2008-08-12, 15:49
Medlem
Buttersss avatar
tjabbatjenahallå,

har provat FL-studio med att dela ett 120 minuters ljudklipp (electro house mix) men det fungerar inte. Provade även wmm, (moviemaker), men fungerade inte heller.

vad kan fungera? jag vill kunna bränna halva mixen på en cd och den andre på en annan cd så jag vill även kunna spara i mp3,

någon som har lite erfarenheter?

tack på förhand,

vh
Citera
2008-08-12, 16:13
Medlem
Are-ons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butterss
tjabbatjenahallå,

har provat FL-studio med att dela ett 120 minuters ljudklipp (electro house mix) men det fungerar inte. Provade även wmm, (moviemaker), men fungerade inte heller.

vad kan fungera? jag vill kunna bränna halva mixen på en cd och den andre på en annan cd så jag vill även kunna spara i mp3,

någon som har lite erfarenheter?

tack på förhand,

vh

MovieMaker funkar utmärkt för mig.
Citera
2008-08-12, 16:37
Medlem
Trance_Nations avatar
Fl fungerar ju utmärkt till det du vill...
Lägg in klippet nere i rutan under playlisten, sen andvänder du rakbladsverktyger och drar ett sträck där du vill ha filen delad, sen tar du pennan, högerklickar på delen du inte vill ha kvar och sen flyttar din del till början, välj song där uppe sen renderar du låten som mp3, ska du ha kvar den delen du klippte bort så får du börja om fast klippa bort den biten du sparade förra gången.

Bild: http://img134.imageshack.us/img134/8227/bildce2.jpg
Citera
2008-08-12, 16:43
Medlem
Buttersss avatar
Ja, jag försökte med FL, men saken är att den vill "inte ladda" så långt klipp som över två timmar. Försökte med en 7 minuters låt, alltså lägga till i rad, till slut fungerade inte och då var jag uppe i precis två timmar.

kan man klippa musik i moviemaker?
Citera
2008-08-12, 16:47
Medlem
Trance_Nations avatar
åhå, nä 2h går inte ne..
det går i movie maker men då måste du rendera till wmv först o sen konvertera till mp3
Citera
2008-08-12, 17:01
Medlem
Du skulle ju kunna prova audacity?
Citera
2008-08-12, 17:17
Medlem
konstigkonsts avatar
Audacity skulle jag föreslå. Det är ju gratis med.
Citera
2008-08-12, 19:08
Medlem
Buttersss avatar
tack så hemskt mycket, provar med audacity. ni är värda allesammans ett tips från mig..dom som älskar att festa kommer att älska dom här mixarna ;

http://www.thedigitalist.co.uk/blog

alla "discodestruction".. phohh...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in