läge och senast fungernade konfirguation utan lycka.

Vad ska jag göra?
Citera
2008-08-13, 13:51
Medlem
Ratchers avatar
Enklaste är att helt enkelt blåsa hela disken och fixa partions storlekarna INNAN man installerar Windows, att fibla med Partion Magic om man INTE gjort detta tidigare samt "hoppat" över att göra räddnings disketterna brukar sluta ungefär där du är nu.

Tyvvär...

Citera
2008-08-13, 13:54
Medlem
har gjort räddningsdisketterna men den första av dem vill inte boota. Kan det ha att göra med att jag använder en usb floppydrive..
Har använt partion magic förut utan problem.
Floppydrive är först i bootlistan också
Citera
2008-08-13, 13:59
Medlem
Ratchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Admare
har gjort räddningsdisketterna men den första av dem vill inte boota. Kan det ha att göra med att jag använder en usb floppydrive..
Har använt partion magic förut utan problem.
Floppydrive är först i bootlistan också

"oftast" så klassar datorn USB som "floppy" om inte alternativ finns i listan, jag personligen stoppar i mitt USB och går sedan efter det in och väljer boota via USB, annars kan jag inte boota på det, [i]alltså USB minnet MÅSTE sitta i INNAN jag väljer boot typ i Bios[/I], iaf mitt.

Kanske samma för dig?
det "bör"fungera via USB att fixa detta, men man vet ju aldrig...

Citera
2008-08-13, 14:07
Medlem
står typ något error när jag försöker boota med disketterna:S
Citera
2008-08-13, 15:04
Medlem
nu fick jag i gång disketterna och körde "search for errors" och fick fram "Error 1516: "Partition improperly dismounted"
Citera
2008-08-13, 16:25
Medlem
Ratchers avatar
Citat:
nu fick jag i gång disketterna och körde "search for errors" och fick fram "Error 1516: "Partition improperly dismounted"

så använder man sig lite av google och får fram bla följande:

http://www.pcreview.co.uk/forums/thread-319941.php

denna gäller dock inte Partion Magic i sig men kan vara lite intressant iaf:

http://www.smartcomputing.com/techsu...&ErrorID=27418
Citera
2008-08-13, 16:35
Medlem
har sökt på google redan och försökt med det som står där men får det inte att fungera.
Citera
2008-08-13, 16:38
Medlem
Ratchers avatar
Citat:
har sökt på google redan och försökt med det som står där men får det inte att fungera.

då är "jävligheten" elak mot dig idag och vill tvinga dig till "format c:"
illa men sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in