2008-08-10, 05:22
Medlem
Johnny Wadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _K_
En snabb fråga bara till alla vänster debattörer här... när kommer nästa tråd om att alla moderatorer är Nazister/rasister?

(m)oderatorer menar du?
http://www.skrivihop.nu/
2008-08-10, 10:27
Bannlyst
idioterna på flashback

bra skrivet, ONITS inlägg, sammanfattningsvis DJÄVLIGT DRYGA
2008-08-10, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pseud0nym
[...]Vill officiellt be Mansig om ursäkt för att ha råkar "sno" hans/hennes diskussionsämne och gjort en tråd av det.
Vaddå sno?
Det fanns redan en tråd där detta diskuterades och jag tyckte det vore bättre om denna tråd slogs ihop med den befintliga tråden där ämnet avhandlades.
2008-08-10, 21:23
Medlem
onits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trokigt
bra skrivet, ONITS inlägg, sammanfattningsvis DJÄVLIGT DRYGA

Tack , glömde en sak:

Flitigt använda uttrycken: White Trash, Politiskt Korrekt, böglyft, Mona Saliv och aftonhoran.
2008-08-10, 21:44
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onit
Tack , glömde en sak:

Flitigt använda uttrycken: White Trash, Politiskt Korrekt, böglyft, Mona Saliv och aftonhoran.

Jasså, är Måna Muslim redan ute som beteckning? Se där, jag hänger inte heller med.
2008-08-10, 22:36
Medlem
Läs-/frågekontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Nu vet jag inte om du medvetet missförstår mej av retoriska skäl - eller inte begriper vad jag skriver.

Det är inte åsikterna jag bekämpar, det är idiotin. Idioter finns det med allahanda åsikter.

För att skapa en liknelse:

Varken Erik eller Berra gillar tzatsiki.

Erik gillar den inte för att den smakar vitlök, eftersom han inte gillar smaken av vitlök, alt är allergisk mot den.
Berra däremot ogillar tzatsiki för att den kommer från Grekland, och han hatar greker, av skäl han inte känner till själv.

Båda två har alltså åsikten att de ogillar tzatsiki.

Det är en helt legitim åsikt, och helt tillåten på Flashback.

Vilken av dessa båda tror du jag kommer att angripa?

Till att börja med en ovanligt långsökt liknelse, helt onödig dessutom. Jag missförstår dig inte heller, tvärtom förstår jag precis vad du skriver. Jag drar bara öronen åt mig någon beskriver sig tillhöra en begåvad intellektuell elit som beskriver sig kämpandes mot obegåvade och forumets utveckling åt ett visst håll. Jag delar långt ifrån alla åsikter som skrivs i vissa forumdelar, bättre uttryckt är det oftast att jag inte gör det. Däremot är det viktigt att alla åsikter får komma till tals. Att allt från de mest extrema kommunisterna längst ut på vänsterflanken till deras motsvarighet på andra sidan och allt däri mellan.

Om du upplever att forumet därför tar en vändning som du som självupplevt intellektuellt överlägsen, tycker dig har för avsikt att bekämpa låter det faktiskt inget vidare. Det råder en ganska utpräglad censur i samhället i stort. Personer med åsikter som inte är lagom, mainstream eller allmänt accepterade sanningar, får lida för detta när de uttrycker dem. Rätt så ofta också från just personer som påstår sig veta bättre hänvisande till deras intellektuella överlägsenhet. Därav också behovet, storheten och framgången för Flashback.

Visst, att diskutera mot åsikter man inte gillar är helt OK. Är det dessutom att skriftligt diskutera med personer som inte äter tzatziki då de ogillar greker, något du vill göra och lägga tid på det så är det ditt val (och tack och lov din tid). En debatt kräver ju samtidigt att det finns två parter, din kamp riskerar därför inte att bli något annat än att du faktiskt håller en debatt du inte gillar vid liv. Man kan ju fråga sig hur intellektuellt det är.

Häpp
2008-08-10, 22:41
Bannlyst
Citat:
Dock är Flashback inte alls till för några "höger" eller "vänster" grupper, de finns ingen korrekt åsikt här, alla är välkomna - och de som förtvivlat försöker göra det till något SD-forum eller invandrarhatarforum - kämpar förgäves. Vi är några stycken som har förmågan att tänka själva och i alla fall jag tänker fortsätta utmana dumheten i alla dess former.

Kan faktiskt hålla med dig här RB, fast låt det inte bli en vana

Börjar tröttna på alla SD-trådar i inrikes-delen. Skulle vara bättre om
Vi hade 2 SD-trådar där och sen kan resten sitta i I&I-delen.

