2008-08-09, 12:49
Bannlyst
Jo det var såhär att jag kom på en idé här om dan att bygga en form av usb kontakt innehållande något virus eller liknade så jag kan ta mig in på den datorn.

Jag fick ide`n när jag köpte en usb lampa och norton varnade för virus när jag stoppade in den i datorn. Nu var inte så fallet utan bara ett överreagerande norton.

Så mina frågor är om det skulle fungera om jag har en from av usb-minne/lampa som jag fyllt med någon form av virushack. Jag ger bort usbgrejen till en kompis och han kopplar in den i sin dator, och då kan jag styra datorn hemmifrån mig. Vad är möjligtheterna för att detta ska funka? Måste jag programmera ett eget virus eller går det få tag på internet? Finns det möjlighet att lagra på en usblampa? Kom med förslag och annat gärna =)
Citera
2008-08-09, 12:56
Avslutad
Jag förstår inte riktigt vart det trådlösa kommer in i det hela?

Och ja, detta skulle gå. Koda eget eller ta något från nätet fungerar vilket som, men ska du hitta något på nätet gäller det ju att du hittar något som gör vad du vill, och inte bara är fejk och ger dig virus/trojaner istället.

Jag har aldrig ägt någon USB-lampa, men att det går lagra något på dom vore konstigt, varför skulle det finnas lagringsutrymme på en sådan?

Det finns dessutom USB-kontakter man sätter emellan datorn och tangentbordet som fungerar som en keylogger, som man sedan plockar bort och kan kolla lösenord och liknande på. Kanske inte var riktigt vad du tänkt men i alla fall.
Citera
2008-08-09, 20:34
Medlem
zpaxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamooshka
Jag förstår inte riktigt vart det trådlösa kommer in i det hela?

Och ja, detta skulle gå. Koda eget eller ta något från nätet fungerar vilket som, men ska du hitta något på nätet gäller det ju att du hittar något som gör vad du vill, och inte bara är fejk och ger dig virus/trojaner istället.

Jag har aldrig ägt någon USB-lampa, men att det går lagra något på dom vore konstigt, varför skulle det finnas lagringsutrymme på en sådan?

Det finns dessutom USB-kontakter man sätter emellan datorn och tangentbordet som fungerar som en keylogger, som man sedan plockar bort och kan kolla lösenord och liknande på. Kanske inte var riktigt vad du tänkt men i alla fall.

Nä det trådlösa glömde jag ta bort. För först hade jag tänkt mig något usb minne med internet eller liknande som jag hade kunnat koppla upp mig på. Men skit i det.

Jo det är lite det jag känner är problemet, vill inte tanka något som sprider virus skit över hela datorn. Har du något tips om en sida som är seriös med sånna grejer?

Nä ja tänkte bara det eftersom mitt norton varnade för virus när jag stoppade in den. Vet inte var jag fick den idén från.

Jo keylogger vet ja om. Men då får jag ju bara information man skriver via tangetbordet. Vill ha kontroll över datorn
Citera
2008-08-10, 16:22
Medlem
zpaxens avatar
Men ska ja höra i en annan del av forumet för att få tag på ett sånt virus? Eller vilken språk jag ska använda för att programmera själv?
Citera
2009-05-19, 16:52
Medlem
-Mackan-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zpaxen
Men ska ja höra i en annan del av forumet för att få tag på ett sånt virus? Eller vilken språk jag ska använda för att programmera själv?
Poison Ivy skulle nog funka bra. http://www.poisonivy-rat.com/
Har inte hunnit testa på någons dator ska göra det på om några dagar kan skicka resultatet då. Tydligen ska poison ivy kidnappa datorn totalt om man fick in det.
Citera
2009-05-19, 17:33
Medlem
Xpers avatar
Bör ligga i IT-Säkerhet? Aja, kör med en vanlig sticka. U3 ska fungera fint. Använd dig av PI eller BF. Sen så lägger du bara en autorun på trojanen, inte svårare än så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in