2008-08-12, 14:51
Medlem
requiem1s avatar
Hej!

När jag nu ska packa upp ett spel (bioshock 6.2gb) men hjälp av 7-zip så fungerar allt bra till en början .. det packa upp i 4-6000kb/s, men sen när det har packats upp 95mb då stannar allt och farten början gå neråt mot noll.
jag har givetvis provat att stänga av massa onödiga processor så det inte finns något som stör, men icke.

hjälp mig nu har ju väntat på det här spelet
Citera
2008-08-12, 16:04
Medlem
Hmm, vad är det för filformat på spelet?
Om det är .rar eller .zip, prova att använda Winrar istället för att packa upp den.

Om det är .iso (som jag antar att det är) ska du inte packa upp det, utan mounta det med t.ex Poweriso, Daemon tools, alcohol etc.
Citera
2020-03-09, 22:40
Medlem
maxorrs avatar
Hej

förstod ingenting av det här men ville komprimera en film på 127 MB .. men inte fasen vart filen mindre (jo lite 107 typ)? Vad gör jag för fel tro ni ? Mp4 fil

Jag vill maila filen så den får max vara 25 MB ? Tacksam för lösning

https://www.youtube.com/watch?v=ihQ6BpVMk5s

Blir som en winrar fil sen
Senast redigerad av maxorr 2020-03-09 kl. 22:43.
Citera
2020-03-10, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxorr
Hej

förstod ingenting av det här men ville komprimera en film på 127 MB .. men inte fasen vart filen mindre (jo lite 107 typ)? Vad gör jag för fel tro ni ? Mp4 fil

Jag vill maila filen så den får max vara 25 MB ? Tacksam för lösning

https://www.youtube.com/watch?v=ihQ6BpVMk5s

Blir som en winrar fil sen
Vissa typer av filer blir inte så mycket mindre för att de troligen redan är hårt komprimerade på nått sätt.

Du kan använda tex Winrar för att dela upp filen i delar. Höger klicka på filen / Ad to archive / längst ned till vänster kan du skriva hur stor varje del ska vara.

Z-zip verka man kunna göra på liknande sätt och verka ha exempel på hur man skriver en egen storlek på delarna.
Citera
2020-03-10, 09:28
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Vissa typer av filer blir inte så mycket mindre för att de troligen redan är hårt komprimerade på nått sätt.

Du kan använda tex Winrar för att dela upp filen i delar. Höger klicka på filen / Ad to archive / längst ned till vänster kan du skriva hur stor varje del ska vara.

Z-zip verka man kunna göra på liknande sätt och verka ha exempel på hur man skriver en egen storlek på delarna.

Okej tack... ska prova lite senare
Såg några "video converters" ochså som kan andra format, grafik, storlek, komprimera men det kanske inte är så aktuellt istället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in