2008-08-12, 22:44
Medlem
Treehorns avatar
Antar att det här är beviset på att Indier har dåliga gener.
Citera
2008-08-12, 22:47
Medlem
apskeletts avatar
http://www.sportstaronnet.com/tss273...8005300800.htm
Citera
2008-08-14, 21:57
Medlem
meons avatar
Visst är Indien den största underpresteraren i världen inom idrotten om man ser till befolkningstal (en miljard) och resurser (ex. kärnvapen, rymdindustri).

Nu bryr sig indierna nog inte så mycket. De ser nog inte på sport med samma ögon som vi gör.
Citera
2008-08-14, 22:40
Medlem
setermannens avatar
Men de har ju Cricketen också. Tror nog tex. Somalia är sämre överlag.
Citera
2008-08-14, 22:41
Medlem
swedishsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ibrahim
Har fått för mig att indier är riktiga hejare på badminton. Men det kanske var pakistan som hade det?

4 pesetas på att kombinationen du far efter är Pakistan och Squash.
Citera
2008-08-14, 22:48
Medlem
meons avatar
Hela den indiska subkontinenten (Indien, Pakistan och Bangladesh bl.a) tycks bry sig ganska lite om de stora idrotterna i världen. Landhockey, cricket och squash är det jag kommer på att de är bra på.

De har andra intressen!
Citera
2008-08-14, 23:19
Medlem
swedishsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meon
Hela den indiska subkontinenten (Indien, Pakistan och Bangladesh bl.a) tycks bry sig ganska lite om de stora idrotterna i världen. Landhockey, cricket och squash är det jag kommer på att de är bra på.

De har andra intressen!

Fattigdomen i Indien är trots den positiva utvecklingen fortfarande stor och spelar givetvis en viss roll för avsaknaden av idrottsliga framgångar där, den fjärdedel av den enorma befolkningen som mer eller mindre svälter utgör ju knappast något rekryteringsunderlag för elitsatsningar på OS-medaljer. De ovan nämnda sporterna har ju utpräglad medelklasssidentitet. Men det där förklarar knappast fenomenet helt, andra extremt fattiga länder, Etiopien dyker osökt upp i minnet, har ju relativt stora framgångar i sporter som inte kräver någon dyr utrustning. Jag skulle säga att Indien helt enkelt inte har någon vidare idrottskultur.
Citera
2008-08-15, 15:31
Medlem
Jointss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ibrahim
Har fått för mig att indier är riktiga hejare på badminton. Men det kanske var pakistan som hade det?

Det fanns en pakistanier som var världsbäst på squash - Khan någonting.

Indien har haft en del bra tennisspelare men de får ändå utses som världens sämsta idrottsland utan konkurrens.
Citera
2008-08-15, 17:52
Medlem
apskeletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joints
Det fanns en pakistanier som var världsbäst på squash - Khan någonting.

Indien har haft en del bra tennisspelare men de får ändå utses som världens sämsta idrottsland utan konkurrens.

mali, tchad, togo säger jag bara... stora delar av gamla franska västafrika har ju ingen idrottskultur alls..
Citera
2008-08-16, 11:34
Medlem
MoldyPeachess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apskelett
mali, tchad, togo säger jag bara... stora delar av gamla franska västafrika har ju ingen idrottskultur alls..

De har ju lyckats fostra några fotbollsspelare och togo var tillexempel med i förra vm ..
sen varför de inte springer lika snabbt som Kenyaner är ett mysterium.
Citera
2008-08-16, 11:36
Medlem
apskeletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoldyPeaches
De har ju lyckats fostra några fotbollsspelare och togo var tillexempel med i förra vm ..
sen varför de inte springer lika snabbt som Kenyaner är ett mysterium.
men indien har också några bra enskilda atleter. som nation har dock indien iaf haft några framgångar. när såg du tchad på någon som helst prispall (diktaturvm räknas inte!)
Citera
2008-08-16, 14:22
Medlem
swedishsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apskelett
men indien har också några bra enskilda atleter. som nation har dock indien iaf haft några framgångar. när såg du tchad på någon som helst prispall (diktaturvm räknas inte!)
Indiens befolkning är ju ca 100 gånger större än Tchads, om Indien har ett par duktiga idrottsmän är det ganska beklämmande.. Tchad har haft ett par hyfsade amatörboxare vill jag minnas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in