2008-08-12, 15:35
Medlem
Tja, körde ett tjackrace med en polare som urartade! xD
Har tagit amfetamin säkert 30 ggr förut så känner mej rätt van men självklart ingen riktig tjackis.
Jag och min polare bestämde oss för att köra ett race igen, inte bara dela en gubbe utan ett race, senaste racet va på 3 dygn och jag förlorade 8 kg, (kaos jag va smal redan innan).
Jag äter stor middag kl 19.00 på fredagen för att ladda upp och tänker att jag ska äta denna gång under racet, klockan 21.00 köper vi 2 gubbar å kör igång, nästa gång jag kollar på klockan är den 07.30 lördag morgon, jag tänker att jag ska äta något snart för tjacket är slut. Vi vill självklart inte sluta och får tag på våran tjackkran kl 08.00, självklart va han vaken Han hade slut men sa att han kunde fixa det klockan 11.00. Kanon, vi tar bussen till honom och chillar där, klockan 13.00 kommer tjacket, kanon vi höll på att somna! Köper 2 gubbar och drar på en feting bomb direkt (0,6 var typ). Väntar på bussen och ska åka hem, tänker att den inte verkar slå, när vi gått av bestämmer vi att leta upp ett ställe å skogen å dra upp en lina, vi hittar en plats runt 14.00. Jag lägger upp en hög. Klockan 20.00 kommer vi på oss med att ha stått och pratat i 6 timmar utan att röra tjacket!
Vi drar en fet lina och jag tänker för en sekund att jag inte ätit något...

Söndag förmiddag runt 11.00 bombar vi det sista. Precis innan jag bombar den känner jag hur jag får jävligt ont i halskörtlarna på ena sidan strupen, blir svullen och det gör ont bara jag vrider på huvet, rör på tungan eller sväljer. Tycker det suger totalt men det finns inte mkt att göra åt saken så jag får leva med det tills det går över. Vafan kan ha hänt?! har haft detta i 2 dagar nu, är lite bättre.

Runt 15.00 är vi fett sega, ingen energi eller något. Vi sitter hos en kompis och kollar alla droger på fass.se. Runt 09.00 måndag morgon är vi klara xD Vi är båda då helt brainfucked, askul när man är som en mongoloid. Vi drar ut och går i skogen, vi har ingen energi så vi sätter oss under en gran och snackar konstant tills det börjar bli mörkt. Ingen av oss kan gå mer än 4 meter utan att nästan svimma, det gör ont i magen och hela kroppen när man rör sej.

Jag hittar 7 kr i min ficka då vi innser att vi snart förlorar medvetandet om vi inte äter. Vi påbörjar resan till ica (15 min gång, normalt tillstånd). Vi går 1-3 min i taget och sätter oss ner på marken och vilar i 20 min. Vi kommer halvvägs då vi bestämmer att vi inte orkar gå mer. det börjar bli kväll och ingen av oss kan gå hem och sova som vi är, vi planerar att däcka i skogen 30 timmar men att det skulle innebära att vi inte ätit på 5 dygn och tvekar om vi skulle överleva 30 timmar i skogen i vårat tillstånd.Vi är helt brainfucked, som om att 70% av min hjärna är avstängd, jag kan sitta å prata utan att veta om det igentligen, säga saker och sen undra vafan jag sa så för. Stammar som en idiot, 10x när jag e tjackad.

klockan 22.00 måndag kväll, vi sitter i skogen då min polare bestämmer sej för att gå hem. Jag sitter kvar där ensam säker en timme och har hallisar (syner & ljud). Bestämmer mej för att börja gå hem (15 min gång normalt).
Efter 2 min får jag sätta mej och vila på vägen för att magen och jag gör så ont. Bestämmer mej för att ta bussen,5 min innan jag är vid buss stationen känner jag på mitt hjärta och blir riktigt rädd, utan att överdriva, säkert 5 slag i sekunden, minst.

Jag är inte ens anfådd men jag sätter mej ner och andas, den går ner rätt normalt, svaga slag, så jag bestämmer mej att börja gå igen, väldigt långsamt och lungt, känner på mitt hjärta igen 10 meter senare, LIKA HÖG! Så jag går 10 meter å vilar 3 min tills jag kommer till bussen. När jag kommer av bussen gör jag samma sak hela vägen hem. På de sista 30 meterna till min dörr stannade jag 4-5 gånger för att vila hjärtat.
Väl hemma är pappa vaken, har inget val än att smita upp och vänta på att han lägger sej innan jag går ner och äter något innan jag slaggar. Fastnar på någon knarksida i 3 timmar innan far lägger sej. Kan inte riktigt bedömma om jag va vid medvetande när jag satt vid datorn, men kroppen körde på.