Men jag börjar fan lessna rejält på alla jävla Balkanmänniskor som smutsar ner utrikesforumet (tom Georgien och Ryssland tråden urartar ibland till Balkanskit)

Jag förstår fortfarande inte varför dem inte får ett eget forum under "Humor"
2008-08-10, 23:29
Medlem
Shiaarabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QKN123
Kan faktiskt hålla med dig här RB, fast låt det inte bli en vana

Börjar tröttna på alla SD-trådar i inrikes-delen. Skulle vara bättre om
Vi hade 2 SD-trådar där och sen kan resten sitta i I&I-delen.

Men jag börjar fan lessna rejält på alla jävla Balkanmänniskor som smutsar ner utrikesforumet (tom Georgien och Ryssland tråden urartar ibland till Balkanskit)

Jag förstår fortfarande inte varför dem inte får ett eget forum under "Humor"

Vilken underbar idé, vi PU-rävar kan få ett eget humorforum där vi får sprida vårt hat gentemot varandra och gentemot varandras etniska tillhörighet Låter riktigt intressant. Ett Balkannivåforum är vad som behövs.

FB-korrekthet = Ryssen kommer komma och ta oss!
2008-08-10, 23:36
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Läs-/frågekonto
Till att börja med en ovanligt långsökt liknelse, helt onödig dessutom. Jag missförstår dig inte heller, tvärtom förstår jag precis vad du skriver. Jag drar bara öronen åt mig någon beskriver sig tillhöra en begåvad intellektuell elit som beskriver sig kämpandes mot obegåvade och forumets utveckling åt ett visst håll. Jag delar långt ifrån alla åsikter som skrivs i vissa forumdelar, bättre uttryckt är det oftast att jag inte gör det. Däremot är det viktigt att alla åsikter får komma till tals. Att allt från de mest extrema kommunisterna längst ut på vänsterflanken till deras motsvarighet på andra sidan och allt däri mellan.

Om du upplever att forumet därför tar en vändning som du som självupplevt intellektuellt överlägsen, tycker dig har för avsikt att bekämpa låter det faktiskt inget vidare. Det råder en ganska utpräglad censur i samhället i stort. Personer med åsikter som inte är lagom, mainstream eller allmänt accepterade sanningar, får lida för detta när de uttrycker dem. Rätt så ofta också från just personer som påstår sig veta bättre hänvisande till deras intellektuella överlägsenhet. Därav också behovet, storheten och framgången för Flashback.

Visst, att diskutera mot åsikter man inte gillar är helt OK. Är det dessutom att skriftligt diskutera med personer som inte äter tzatziki då de ogillar greker, något du vill göra och lägga tid på det så är det ditt val (och tack och lov din tid). En debatt kräver ju samtidigt att det finns två parter, din kamp riskerar därför inte att bli något annat än att du faktiskt håller en debatt du inte gillar vid liv. Man kan ju fråga sig hur intellektuellt det är.

Häpp

Nåja, intellektuell kan jag knappast kalla mej, däremot för jag en kamp mot dumheten på mitt lilla vis. Och denna kamp för jag endast med de ord jag skriver som användare i inläggen.

Som sagt, folk får - och bör - skriva vad de tycker, men de borde tänka efter först vad de tycker. Inte bara bröla med i nån flock av likasinnade.
2008-08-10, 23:42
Bannlyst
Citat:
Nu vet jag inte om du medvetet missförstår mej av retoriska skäl - eller inte begriper vad jag skriver.

Det är inte åsikterna jag bekämpar, det är idiotin. Idioter finns det med allahanda åsikter.

För att skapa en liknelse:

Varken Erik eller Berra gillar tzatsiki.

Erik gillar den inte för att den smakar vitlök, eftersom han inte gillar smaken av vitlök, alt är allergisk mot den.
Berra däremot ogillar tzatsiki för att den kommer från Grekland, och han hatar greker, av skäl han inte känner till själv.

Båda två har alltså åsikten att de ogillar tzatsiki.

Det är en helt legitim åsikt, och helt tillåten på Flashback.

Vilken av dessa båda tror du jag kommer att angripa?

Men om vi säger att Berra inte gillar Tzatziki eftersom att han inte tycker att den tillför något till hans kropp då den innehåller lite näring?
2008-08-10, 23:45
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrei Rublyov
Men om vi säger att Berra inte gillar Tzatziki eftersom att han inte tycker att den tillför något till hans kropp då den innehåller lite näring?

Då är det väl hans ensak, ja. Det är fördomar och dumhet som är mina väderkvarnar.
2008-08-11, 00:17
Bannlyst
Citat:
Då är det väl hans ensak, ja. Det är fördomar och dumhet som är mina väderkvarnar.

Låter som om någon inte förstod min metafor?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in