Citat:
Ursprungligen postat av mamooshka
Jag förstår inte riktigt vart det trådlösa kommer in i det hela?
Och ja, detta skulle gå. Koda eget eller ta något från nätet fungerar vilket som, men ska du hitta något på nätet gäller det ju att du hittar något som gör vad du vill, och inte bara är fejk och ger dig virus/trojaner istället.
Jag har aldrig ägt någon USB-lampa, men att det går lagra något på dom vore konstigt, varför skulle det finnas lagringsutrymme på en sådan?
Det finns dessutom USB-kontakter man sätter emellan datorn och tangentbordet som fungerar som en keylogger, som man sedan plockar bort och kan kolla lösenord och liknande på. Kanske inte var riktigt vad du tänkt men i alla fall.
Nä det trådlösa glömde jag ta bort. För först hade jag tänkt mig något usb minne med internet eller liknande som jag hade kunnat koppla upp mig på. Men skit i det.
Jo det är lite det jag känner är problemet, vill inte tanka något som sprider virus skit över hela datorn. Har du något tips om en sida som är seriös med sånna grejer?
Nä ja tänkte bara det eftersom mitt norton varnade för virus när jag stoppade in den. Vet inte var jag fick den idén från.
Jo keylogger vet ja om. Men då får jag ju bara information man skriver via tangetbordet. Vill ha kontroll över datorn