2008-08-09, 16:41
Medlem
Jim Morrisons avatar
Var på första maj demo i våras och såg ett gäng nassar komma inträngandes i folksamlingen på sergels torg, men det sjuka va att de gick under en stor banderoll där det stod att de aldrig skulle glömma Amalthea och sedan marsherade de med svarta fanor. Vad fan handlar det om, vilka är dom och vad vill de säga med det där egentligen?

Tacksam för svar.
Citera
2008-08-09, 16:48
Medlem
Pseud0nyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jim Morrison
Var på första maj demo i våras och såg ett gäng nassar komma inträngandes i folksamlingen på sergels torg, men det sjuka va att de gick under en stor banderoll där det stod att de aldrig skulle glömma Amalthea och sedan marsherade de med svarta fanor. Vad fan handlar det om, vilka är dom och vad vill de säga med det där egentligen?

Tacksam för svar.

http://revfront.org/

"Vi lever i en tid där den befintliga arbetarrörelsen är svagare än den varit sedan början av 1900-talet. Efter det att socialdemokratin och arbetsköparna under lång tid sakta men säkert ha arbetat för att försvaga fackföreningarna genom klassamarbete, samförstånd och skilja fackföreningsledningarna från dess medlemmar genom att korrumpera ombuden har arbetarrörelsen kollapsat under trycket. Nu utsätts vi för väl planerade och uträknade attacker från överklassen. Detta är inget som sker i hemlighet utan helt öppet och varje vaken människa kan bevittna det."

"Revolutionära Fronten ser lösningen i att vi vanliga människor tar tillbaka makten över sina liv med de medel som krävs. För att uppnå detta krävs det ofrånkomligen en form av revolution. Denna revolution kräver organisering och RF:s mål är att erbjuda denna organisering till de som ställer sig bakom den form av politik som vi bedriver. RF satsar inte på att bli en fackförening eller parti. Vi ser vår roll som en del av den utomparlamentariska rörelse som tvingas att agera utanför dessa ramar."

"Tills detta har uppnåtts kommer RF:s delmål vara att organisera en del av motståndet som innebär att vi kommer att bemöta, med all vår förmåga, alla attacker mot arbetarklassen.

Detta inkluderar allt från statliga attacker i form av lagförslag till att konfrontera nazister och fascister som nu växer sig starkare och gör allt för att splittra vår klass och hota våra intressen. Att bekämpa antidemokrater med demokratiska medel ser vi som idealistiskt och naivt. Vi har istället valt att vara militanta och rakryggade i vårt motstånd mot den statliga och utomparlamentariska rasismen."
Citera
2008-08-09, 16:51
Medlem
bananjuices avatar
Citat:

Tacksam för svar.

Revolutionära Fronten (förkortat RF) är en kommunistisk organisation. Vad som är speciellt med dem är ju att de har den hårdaste klassretoriken, och de brukar enligt min erfarenhet sällan vara varken lågmälda eller särskilt ödmjuka, vilket är ganska bra.

Bara för att man går i raka led och beter sig diciplinerat innebär det inte att man är nazist, utan RF är tillsammans med AFA den grupp som har den hårdaste hållningen mot nazister, RF sträcker det också till borgare i högre utsträckning än AFA.

Att de ser ut som nazister kan jag förstå att den med otränat öga kan tycka, både RF och de "fria nationella grupperna" gillar ju till exempel kepsar och sånahär träningsjackor från typ Fred Perry, "huliganmode".

(Du ska nog förresten förvänta dig ett par arga svar från RF-sympatisörer här på forumet, de är bättre än jag på att hålla en aggressiv ton!)
Citera
2008-08-09, 16:56
Medlem
Jim Morrisons avatar
Jo jo visst, det är väl inget fel i att vilja revolution med tanke på hur dagens samhälle ser ut (om det nu äns är något samhälle) men varför går de omkring och muckar med vanligt hederligt folk?
Det fattar jag inte
Citera
2008-08-09, 16:57
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Jo jo visst, det är väl inget fel i att vilja revolution med tanke på hur dagens samhälle ser ut (om det nu äns är något samhälle) men varför går de omkring och muckar med vanligt hederligt folk?
Det fattar jag inte

Hur menar du med muckar?
Citera
2008-08-09, 17:00
Medlem
Jim Morrisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Revolutionära Fronten (förkortat RF) är en kommunistisk organisation. Vad som är speciellt med dem är ju att de har den hårdaste klassretoriken, och de brukar enligt min erfarenhet sällan vara varken lågmälda eller särskilt ödmjuka, vilket är ganska bra.

Bara för att man går i raka led och beter sig diciplinerat innebär det inte att man är nazist, utan RF är tillsammans med AFA den grupp som har den hårdaste hållningen mot nazister, RF sträcker det också till borgare i högre utsträckning än AFA.

Att de ser ut som nazister kan jag förstå att den med otränat öga kan tycka, både RF och de "fria nationella grupperna" gillar ju till exempel kepsar och sånahär träningsjackor från typ Fred Perry, "huliganmode".

(Du ska nog förresten förvänta dig ett par arga svar från RF-sympatisörer här på forumet, de är bättre än jag på att hålla en aggressiv ton!)

Åh där kom dom, hoten!
Ni är ju ingenting annat än ett gäng nazister själva, fy faan vad tragiskt
Citera
2008-08-09, 17:01
Medlem
Pseud0nyms avatar
Citat:
Åh där kom dom, hoten!
Hur får du det där till ett hot?
Citera
2008-08-09, 17:08
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Åh där kom dom, hoten!

Jag kan inte förstå hur du får det där till ett hot.

Alltså, som jag har förtstått det så ser inte folk inom RF det som ett självändamål att hålla en trevlig ton mot folk de inte håller med, om det är "kamrater" eller ej spelar ingen större roll, om en person inom RF tycker att du har fel så kommer du antagligen få höra det rakt ut och hårt, inte försiktigt och trevande. Men det är som sagt bara min personliga upplevelse, du får väl fråga organisationen själv om du vill ha svar från just dem, eftersom jag inte VET någon på det här forumet som är med i RF.

Och for the record är jag inte med i RF, och det finns ett par medlemmar i organisationen i fråga som säkert skrattar åt det påståendet eftersom de brukar tycka att jag är en fjant
Citera
2008-08-09, 17:10
Medlem
Jim Morrisons avatar
Citat:
Hur menar du med muckar?

Marsherar helt påtända på första maj demon och bråkar med vanliga mänskor som står i vägen för dom, utan någon som helst anledning. Sen agerar de dörrvakter på 44:an och portar folk som några jävla snutar. Varför gör dom det?
Citera
2008-08-09, 17:11
Medlem
Pseud0nyms avatar
Citat:
Och for the record är jag inte med i RF, och det finns ett par medlemmar i organisationen i fråga som säkert skrattar åt det påståendet eftersom de brukar tycka att jag är en fjant

Jag ska nog nämna att jag inte heller är med i RF, jag är för pacifistisk.
Citera
2008-08-09, 17:13
Medlem
Jim Morrisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pseud0nym
Hur får du det där till ett hot?

Du ska förresten vänta dig ett par arga svar för de är mer agressiva i tonen, blablabla = hot.
Citera
2008-08-09, 17:14
Medlem
Pseud0nyms avatar
Citat:
Du ska förresten vänta dig ett par arga svar för de är mer agressiva i tonen, blablabla = hot.

Okej, jag insåg inte att folk kände sig hotade av en varning för otrevlighet på nätet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in