Tar mej 2 timmar innan jag pallar gå ner å käka en pirog för att sen gå upp och däcka! Nu sitter jag här Med likadan puls Kul tripp! Kommer mitt hjärta fucka hela tiden nu? Vafan va det som har hänt med mina körtlar?
Citera
2008-08-12, 15:39
Bannlyst
"Klockan 20.00 kommer vi på oss med att ha stått och pratat i 6 timmar utan att röra tjacket"

Hahahaha!
Känner igen det där, skön rapport!
Citera
2008-11-12, 20:56
Medlem
känner igen det där med körtlarna i halsen...ingen aning vad det kan bero på men nån här vet säkert...
Citera
2008-11-13, 04:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spliffer
Tja, körde ett tjackrace med en polare som urartade! xD
Har tagit amfetamin säkert 30 ggr förut så känner mej rätt van men självklart ingen riktig tjackis.
Jag och min polare bestämde oss för att köra ett race igen, inte bara dela en gubbe utan ett race, senaste racet va på 3 dygn och jag förlorade 8 kg, (kaos jag va smal redan innan).
Jag äter stor middag kl 19.00 på fredagen för att ladda upp och tänker att jag ska äta denna gång under racet, klockan 21.00 köper vi 2 gubbar å kör igång, nästa gång jag kollar på klockan är den 07.30 lördag morgon, jag tänker att jag ska äta något snart för tjacket är slut. Vi vill självklart inte sluta och får tag på våran tjackkran kl 08.00, självklart va han vaken Han hade slut men sa att han kunde fixa det klockan 11.00. Kanon, vi tar bussen till honom och chillar där, klockan 13.00 kommer tjacket, kanon vi höll på att somna! Köper 2 gubbar och drar på en feting bomb direkt (0,6 var typ). Väntar på bussen och ska åka hem, tänker att den inte verkar slå, när vi gått av bestämmer vi att leta upp ett ställe å skogen å dra upp en lina, vi hittar en plats runt 14.00. Jag lägger upp en hög. Klockan 20.00 kommer vi på oss med att ha stått och pratat i 6 timmar utan att röra tjacket!
Vi drar en fet lina och jag tänker för en sekund att jag inte ätit något...

Söndag förmiddag runt 11.00 bombar vi det sista. Precis innan jag bombar den känner jag hur jag får jävligt ont i halskörtlarna på ena sidan strupen, blir svullen och det gör ont bara jag vrider på huvet, rör på tungan eller sväljer. Tycker det suger totalt men det finns inte mkt att göra åt saken så jag får leva med det tills det går över. Vafan kan ha hänt?! har haft detta i 2 dagar nu, är lite bättre.

Runt 15.00 är vi fett sega, ingen energi eller något. Vi sitter hos en kompis och kollar alla droger på fass.se. Runt 09.00 måndag morgon är vi klara xD Vi är båda då helt brainfucked, askul när man är som en mongoloid. Vi drar ut och går i skogen, vi har ingen energi så vi sätter oss under en gran och snackar konstant tills det börjar bli mörkt. Ingen av oss kan gå mer än 4 meter utan att nästan svimma, det gör ont i magen och hela kroppen när man rör sej.

Jag hittar 7 kr i min ficka då vi innser att vi snart förlorar medvetandet om vi inte äter. Vi påbörjar resan till ica (15 min gång, normalt tillstånd). Vi går 1-3 min i taget och sätter oss ner på marken och vilar i 20 min. Vi kommer halvvägs då vi bestämmer att vi inte orkar gå mer. det börjar bli kväll och ingen av oss kan gå hem och sova som vi är, vi planerar att däcka i skogen 30 timmar men att det skulle innebära att vi inte ätit på 5 dygn och tvekar om vi skulle överleva 30 timmar i skogen i vårat tillstånd.Vi är helt brainfucked, som om att 70% av min hjärna är avstängd, jag kan sitta å prata utan att veta om det igentligen, säga saker och sen undra vafan jag sa så för. Stammar som en idiot, 10x när jag e tjackad.

klockan 22.00 måndag kväll, vi sitter i skogen då min polare bestämmer sej för att gå hem. Jag sitter kvar där ensam säker en timme och har hallisar (syner & ljud). Bestämmer mej för att börja gå hem (15 min gång normalt).
Efter 2 min får jag sätta mej och vila på vägen för att magen och jag gör så ont. Bestämmer mej för att ta bussen,5 min innan jag är vid buss stationen känner jag på mitt hjärta och blir riktigt rädd, utan att överdriva, säkert 5 slag i sekunden, minst.

