Citat:
Ursprungligen postat av Jim Morrison
Var på första maj demo i våras och såg ett gäng nassar komma inträngandes i folksamlingen på sergels torg, men det sjuka va att de gick under en stor banderoll där det stod att de aldrig skulle glömma Amalthea och sedan marsherade de med svarta fanor. Vad fan handlar det om, vilka är dom och vad vill de säga med det där egentligen?
Tacksam för svar.
Revolutionära Fronten (förkortat RF) är en kommunistisk organisation. Vad som är speciellt med dem är ju att de har den hårdaste klassretoriken, och de brukar enligt min erfarenhet sällan vara varken lågmälda eller särskilt ödmjuka, vilket är ganska bra.
Bara för att man går i raka led och beter sig diciplinerat innebär det inte att man är nazist, utan RF är tillsammans med AFA den grupp som har den hårdaste hållningen mot nazister, RF sträcker det också till borgare i högre utsträckning än AFA.
Att de ser ut som nazister kan jag förstå att den med otränat öga kan tycka, både RF och de "fria nationella grupperna" gillar ju till exempel kepsar och sånahär träningsjackor från typ Fred Perry, "huliganmode".
(Du ska nog förresten förvänta dig ett par arga svar från RF-sympatisörer här på forumet, de är bättre än jag på att hålla en aggressiv ton!)