Citat:
Ursprungligen postat av appe-
hm. den här tråden är intressant. jag har tidigare sett trådar ifrån ingvar som blivit lika ifrågasatta. jag funderar om herr moderator eller evolute skulle vilja berätta för oss lekmän vad problemet faktiskt är. inte för att jag försvarar någon - jag förstår bara inte. vad är felet med våglängdsförkjutningen, och varför stämmer inte de här siffrorna ni pratar om? jag önskar jag fick veta lite mer, dock enklare - då jag är mycket intresserad.
Herr Ingvar har ju en potentiellt revolutionerande teori, som han endast har beskrivit aningen kortfattat i sin pdf.
Kort och gott bygger den på att flertalet kända fysikdiscipliner skulle vara fel och att en våglängdförskjutning istället skulle förklara flertalet av dessa fenomen istället. Våglängdsförskjutningen bygger på att vågor ökar i våglängd och fart i takt med ökad utbredning.
Senaste fick Ingvar en fråga av mig rörande vad som händer ifall han använder Hubbeparametern H=70 eller något annat värde i sin formel för våglängdsförskjutningen, än det mycket specifika värdet H=50.4 han presenterar i sin pdf och som ger upphov till en konstant identiskt med Plancks konstant bortsett från dimensionen. Nu har det gått flera dagar sedan Ingvar läste frågan och lovade återkomma med ett svar. Jag väntar fortfarande på hans förklaring och svar på vad som händer om han nu justerar siffrorna lite i sin egen formel för den universella entropikonstanten.
Över till Ingvar i hopp om svar!