Flashback bygger pepparkakshus!
2008-08-10, 17:54
Medlem
MnEJs avatar
Hey flashback min dator som ofta står på skulle jag vilja ha så man kan låsa musen dvs att jag klickar upp en grej sen inte förns man skriver in ett lösenord kan man göra nått? Varför jag vill ha detta är för att min bror gärna använder min dator när jag inte är där... Och eftersom jag inte kan koda pogram så kanske nån av er kan göra ett simpelt? eller finns det färdiga sånna här pogram? Jag gjorde en bild i photoshop hur jag menar.

http://data.fuskbugg.se/skalman01/loesa.jpg
Citera
2008-08-10, 18:02
Öhm, tryck CTRL+ALT+DEL, och sen Lock this computer?
Citera
2008-08-10, 18:03
Medlem
"Transparent Screen Locker" v2.10, använder jag. PM för serial.
Citera
2008-08-10, 18:08
Medlem
Sen finns ju alternativet att använda skärmsläckare som man måste låsa upp, det finns ju standard i xp.
Citera
2008-08-10, 18:10
Medlem
rejmarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamooshka
Öhm, tryck CTRL+ALT+DEL, och sen Lock this computer?

Eller bara Windowsknapp + L.
Citera
2008-08-10, 18:14
Medlem
Trance_Nations avatar
Eller så gör du en vanlig genväg till vilket program som hällst, går in på egenskaper på den genvägen och skriver in detta:

Mål: C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe user32.dll,LockWorkStation
Starta i: C:\WINDOWS\system32\

Så varje gång du dubbelklickar på knappen så låser sig datorn, dvs du kommer till loggain rutan utan att varken logga ut eller växla andvändare
Citera
2008-08-10, 18:14
Då måste jag låna den här tråden lite för en vidare fråga, laddade precis ner Transparent Screen Lock, den nyaste versionen, efter att Mansig nämnde det. Det jag undrar nu om det med detta programmet, eller något liknande går låsa desktopen så, förutom vissa program, t.ex. foobar eller winamp?
Citera
2008-08-10, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamooshka
Då måste jag låna den här tråden lite för en vidare fråga, laddade precis ner Transparent Screen Lock, den nyaste versionen, efter att Mansig nämnde det. Det jag undrar nu om det med detta programmet, eller något liknande går låsa desktopen så, förutom vissa program, t.ex. foobar eller winamp?
Det är möjligt att det finns program för det, det vore faktiskt rätt praktiskt att ha.
Transparent Screen Locker är dock enbart till för att blockera all form av datoråtkomst för de som inte har lösenordet.
Citera
2008-08-10, 18:29
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trance_Nation
Eller så gör du en vanlig genväg till vilket program som hällst, går in på egenskaper på den genvägen och skriver in detta:

Mål: C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe user32.dll,LockWorkStation
Starta i: C:\WINDOWS\system32\

Så varje gång du dubbelklickar på knappen så låser sig datorn, dvs du kommer till loggain rutan utan att varken logga ut eller växla andvändare

så den funkar precis som vanlig autologout? dvs att alla program (msn utorent m.m) fortfarande står igång? SKITSMART!
Citera
2008-08-10, 18:40
Medlem
Trance_Nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
så den funkar precis som vanlig autologout? dvs att alla program (msn utorent m.m) fortfarande står igång? SKITSMART!

Yepp. Funkar precis på samma sätt som WINDOWS+L fast det är en ikon man trycker på. Går även att lägga till ikonen som ett program i shemaläggaren eller vilket program som hällst om man nu vill låsa datorn med en timer osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in