Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-08-12, 17:43
  #1
Medlem
Starwarskids avatar
Hej.

Jag och tjejen drar till Kho tao om en vecka ca för att dyka lite. Dock så köpte vi våra biljetter för någon månad sedan och då såg våra liv lite annorlunda ut vilket resulterade i att tjejen behävde åka hem 5 dar innan mig. Detta har nu ändrats och hon skulle kunna stanna hela resan.

Fråga: Hur gör man för att boka om biljetterna då dessa ej är ombokningsbara? Muta någon på biljettkontoret? Fixa ett falskt läkarintyg och skylla på sjukdom? Pistolhot? Ge mig lite tips...
Citera
2008-08-12, 18:11
  #2
Medlem
D3ans avatar
nog bara att acceptera att det inte går att boka om icke-ombokningsbara biljetter
Citera
2008-08-12, 18:40
  #3
Medlem
-jOE!s avatar
Det finns ju en anledning till att dom är icke-ombokningsbara, dom är billigare. Då får man oxå räkna med att sådana problem kan uppstå. Mig veterligen finns det inga sätt att göra än att köpa en ny (eller stå sitt kast).
Citera
2008-08-12, 18:51
  #4
Medlem
Porridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starwarskid
Fråga: Hur gör man för att boka om biljetterna då dessa ej är ombokningsbara? Muta någon på biljettkontoret? Fixa ett falskt läkarintyg och skylla på sjukdom? Pistolhot? Ge mig lite tips...

En polare till mig köpte icke ombokningsbara biljetter till Thailand INNAN han frågat om semester på kneget eftersom han var så säker på att han skulle få semester. Men det fick han inte.

8000 spänn och jag lovar att han försökte ALLT vad lagen tillåter och lite till för att försöka boka om dom (han skulle få semester under en annan period) men det var helt kört.

Jag skrattade åt honom jättemycket när jag klev på planet till Bangkok.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f725075

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback