2008-08-12, 19:26
Medlem
AnnaMs avatar
Nån av mina smågrabbar har precis slagit sönder bakrutan på min bil. Hur gör jag nu? Kontaktar jag försäkringsbolaget först eller går jag direkt till glasmästeriet?
Det står att självrisken på glas är 1700 kr. Är det allt jag ska betala eller tillkommer det mer?
http://i121.photobucket.com/albums/o213/AnnaM72/minbil.jpg
Citera
2008-08-12, 19:35
Medlem
StorSnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaM
Nån av mina smågrabbar har precis slagit sönder bakrutan på min bil. Hur gör jag nu? Kontaktar jag försäkringsbolaget först eller går jag direkt till glasmästeriet?
Det står att självrisken på glas är 1700 kr. Är det allt jag ska betala eller tillkommer det mer?
http://i121.photobucket.com/albums/o213/AnnaM72/minbil.jpg

Fyfan! Hur gick det till? jag hade blivit rosenrasande.

Men iallafall,jag är inte själv säker på detta då jag inte råkat ut för det, jag tillför inte så mycket till tråden ändå, man kanske kan ringa försäkringsbolaget och fråga?
Citera
2008-08-12, 19:39
Medlem
AnnaMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorSnoken
Fyfan! Hur gick det till? jag hade blivit rosenrasande.

Men iallafall,jag är inte själv säker på detta då jag inte råkat ut för det, jag tillför inte så mycket till tråden ändå, man kanske kan ringa försäkringsbolaget och fråga?
Jag har två vilddjur på 3 ½ och 4½ och nån av dem har gjort det men vet inte vem. De skyller på varandra. Själv stod jag och lagade mat så jag hade inte så bra koll. Den ena säger att den andra slog med en sparkcykel och den andra säger tvärtom. Får ringa Folksam imorgon och kolla med dem. Jag var rosenrasande kan jag tala om
Citera
2008-08-12, 19:44
Medlem
StorSnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaM
Jag har två vilddjur på 3 ½ och 4½ och nån av dem har gjort det men vet inte vem. De skyller på varandra. Själv stod jag och lagade mat så jag hade inte så bra koll. Den ena säger att den andra slog med en sparkcykel och den andra säger tvärtom. Får ringa Folksam imorgon och kolla med dem. Jag var rosenrasande kan jag tala om

Försök att täck med någonting så det inte regnar in under tiden bara
Citera
2008-08-12, 19:47
Medlem
AnnaMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorSnoken
Försök att täck med någonting så det inte regnar in under tiden bara
Jag ska ställa in den i garaget i natt. Har varit lite slarvig med det.
Citera
2008-08-12, 20:36
Medlem
Går det egentligen på försäkringen?
Det är ju viss skillnad mot ett stenskott i vindrutan eller krossad sidorutan pga inbrott. I det senare fallet har man ju polisanmälan...
Citera
2008-08-12, 20:37
Medlem
AnnaMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoTe
Går det egentligen på försäkringen?
Det är ju viss skillnad mot ett stenskott i vindrutan eller krossad sidorutan pga inbrott. I det senare fallet har man ju polisanmälan...
Men vad betyder då det som heter Glas på bilförsäkringen?
Citera
2008-08-12, 20:43
Medlem
My name is Earls avatar
Kan det inte gå på hemförsäkringen?
Då har man väl också lägre självrisk (jag har 1000 kronor).
Citera
2008-08-12, 20:45
Medlem
AnnaMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
Kan det inte gå på hemförsäkringen?
Då har man väl också lägre självrisk (jag har 1000 kronor).
Vi har ju "drulle" på hemförsäkringen. Jag får helt enkelt prata med dem imorgon.
Citera
2008-08-12, 21:39
Medlem
jah_man2s avatar
Åk till närmaste bilglasmästare så fixar han jobbet,du betalar självrisken till honom och han sköter kontakten med försäkringsbolaget...Hur enkelt som helst.
Citera
2008-08-12, 21:42
Medlem
AnnaMs avatar
Tack för hjälpen! Då fixar jag det i morgon.
Citera
2008-08-13, 11:54
Medlem
rebbans avatar
Som sagt går det bra att bara åka till en glasmästare så fixar han det på försäkringen.
Eller så kontaktar du folksam innan men då kan dom vilja skicka dig till en annan glasmästare än du vill.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in