2008-08-11, 02:00
Medlem
belaruss avatar
Jag har sökt och gått en bit tillbaka i tiden för att hitta en tråd om det här men har inte hittat nån på exakt det här ämnet.

Jag upplever ofta att mina inlägg bara helt sonika försvinner. Jag antar att de tas bort av moderatorer (många av de försvinnande inläggen har låg nivå) men det står aldrig nåt om borttagna inlägg i tråden. Inte heller får man PM om det eller öht någon dokumentation om att inlägget försvunnit. Jag tycker det är lite störigt. Har inget emot att inlägg tas bort men det kan va kul at veta eller spåra när det har hänt.

Läste en annan tråd om inlägg som försvinner utan att de är borttagna:
https://www.flashback.org/showthread.php?t=466923
Är det kanske det som hänt mig snarare än att de blivit borttagna?

Borde inte moderatorer alltid skriva ett inlägg i aktuell tråd om vems inlägg som tagits bort och varför när det händer?
Citera
2008-08-11, 02:04
Moderator
evilhoneys avatar
Skulle vi skriva ut varenda gång ett OT-inlägg, smileysar, oneliners eller andra regelbrott så skulle varenda tråd trasas sönder av det.
Undrar du om något speciellt inlägg så kan du PMa valfri moderator i ämnet så kan den förklara varför.
De gånger man skriver i tråden är när det är större block man tagit bort för att stävja att hela tråden ballar ur, är det ett enda inlägg så påverkar det inte tråden i sig märkbart.
Citera
2008-08-11, 02:08
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reglerna
0.03. Håll er till ämnet i tråden

Istället för att frångå aktuellt ämne i tråden, så starta hellre en ny tråd med ny rubrik. Inlägg som är off-topic kan raderas utan förvarning och motivering.
Det är ganska vanligt att vi mods raderar OT-inlägg utan att berätta det. Beroende på vilka forum man modererar kan det vara väldigt många inlägg som ska raderas. Jag har varken tid eller lust att skriva förklaringar när jag loggar in och tvingas radera ett hundratal inlägg i olika trådar...
Citera
2008-08-11, 02:13
Medlem
belaruss avatar
Hur många av alla inlägg som skrivs tas bort?

Borde man inte kunna ha en slask dit allas borttagna inlägg bara flyttas och läggs i hög? (Lite som Papperskorgen fast bara en massa borttagnainlägg som man inte kan göra mer än läsa)
Citera
2008-08-11, 02:16
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belarus
Hur många av alla inlägg som skrivs tas bort?

Borde man inte kunna ha en slask dit allas borttagna inlägg bara flyttas och läggs i hög? (Lite som Papperskorgen fast bara en massa borttagnainlägg som man inte kan göra mer än läsa)
Det har jag ingen statistik på, vet inte om någon annan kan ordna?

Däremot är ditt förslag om att lägga dem i en papperskorg inte så bra, en hel del borttagna inlägg är ju regelbrott som outningar, köp och sälj, drogfiske osv, det vore ju inte så bra om de låg så att alla kan läsa, varken i eller utanför tråden.
Citera
2008-08-11, 02:21
Medlem
belaruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Det har jag ingen statistik på, vet inte om någon annan kan ordna?

Däremot är ditt förslag om att lägga dem i en papperskorg inte så bra, en hel del borttagna inlägg är ju regelbrott som outningar, köp och sälj, drogfiske osv, det vore ju inte så bra om de låg så att alla kan läsa, varken i eller utanför tråden.
Sant.

SKulle det kanske vara en möjlighet att antal inlägg för olika användare loggades som inget annat än en siffra? Det kan ju också vara av intresse att se för andra läsare då det säger något om medlemmens kredibilitet?
Citera
2008-08-11, 02:23
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Sant.

