2008-12-04, 11:33
Medlem
SLOBs avatar
Lysande. Fram med limtuben.

/mod
Citera
2008-12-08, 21:59
Medlem
Abbss avatar
Ingen som vet hur man öppnar alla portar i en Dlink Di-604?
Citera
2008-12-08, 22:03
Medlem
öppna cmd skriv ip config ta gata way nummret, tryck in det i webbläsare, logga in på din router. sen orkar jag inte berätta nå mer. någon annan?
Citera
2008-12-08, 22:05
Medlem
Abbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diwan.
öppna cmd skriv ip config ta gata way nummret, tryck in det i webbläsare, logga in på din router. sen orkar jag inte berätta nå mer. någon annan?

Så långt fattade jag det med
Citera
2008-12-08, 22:19
Medlem
När ni gör en portöppning. OBS ni får inte ha flera portöppningar på samma port, oftast blir det så att man skapar en regel för tex port 27015, det fungerar inte då lägger man datorn i DMZ. Då fungerar DMZ på det sättet att den öppnar upp alla portar utom 27015.
Så kom ihåg att alltid enbart bara ha en regel för samma port, oavsett vilken meny ni är och pillar i.
Kan vara ett bra alternativ och nollställa/resetta routern och göra om allt igen om man gjort massvis med misslyckade försök.
Tänk på att portöppningar oftast beror på en sak, att man gjort fel.

De flesta router tillverkarna har även guider på deras hemsidor också. Oftast.
Citera
2008-12-08, 22:21
Medlem
Du som hade DI-624+ tillverkad utav d-link,

Nollställ din router.
Följ sedan guiden http://www.dlink.se/?go=gNTyP9CnptFM...8QsenZboK1GdG/

_DET GÅR INTE ATT MISSLYCKAS_
Citera
2008-12-11, 21:06
Medlem
Crankcalls avatar
Jag vill öppna portar så att jag kan utnyttja u-Torrent fullt ut!

Har en 3G - HSUPA (Downlink : 7.2Mbps / Uplink : 2Mbps) uppkoppling med inbyggt modem i datorn av märke; Ericsson F3507g WMC 1.0 Network Adapter

Jag kör Äkta Windows XP Home Edition och all dess senaste uppdateringar. Windows egna "brandvägg" och ESET Nod32 som virusvakt!

Hjälp önskas! Tacksam för alla hjälpsamma svar!

Edit: Vill bara göra ett tillägg; Hemma kopplar jag in datorn i Stadsnät 100/100 SkyCom, då är alla portar öppna och allt fungerar perfekt!
Senast redigerad av Crankcall 2008-12-11 kl. 21:10.
Citera
2008-12-11, 22:34
Medlem
Hejsan.

Tjena !!

Har lite problem som ja skulle uppskatta om man fick hjälp med

Har en D-Link 524 router.

Det är så att jag har ett trådlöst nätverk hemma, alla har via nätverkskabel förutom jag som kör via trådlöst.
Och jag har testat att öppna portar för mig själv eftersom jag behöver det av olika skäl. Men när jag öppnar portarna ( jag gör på rätt sätt ) så funkar de såklart, men mitt trådlösa internet lägger av :S det står ungefär ;
"windows kunde inte hitta nån referens / ceritificat för dig att kunna logga in"
Nån som vet vad som kan vara fel?

Kan man ha portar öppna till trådlösa anslutingar?

Hoppas ni förstår vad jag menar.

Tacksam för svar!
Citera
2008-12-18, 09:50
Medlem
Köpte en TL-WR841N häromdagen, och har problem att öppna portar med den. Annars har jag ett modem med BBB, ett X8222r, som jag har bryggat (vet inte om man ska göra så egentligen, men det var det enda som fungerade). Jag har fått igång internet och allting, men nu när jag ska öppna någon port, vilken port som helst, så fungerar det inte. Jag kommer in i routern och skriver in uppgifterna om vilken IP som en port ska öppnas på, trycker spara... men sen ingenting. Använder Kaspersky, men porten är fortfarande stängd med programmet avstängt.

Hjälp uppskattas!
Citera
2008-12-18, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dayoo
Köpte en TL-WR841N häromdagen, och har problem att öppna portar med den. Annars har jag ett modem med BBB, ett X8222r, som jag har bryggat (vet inte om man ska göra så egentligen, men det var det enda som fungerade). Jag har fått igång internet och allting, men nu när jag ska öppna någon port, vilken port som helst, så fungerar det inte. Jag kommer in i routern och skriver in uppgifterna om vilken IP som en port ska öppnas på, trycker spara... men sen ingenting. Använder Kaspersky, men porten är fortfarande stängd med programmet avstängt.

Hjälp uppskattas!

Vilken webläsare använde du för att konfigurera routern? Använd Internet Explorer. Sedan: Har du uppgraderat firmwaret till det senaste?

Sedan angående X8222r så verkar det vara många som har problem med den. Mitt råd är nästan att köpa ett eget modem.
Citera
2008-12-18, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crankcall
Jag vill öppna portar så att jag kan utnyttja u-Torrent fullt ut!

Har en 3G - HSUPA (Downlink : 7.2Mbps / Uplink : 2Mbps) uppkoppling med inbyggt modem i datorn av märke; Ericsson F3507g WMC 1.0 Network Adapter

Jag kör Äkta Windows XP Home Edition och all dess senaste uppdateringar. Windows egna "brandvägg" och ESET Nod32 som virusvakt!

Hjälp önskas! Tacksam för alla hjälpsamma svar!

Edit: Vill bara göra ett tillägg; Hemma kopplar jag in datorn i Stadsnät 100/100 SkyCom, då är alla portar öppna och allt fungerar perfekt!

Tänk på att du aldrig kommer kunna komma upp i 7.2 Mbit/s på ett 3G modem. Men tror du att din operatör blockerar torrenttrafik är det bara att du sätter på enkrypteringen i uTorrent.
Citera
2008-12-19, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -198
Vilken webläsare använde du för att konfigurera routern? Använd Internet Explorer. Sedan: Har du uppgraderat firmwaret till det senaste?

Sedan angående X8222r så verkar det vara många som har problem med den. Mitt råd är nästan att köpa ett eget modem.

Provade att använda IE, men utan resultat, och firmwaren var redan uppgraderad till den senaste. Som sagt, det står på routerns sida att porten ska vara öppnad, men det är den inte. Finns det något annat som kan vara felet? Kan detta bero på modemet alltså, fast det är bryggat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in