2008-08-08, 03:27
Bannlyst
Vi är MÅNGA som tycker att man ska återigen förbjuda outningar på hushmailadresser och andra adresser som är till för drogförsäljning!

Sånt kan tas via PM, men inte offentligt! Kan inte någon ansvarig mod göra en poll så kommer ni att se att vi vill inte att folk ska outa adresser!

Detta leder nämligen till att fler unga kommer lättare åt droger. Läs minderåriga.

Fler kommer absolut att åka fast!

Så snälla, tänk igenom det här, det var verkligen bättre förr när det inte var tillåtet!

Mvh Robin
Citera
2008-08-08, 03:41
Medlem
Jag håller med.

Citat:
All form av narkotikahandel resulterar i bannlysning. Gränsfall resulterar i varning. Att diskutera narkotika och narkotikahandel är tillåtet så länge det inte kan betraktas som försök till narkotikahandel.
Enligt de nuvarande reglerna är det ok att skriva saker som "syramannen@hushmail.com säljer LSD". Men det är inte ok att skriva "jag säljer LSD". Det är ganska löjligt.
Citera
2008-08-08, 03:49
Medlem
b0gfettos avatar
Är det femte tråden om detta idag? Varför inte vänta på svar i en tråd istället?
Citera
2008-08-08, 04:36
Medlem
PhantomBlots avatar
Tråden Länkar till Internetapotek och drogshoppar är OK är relevant i sammanhanget.
Citera
2008-08-08, 06:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PhantomBlot
Tråden Länkar till Internetapotek och drogshoppar är OK är relevant i sammanhanget.

Precis, om bara exakt samma sak stog som en regel. Nämligen

"Jag har därför informerat samtliga moderatorer att det är tillåtet att publicera webbadresser till drogshoppar och Internetapotek ifall det finns orsak till detta i diskussionen.

Har man en publik webbplats med egen domän så har man valt att bedriva verksamheten publikt."

Och en hushmailadress är INTE publik, utan är till för slutna kretsar. Det har inte heller någon webplats! Så alltså borde det vara mot reglerna att outa hushmailadresser!? Kan inte moderaterna göra en riktig kraftansträngning och hädanefter ta bort alla outningar? Även dom med ***! Är detta möjligt? Då det faktiskt står i hans inlägg att det inte är tillåtet!

Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Är det femte tråden om detta idag? Varför inte vänta på svar i en tråd istället?

Detta ser jag som VÄLDIGT viktigt då dels kompisar till mig har blivit drabbade!
Jag misstänkte faktiskt att det redan fanns trådar om ämnet, men tänkte skapa en till för att visa att vi här på FB verkligen vill ha tillbaka regeln om att men inte ska få outa adresser! Inte ens censurerade med ***.

Citat:
Ursprungligen postat av Blink
Jag håller med.

Enligt de nuvarande reglerna är det ok att skriva saker som "syramannen@hushmail.com säljer LSD". Men det är inte ok att skriva "jag säljer LSD". Det är ganska löjligt.

Precis! Det är så att man börjar undra om ansvariga faktiskt VILL att folk ska kunna få tag på droger härigenom! Och det är ju inte helt ovanligt som alla som varit reggade mer än 2 dar vet att det är en massa kids här!
Citera
2008-08-08, 06:50
Bannlyst
Jag tror inte anledningen till att du vill få bort det här problemet är att ungarna kan få tag på droger. Nog är det för att tomtar och troll får tag på adresserna och polis så då är affärerna körda ganska snabbt.
Ni knarkarnissar skiter väl i ungar, jag bryr mig då inte. Alla får ha koll på sina egna affärer själva.
Citera
2008-08-08, 16:36
Medlem
Läskigs avatar
Nej, att skicka saker över PM är skit, det här är ett öppet forum och då tycker jag att allt som diskuteras ska vara öppet.

Vill man vara hemlig men är så dum att man ger ut adressen till folk som lämnar ut den till allmänheten får man skylla sig själv.
Citera
2008-08-08, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PhantomBlot

Ja mera censur på FB! återigen visar du vilken ärke idiot du är!
Citera
2008-08-08, 16:48
Medlem
b0gfettos avatar
Hushmailadresser är väl inte okej, men länkar till websidor som säljer är okej?
Citera
2008-08-08, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Läskig
Nej, att skicka saker över PM är skit, det här är ett öppet forum och då tycker jag att allt som diskuteras ska vara öppet.

Vill man vara hemlig men är så dum att man ger ut adressen till folk som lämnar ut den till allmänheten får man skylla sig själv.
Men i så fall skulle man lika gärna kunna tillåta all form av droghandel. Det är ju ingen större skillnad på att hänvisa till en säljares emailadress istället för att säga att man själv är intresserad av att sälja eller köpa. Båda alternativen medför en stor säkerhetsrisk för alla inblandade, och Flashback får dåligt rykte.

Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Hushmailadresser är väl inte okej, men länkar till websidor som säljer är okej?
Som reglerna tolkas av mods nu så verkar det vara ok att skriva ut både maskerade och omaskerade emailadresser.
Citera
2008-08-09, 11:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blink
Men i så fall skulle man lika gärna kunna tillåta all form av droghandel. Det är ju ingen större skillnad på att hänvisa till en säljares emailadress istället för att säga att man själv är intresserad av att sälja eller köpa. Båda alternativen medför en stor säkerhetsrisk för alla inblandade, och Flashback får dåligt rykte.

Som reglerna tolkas av mods nu så verkar det vara ok att skriva ut både maskerade och omaskerade emailadresser.

Ska allt som med för en säkerhetsrisk bannlysas från FB mendar du?
Citera
2008-08-09, 11:30
Medlem
honken80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MR_Robin_89
Vi är MÅNGA som tycker att man ska återigen förbjuda outningar på hushmailadresser och andra adresser som är till för drogförsäljning!

Hur många är MÅNGA?

Citat:
Sånt kan tas via PM, men inte offentligt! Kan inte någon ansvarig mod göra en poll så kommer ni att se att vi vill inte att folk ska outa adresser!

Om inte droghandel förekommer på flashback, så innefattar det väl även pm?

Citat:
Detta leder nämligen till att fler unga kommer lättare åt droger. Läs minderåriga.

Att hitta.se visar var sveriges systembolag ligger leder ej till att minderåriga kommer åt alkohol. Det är väl upp till säljaren att kontrollera åldern, inte tredje part?

Citat:
Fler kommer absolut att åka fast!

Åka fast för vad, scams?

Citat:
Så snälla, tänk igenom det här, det var verkligen bättre förr när det inte var tillåtet!

Eller "ännu mer förr" då allt var tillåtet?

Citat:
Mvh Robin

Mvh Honken
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in