SKulle det kanske vara en möjlighet att antal inlägg för olika användare loggades som inget annat än en siffra? Det kan ju också vara av intresse att se för andra läsare då det säger något om medlemmens kredibilitet?
Det skulle ju vara en falsk kredibilitet eftersom de inlägg som raderats bevisligen inte håller måttet för forumet, det skulle ju vara en enkel match att spamma ur sig smileys och oneliners i mängder bara för att höja postcounten.
Citera
2008-08-11, 02:24
Medlem
belaruss avatar
Citat:
Det skulle ju vara en falsk kredibilitet eftersom de inlägg som raderats bevisligen inte håller måttet för forumet, det skulle ju vara en enkel match att spamma ur sig smileys och oneliners i mängder bara för att höja postcounten.
Jag menar att antalet borttagna inlägg sänker personens kredibilitet . Givetvis räknas de heller inte för att få tillgång till extra funktioner som många inlägg ger.

Edit: Skulle t.o.m. kunna tänka mig att ratiot Inlägg/Borttagna Inlägg avgör personens tillgång till extra funktioner.
Senast redigerad av belarus 2008-08-11 kl. 02:28.
Citera
2008-08-11, 02:30
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Jag menar att antalet borttagna inlägg sänker personens kredibilitet . Givetvis räknas de heller inte för att få tillgång till extra funktioner som många inlägg ger.

Edit: Skulle t.o.m. kunna tänka mig att ratiot Inlägg/Borttagna Inlägg avgör personens tillgång till extra funktioner.
Borttagna inlägg syns ju inte varken i forumet eller din statistik så hur skulle det påverka andra användare menar du?
Citera
2008-08-11, 02:34
Medlem
belaruss avatar
Citat:
Borttagna inlägg syns ju inte varken i forumet eller din statistik så hur skulle det påverka andra användare menar du?
Jag menar att man skulle införa en ny funktion där antalet borttagna inlägg syns i din statistik som kuriosa. Har någon 300 inlägg och 200 borttagna inlägg är personenen inte lika trovärdig och seriös som en person med 200 inlägg och 10 borttagna inlägg.
Citera
2008-08-12, 22:31
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Jag menar att man skulle införa en ny funktion där antalet borttagna inlägg syns i din statistik som kuriosa. Har någon 300 inlägg och 200 borttagna inlägg är personenen inte lika trovärdig och seriös som en person med 200 inlägg och 10 borttagna inlägg.
Jag tycker inte att det ger en rättvis bild av situationen.
Jag har exempelvis postat ~5,000 inlägg, och ca 450 inlägg skrivna av mig har raderats.
Majoriteten av dessa raderade inlägg är dock sådana som jag har skrivit i trådar innan jag har RP:at dem, så att trådskaparen skulle få ett svar på sin fråga innan tråden hamnade i papperskorgen (för att undvika att användaren skapar en ny tråd om samma sak).

Det förekommer säkert även en del trams/OT bland mina raderade inlägg, men är jag verkligen mer oseriös än användare X som har postat lika många inlägg men bara har fått ett fåtal raderade?
Senast redigerad av antagonisten 2008-08-12 kl. 22:37.
Citera
2008-08-13, 03:27
Medlem
belaruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Jag tycker inte att det ger en rättvis bild av situationen.
Jag har exempelvis postat ~5,000 inlägg, och ca 450 inlägg skrivna av mig har raderats.
Majoriteten av dessa raderade inlägg är dock sådana som jag har skrivit i trådar innan jag har RP:at dem, så att trådskaparen skulle få ett svar på sin fråga innan tråden hamnade i papperskorgen (för att undvika att användaren skapar en ny tråd om samma sak).

Det förekommer säkert även en del trams/OT bland mina raderade inlägg, men är jag verkligen mer oseriös än användare X som har postat lika många inlägg men bara har fått ett fåtal raderade?
Etfersom siffran ifråga inte skulle betyda mer än vad var läsare tolkar den som behöver den varken höja eller sänka någons värde. Den skulle funka som en kuriositet.

Stödet för en sån här åtgärd är uppenbarligen minimalt och jag ser ingen anledning att driva frågan för sakens skull. Jag startade tråden från början eftersom jag tycker det är jobbigt när inlägg bara försvinner helt utan spårbarhet. Någon vettig lösning på problemet verkar det dock inte finnas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in