Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-08-11, 15:19
  #1
Medlem
Indianpundares avatar
Ja jag undrar om det är nån som har jobbat som det, då jag gärna skulle vilja jobba med det, jag gillar att göra folk glada så jag tror det skulle passa mig.

Alltså , jobba på Liseberg och klä ut sig till den gröna kaninen. tex

Det jag gissar på är att man inte bara får va utklädd utan göra andra saker också, jag vill bara "klä" ut mig.

Nån som har ngn erfarenhet om det "jobbet"?
Citera
2008-08-11, 16:07
  #2
Medlem
Blondes avatar
Nöjesparkerna brukar annonsera ut sina jobba inför säsongsstart.
Citera
2008-08-11, 18:11
  #3
Medlem
Indianpundares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blonde
Nöjesparkerna brukar annonsera ut sina jobba inför säsongsstart.

Okej, nån som har jobbat som detta?
Citera
2008-08-11, 18:17
  #4
Medlem
VARFÖR vill du arbeta som detta? klämma på små barn med gott samvete?

näe, när jag var strax under 18 tror jag det var, drog syrran med mig till hennes butik där hon hade "jobb" till mig. Hoppade in i en Mumindräkt, vet ej vad för karaktär jag var, men de informerade mig om att jag innan jag dök ner i den att jag kunde gå in i frysen när jag ville och kyla av mig ifall det skulle bli för varmt. - Sjyst, tänkte jag.

Tog 10 min sen insåg jag vilket helvete jag var i, att springa runt 6 timmar i den där dräkten var en plåga. Såg knappt något (gör man sällan i de där jävla bestarna till dräkter) och hade olyckan att ha på mig en riktigt dåligt vald tshirt. Någon typ av tshirt som absorberade all min svett. Kontentan var iaf att när jag var klar var min tshirt som om jag hade doppat den i en skål med vatten. Tog av mig tröjan och _kramade_ ur svetten (kom nog en dl).

Ungarna är inte direkt så trevliga heller. De sparkar gärna på dig och försöker rycka loss ditt huvud. Allt till en jävligt kass lön.

Vad fan är det för skevt drömyrke du har?
Citera
2008-08-11, 18:23
  #5
Medlem
Indianpundares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myc0s
VARFÖR vill du arbeta som detta? klämma på små barn med gott samvete?

näe, när jag var strax under 18 tror jag det var, drog syrran med mig till hennes butik där hon hade "jobb" till mig. Hoppade in i en Mumindräkt, vet ej vad för karaktär jag var, men de informerade mig om att jag innan jag dök ner i den att jag kunde gå in i frysen när jag ville och kyla av mig ifall det skulle bli för varmt. - Sjyst, tänkte jag.

Tog 10 min sen insåg jag vilket helvete jag var i, att springa runt 6 timmar i den där dräkten var en plåga. Såg knappt något (gör man sällan i de där jävla bestarna till dräkter) och hade olyckan att ha på mig en riktigt dåligt vald tshirt. Någon typ av tshirt som absorberade all min svett. Kontentan var iaf att när jag var klar var min tshirt som om jag hade doppat den i en skål med vatten. Tog av mig tröjan och _kramade_ ur svetten (kom nog en dl).

Ungarna är inte direkt så trevliga heller. De sparkar gärna på dig och försöker rycka loss ditt huvud. Allt till en jävligt kass lön.

Vad fan är det för skevt drömyrke du har?



Haha, jag tycker det låter som ett soft arbete, visserligen inte när du berättar det, men det kan va kul och prova på, är de som du säger är jag en erfarenhet rikare, och kanske uppskattar mitt nästa jobb , Du kanske var den där snusliknande figuren däröför dom ige gillade dig =)
__________________
Senast redigerad av Indianpundare 2008-08-11 kl. 18:41.
Citera
2008-08-12, 00:13
  #6
Medlem
MüsliMannens avatar
Läs GHs tråd om den rövknullade ankan
https://www.flashback.org/showthread.php?t=596797
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback