2008-08-10, 17:28
Medlem
Med anledning av följande inlägg i nedanstående tråd,
https://www.flashback.org/showthread.php?t=722738

undrar jag om denna medlem är någon slags moderator och om inte varför han tillåts posta dylika inlägg?
2008-08-10, 17:29
Medlem
"Tråd låst?"

Såg du inte frågetecknet?
2008-08-10, 17:30
Medlem
Engelbreckts avatar
RPa inlägget så tar vi moderatorer och diskuterar om det är ett regelbrott. Finns ingen anledning att diskutera det här publikt.
2008-08-10, 17:32
Medlem
ahamass avatar
Han är ingen moderator (än) men hjälper till genom att rapportera eventuella regelöverträdelser till lämplig moderator. Moderatorernas jobb hade varit mycket svårare utan oss "hjälpgummor".
2008-08-10, 17:32
Bannlyst
Du noterar kanske att Boisaren skriver "tråd låst?", frågetecknet indikerar att det är ett förslag till behörig modd.

tråd låst?
Senast redigerad av Berwald 2008-08-10 kl. 17:53.
2008-08-10, 17:40
Medlem
Hur kan man göra en så stor grej av en otroligt liten skitsak? Denna tråd är till betydligt mer besvär än hans kommentar.

Som sagt frågade han först om tråden skulle låsas och sedan satte han till och med frågetecken efter ordet "klick", förtydligar ännu mer att han inte utger sig vara något han inte är.

Om han istället skulle skriva "Tråd låst / Mod", så skulle det knappast skada heller. De flesta skulle reagera, eftersom de inte visste att han var moderator och direkt se att han inte var det. Eftersom tråden uppenbarligen inte skulle vara låst eller, är det ingen som skulle ta fasta på vad han skrivit.

*Låser tråden*
2008-08-10, 18:01
Medlem
C M Burnss avatar
Klaga inte. Mod-wannabees är ju ett av FB:s roligaste fenomen.
2008-08-10, 18:25
Medlem
R.Rs avatar
Man ska inte utge sig för att vara mod, men i det här fallet var det ju inte precis ett övertramp. Det är däremot väldigt irriterande och samtidigt lustigt med mods wannabe som tar alla chans att leka polis.
2008-08-10, 18:26
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ahamas
Han är ingen moderator (än) men hjälper till genom att rapportera eventuella regelöverträdelser till lämplig moderator. Moderatorernas jobb hade varit mycket svårare utan oss "hjälpgummor".

Det intressanta är att tydligen räcker det inte med en RP, utan man måste tvunget skriva i tråden för att visa hur duktig man varit...
2008-08-10, 18:36
Medlem
Läskigs avatar
Under regeln 0.05. så står ju följande: "...Inte heller är det tillåtet att utge sig för att vara admin eller moderator, ifall man inte är det. Detta kan resultera i både varning och avstängning..."

Så det är väl bara att skicka iväg ett RP om du ser det någonstans...
2008-08-10, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Läskig
Under regeln 0.05. så står ju följande: "...Inte heller är det tillåtet att utge sig för att vara admin eller moderator, ifall man inte är det. Detta kan resultera i både varning och avstängning..."

Så det är väl bara att skicka iväg ett RP om du ser det någonstans...
Att man skriver att man låser en tråd eller liknande betyder ju inte nödvändigtvis att man utger sig för att vara moderator. Forumadministratörerna har ju också rättigheter att göra sådant.
Om man skriver "Låst tråden", kan man ju inte bli fälld för att man utgett sig vara moderator eller admin, eftersom man inte påstått att man skulle vara någotavdera.
Eftersom mod inte kan bevisa att man avsåg utge sig vara antingen moderator eller administratör, kan man således inte bli fälld för något.
2008-08-10, 18:52
Bannlyst
Här på fb finns ca 8000 mods, i alla fall i deras drömvärld.
Man kan knappt skriva ett inlägg här utan att det kommer en massa länkar och frågor varför inte någon annan tråd duger eller folk som skriver att tråden borde låsas, kan ni inte förbjuda folk att kläcka ur sig såna kommentatorer. Istället för att skriva en massa bajs så är det väl bättre göra en rp.

Ganska intressant fenomen med alla låtsasmods, deras högsta önskan är att bli moderator här på fb, vissa skulle nog offra armar och ben för att bli det.

Jag skulle knappast göra nåt sånt här skitjobb gratis. Jag vet att jag är kvalificerad och att ni vill ha mig som moderator men jag är inte intresserad, tyvärr.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in