Jag är inte ens anfådd men jag sätter mej ner och andas, den går ner rätt normalt, svaga slag, så jag bestämmer mej att börja gå igen, väldigt långsamt och lungt, känner på mitt hjärta igen 10 meter senare, LIKA HÖG! Så jag går 10 meter å vilar 3 min tills jag kommer till bussen. När jag kommer av bussen gör jag samma sak hela vägen hem. På de sista 30 meterna till min dörr stannade jag 4-5 gånger för att vila hjärtat.
Väl hemma är pappa vaken, har inget val än att smita upp och vänta på att han lägger sej innan jag går ner och äter något innan jag slaggar. Fastnar på någon knarksida i 3 timmar innan far lägger sej. Kan inte riktigt bedömma om jag va vid medvetande när jag satt vid datorn, men kroppen körde på.

Tar mej 2 timmar innan jag pallar gå ner å käka en pirog för att sen gå upp och däcka! Nu sitter jag här Med likadan puls Kul tripp! Kommer mitt hjärta fucka hela tiden nu? Vafan va det som har hänt med mina körtlar?

haha! nej förlåt skrattet men har varit med om samma grej förra veckan,
inte alls kul! jag fick så då jag överdoserade meta-amfetamin under ett dygn. hade också svårt att andas och kändes som magen vände sig ut och in, hjärtat rusade. gick tio meter och stannade. detta hände när jag började gå ner. var torr i munnen konstant typ men drack massa vatten sen. blev dock då rädd istället att jag skulle ha druckit för mycket vatten och att jag då skulle spräcka celler genom att jag svullnade upp av det. visste inte om jag svullnade upp pga för lite eller för mkt vatten. gjorde dock misstagen att dricka varma koppen vilket gjorde en ännu svullnare, inte bra.
Stammar brukar jag med göra ibland på at, känns som ansiktet domnar av. Varför just denna grej blir vet jag faktiskt inte, men ansiktet känns kefft.
sen så var ju blodcirkulationen keff också trodde ena handen och armen skulle bli blå. Men just att den var så dålig berodde försåss på att jag varit ute och frysit i sisådär fem timmar. Började sen höra röster och sånt, vilket aldrig tidigare hänt, men fattade då att jag började bli knäpp på riktigt så tvingade mig själv att lägga mig och sova och hoppas på att jag inte skulle sluta andas i sömnen, vilket jag då trodde. men jag överlevde och dagen efter var allt som vanligt igen

vad som händer med körtlarna är nog så att att blodkärlen stramas åt, så celler kläms, dessa celler kan då töjas eller i värsta fall "sprängas" så du svullnar upp. Blodkärlen kan inte heller transportera tillräckligt med syre eftersom de dras ihop, och då blir det svårare att andas.
Får du dessutom lite panik, känner oro, blir det värre.
detta kan också vara att du är full med vatten, men efter ett tjack-race är detta knappast troligt även om det är lätt att man tror det om man dricker konstant sen man börjar bli gå ner.
vad som är jobbigt är dock att sprängs cellerna, så återgår de inte till det normala sen. de kan töjas, och då går de tillbaka. men inte om de sprängs, vilket man bör ha i åtanke innan man öser på med detta.
Kör inga mer såna race! fast det behöver jag nog inte säga igen,
du lär nog ha lärt dig din läxa.
Jag har dock ingen ursäkt varför jag gjorde det igen då jag råkat ut för det för ett år sedan också
Det är nice när det varar men inte värt det sen, vilket man bör påminna sig själv och tänka efter före.
Senast redigerad av Gothic_Girl 2008-11-13 kl. 04:53.
Citera
2008-11-13, 06:39
Medlem
Sick_my_ducks avatar
Säger inte era njurar ifrån innan det går så där långt? Att man får ont i njurarna betyder att blodkärlen stramas åt. Att ligga på konstant hög dos affe, speciellt meth utan att svacka mellan påfyllningarna lär inte organen i kroppen tycka om.

Själv gillar jag inte långverkande stimulanter mycket på grund av fysiska biverkningar. Blodkärlen till njurarna är ju rätt stora, så man kan ju undra hur mycket blod som når alla små blodkärl i hjärnan och lungorna under ett hårt och långt methrace.
Citera
2008-11-13, 19:35
Medlem
jag behöver inte ha tagit så mkt, knappt så jag känner mig påverkad men det svullnar i halsen ändå nån som vet varför? Händer även när jag bombar..
Citera
2008-11-15, 00:17
Medlem
Det som förtärdes under racets gång visade sig innehålla en del Meth, glad överraskning!
Äh varför bekymra sig, jag kör hårt i framtiden så får vi se om det håller!

Peace
Citera
2008-11-15, 00:39
Medlem
Sick_my_ducks avatar
Meth ska man vara extra försiktig med under långa race och äta antioxidanter. Finns mycket bra att läsa på engelska wikipedia hur man minimerar biverkningarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in