Citat:
Ursprungligen postat av Sindacco
Läste precis en annan tråd om en person som ringt polisen för att en granne hade lämnat hunden ensam i 30 timmar eller nåt. Så min fråga är hur länge dom kan vara ensamma hemma?
Hur länge kan du låta blir en toalett - när någon annan bestämmer?
Fyra timmar säger lagen.
Om du lär hunden och får in rutiner så fungerar längre tid än så - men mer än sex timmar skulle jag inte tycka vara humant faktiskt. Djurmant?
10 timmar aldrig - 30 timmar då hoppas jag att du är beredd att torka också. Det är inte okej.
Själv har jag - ofrivilligt -- lämnat en hund i 26 timmar. Det har jag fortfarande mardrömmar om. Jag åkte på kryssning - min hundvakt råkar ut för en olycka och när jag kommer hem 26 timmar senare, så räknar jag givetvis med att hunden har gjort inne. (Man kan inte lämna en kryssning - plus att jag visste inget, för alla som nu skriker)
Nåja - när jag kom så räknade jag med att hunden hade gjort inne. Men icke - han reser, går m.y.c.k.e.t. s.a.k.t.a. ut och kissar i säkert en kvart - och samtidigt som han står och kissar så börjar han böja rygg .... han hade hållit.
Hunden visste nämligen inte att det var okej att göra inne för att folk dröjde, han gjorde som han var lärd - han höll -- det kallar jag för utstuderat djurplågeri.