2009-01-14, 18:27
Medlem
absentiss avatar
Vet inte vad drinken heter, men fruktansvärt god var den i alla fall...
3/4 vodka, 1/4 koncentrerad citron och lite lite socker och blanda runt... smakar knappt nån vodka alls... som sagt, fruktansvärt god!

äckligaste:
Whisky/Julmust. Fråga mig inte ens.
Citera
2009-01-15, 21:22
Medlem
svirinss avatar
Absolut vanilj och russian är faktiskt otroligt gott.
Citera
2010-01-01, 22:12
Medlem
klantons avatar
Jag tänkte bara höra om det är någon som har erfarenhet av att blanda Sourz apple med Smirnoff green apple?

Tänk dig en P2 där du byter ut vaniljvodkan mot äppelvodka. Blir det gott eller bara för mycket?

Jag står nämligen och väger mellan dessa två. Ska jag köpa Smirnoff green apple eller Smirnoff vanilla?
Citera
2010-01-01, 22:58
Medlem
savoxovass avatar
Godast: frozen strawberry daiquiri eller andra typer av "slushdrinkar". White russian är riktigt gott om den är bra gjord. Med grädde eller mycket mjölk i blir den tyvärr mindre bra.

Äckligast: De flesta drinkar med tequila i, tex tequila sunrise (frozen margarita går iofs att dricka)
Citera
2010-01-01, 23:00
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Bloody mary är äckligast.
Det tyckte jag en gång i tiden, men riktigt kall och med god tomatjuice är den riktigt smarrig. Dock inget jag beställer in på krogen, men gärna som fördrink.
Citera
2010-01-01, 23:01
Medlem
constants avatar
Förr fanns det apelsinjuice på burk, inte fryst, utan drickfärdig. Sådan och vodka till en screwdriver var grymt gott.

I dag föredrar jag nog Gin och Tonic, mycket is och med en rejäl dash Angostura. Tack.
Citera
2010-01-01, 23:05
Medlem
klausstrausss avatar
Godaste: Whiskey blandat med cola.

Äckligaste: Vodka + cola.
Citera
2010-01-01, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klanton
Jag tänkte bara höra om det är någon som har erfarenhet av att blanda Sourz apple med Smirnoff green apple?

Tänk dig en P2 där du byter ut vaniljvodkan mot äppelvodka. Blir det gott eller bara för mycket?

Jag står nämligen och väger mellan dessa två. Ska jag köpa Smirnoff green apple eller Smirnoff vanilla?

Sourz apple är ju väldigt.. äpplig i smaken.. så jag tror inte att det blir godare med äppelvodka än med vaniljvodka.

Godast: P2/ Black russian. Stark, gärna över 10cl.
Äckligast vet jag inte riktigt..
Citera
2010-01-02, 09:10
Bannlyst
Godast: Jäger/Redbull, Cuba Libre

Äckligast: Kiruna Sunrise (glas med hembränt & en falukorvskiva)
Citera
2010-01-02, 14:25
Medlem
wh0res avatar
Seriöst? Ni som skrivit här har ni druckit tre drinkar eller? :P

Bäst:
P2 pga att när jag är full. och lite seg i huvudet. säger min mun alltid P2 när bartendern frågar. Går på automatik när jag blir full. slutsats: Den måste vara godast.
Mai Tai Mörk rom, ljus rom, cointreau, apelsinjuice, limejuice, mandelsyrup, grenadine och krossad is i ett hurricaneglas. gärna lite extra mandelsyrup, väldigt svår att få på krogar eftersom ingen krog jag känner till har mandelsyrup. Det som är så gott.
Pina Colada Skall göras på 4cl rom, ananasjuice och cocos-syrup. Fråga bartender om han/hon gör med malibu eller mjölk. Svarar han/hon "ja", välj en annan drink. Om svaret blir "ja" kvalificerar drinken sig nämligen som äcklig istället.

Äckligast:
Americano äcklig vermouth, vidrig soda, hemsk Campari. (Kan hända att ja glömt receptet eftersom det sällan är en drink någon beställer av mig)
Hashi Bashi god vodka, hemsk campari, småäcklig grape tonic eller bitter lemon, + limecordial
Dry Martini otrevlig gin, äcklig vermouth samt oliver på en pinne (WHY???)
Margarita avskyvärd Tequila, halvokej Cointreau och citronjuice, blandas till en äcklig röra som serveras i ett glas med saltad kant? Varför kan man fråga sig? Och det är en jävligt bra fråga...

Kort sagt kan man säga att alla Pre dinner cocktails är äckliga. Men smaken är ju som baken... Min är bäst.
Citera
2010-01-02, 14:26
Medlem
wh0res avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Breitling.
Godast: Jäger/Redbull, Cuba Libre

Äckligast: Kiruna Sunrise (glas med hembränt & en falukorvskiva)

Falun Sunrise borde den väl heta då?

Kiruna Sunrise borde vara Hembränt, apelsinjuice som skakas med nedkyld järnmalm istället för is.

Angående P2 med äppelvodka istället för vaniljvodka.
Smirnoff apple-'vad den nu har för tufft namn' smakar ganska lite äpple tycker jag. Det är kanske för att Smirnoff ska vara så "pure"... Hursomhelst kommer det smaka ungefär likadant som samma drink fast med vanlig vodka...
Samma som att dom när dom framställer sin blåbärsvodka förmodligen doppar i ett blåbär per liter sprit.
Senast redigerad av wh0re 2010-01-02 kl. 14:32.
Citera
2010-01-02, 14:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wh0re
Falun Sunrise borde den väl heta då?

Kiruna Sunrise borde vara Hembränt, apelsinjuice som skakas med nedkyld järnmalm istället för is.

Det kan man ju ha delade meningar om, men så heter den tydligen.
Persbrandts lilla röda är en höjdare också (vodka och näsblod)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in