2008-08-12, 19:43
Medlem
TKD_1337s avatar
Jag undrar varför man inte kan ignorera en mod. Har inte ignorerat några ännu men jag måste verkligen ignorera denna moden.

Tycker att man borde kunna göra så att man slipper att läsa en mods inlägg, vill han kontakta mig så ska det kunna gå genom PM men att jag annars slipper se hans/hennes inlägg i vanliga trådar.

Har sökt och har inte hittat något som tar upp detta.
2008-08-12, 19:51
Moderator
vfs avatar
https://www.flashback.org/showthread.php?t=503900

https://www.flashback.org/showthread.php?t=653442

sök.
2008-08-12, 19:55
Medlem
TKD_1337s avatar
Var ändå rätt så gammal dessa skrevs i, sen så kan man göra som moden Milkon sa:

Men vi skriver ju som användare också och det kan förstås finnas en poäng i att det skulle gå att ignorera det. En tänkbar lösning vore att vi kunde markera huruvida ett meddelande var i egenskap av moderator eller användare och att det gick att ignorera alla meddelanden som skrivits i egenskap av användare.
2008-08-12, 20:22
Medlem
R.Rs avatar
Ah, vi medlemmar kan väl bjuda på att vi inte kan ignorera mods.
De utgör ju en försvinnande liten del av alla FB's medlemmar och gör dessutom ett riktigt slitjobb, nog kan de få visa ett och annat skräpinlägg för oss alla
2008-08-12, 20:55
Medlem
CodeMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
De utgör ju en försvinnande liten del av alla FB's medlemmar och gör dessutom ett riktigt slitjobb, nog kan de få visa ett och annat skräpinlägg för oss alla
Ja, men å andra sidan är det modsen själva som kräver att de ska behandlas som vilken användare som helst när de skriver i egenskap av användare.

Det har tjatats rätt mycket om att modsen borde bete sig någorlunda artigare gentemot sina meddebattörer än andra medlemmar pga. sina modstatus, men så vitt jag vet så har ingen mods har gått med på det.
2008-08-12, 20:58
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN
Ja, men å andra sidan är det modsen själva som kräver att de ska behandlas som vilken användare som helst när de skriver i egenskap av användare.

Det har tjatats rätt mycket om att modsen borde bete sig någorlunda artigare gentemot sina meddebattörer än andra medlemmar pga. sina modstatus, men så vitt jag vet så har ingen mods har gått med på det.
Jag förstår din poäng, men ni får nog tyvärr fortsätta att se våra inlägg. Vi måste kunna gå in i trådarna i egenskap av moderator och skriva inlägg riktade till samtliga medlemmar.
2008-08-12, 22:11
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Var ändå rätt så gammal dessa skrevs i, sen så kan man göra som moden Milkon sa:

Men vi skriver ju som användare också och det kan förstås finnas en poäng i att det skulle gå att ignorera det. En tänkbar lösning vore att vi kunde markera huruvida ett meddelande var i egenskap av moderator eller användare och att det gick att ignorera alla meddelanden som skrivits i egenskap av användare.
Detta skulle skapa en jäkla massa merarbete för oss moderatorer som redan lägger ned en hel drös timmar varje vecka på att moderera "våra" forum.
Jag (och säkerligen ett flertal av mina medmods) skulle dra mig för att skriva inlägg om jag var tvungen att fylla i sådant här trams för allt jag postar.
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Jag håller med.
Det finns i skrivande stund 231,308 medlemmar varav 76(?) är moderatorer.
Antalet användare som är moderatorer är alltså knappt 0.3 promille, vilket jag tycker att man gott kan stå ut med.
2008-08-12, 22:21
Bannlyst
Personligen tycker jag att hela Ignorera-funktionen ska skrotas, lika så offensive avatar grejen.
2008-08-12, 22:28
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ken_park
Personligen tycker jag att hela Ignorera-funktionen ska skrotas, likaså offensive avatar.
Får man fråga varför?
Det är väldigt användbart om man surfar på Flashback på en delad dator eller på kontoret och inte vill att personerna som sitter runt omkring en skall behöva se bilder på Goatse/söndersprängda huvuden/infekterade könsorgan etc. etc.
2008-08-12, 23:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Får man fråga varför?

Flashback är till för folk över 18 år folk som är yngre har inget här att göra, men visst, äter man när man kollar här vill man kanske inte se något äckligt men det är en defenitionsfråga om vad som är äckligt då folk "tycker olika".
2008-08-12, 23:46
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkelöv
Flashback är till för folk över 18 år folk som är yngre har inget här att göra, men visst, äter man när man kollar här vill man kanske inte se något äckligt men det är en defenitionsfråga om vad som är äckligt då folk "tycker olika".

Kan tilläggas att det t.ex. inte alltid är så otroligt passande att en penis dyker upp i ruten om man surfar FB på jobbet
2008-08-12, 23:48
Medlem
Sälklubbarns avatar
Jag har alltid tyckt det har varit rätt enkelt att ignorera "manuellt".

Står det "Moderator" under nicket -> hoppa över inlägget.
Står det "Medlem" under nicket -> läs inlägget.

• 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in