2008-08-07, 22:27
Medlem
fetttos avatar
Jag hittade en liten tinkturflaska med svenska apotekets logga, och texten "Kokainhydroklorid -adrenalin" på etiketten. Den låg hemma hos en polare som inte heller visste vad det var. Etiketten såg någorlunda modern ut, alltså ingen relik från 20-talet. Kan det verkligen stämma att apoteket i modern tid distribuerat detta megaknark?
Citera
2008-08-07, 22:39
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fettto
Jag hittade en liten tinkturflaska med svenska apotekets logga, och texten "Kokainhydroklorid -adrenalin" på etiketten. Den låg hemma hos en polare som inte heller visste vad det var. Etiketten såg någorlunda modern ut, alltså ingen relik från 20-talet. Kan det verkligen stämma att apoteket i modern tid distribuerat detta megaknark?

Det gör de fortfarande, men inte till privatpersoner. Kokain används som smärtstillande vid bl.a näskirurgi.
Citera
2008-08-07, 22:47
Medlem
Är även väldigt säker på att det finns kokain ögondroppar också..
Citera
2008-08-07, 22:56
Medlem
fetttos avatar
Konstigt, jag hittade inte något i fass... Är detta användbart i berusningssyfte, eller endast för att bedöva?
Citera
2008-08-07, 23:09
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fettto
Konstigt, jag hittade inte något i fass... Är detta användbart i berusningssyfte, eller endast för att bedöva?

Det finns inte med i FASS för att det inte är registrerat som läkemedel i Sverige. Det finns mycket på Apoteket som inte är med i FASS (som är Läkemedelsindustriföreningens information och inte har ett dugg med Apoteket att göra). Klart att kokainet är användbart i berusningssyfte. Det är ju kokain.

Du kan läsa mer om Apotekets egna beredningar här: http://www.apl.apoteket.se/
Citera
2008-08-10, 19:29
Medlem
LADDs avatar
Vad är det i för form? flytande? inte pulver väl? haha
Citera
2009-01-12, 15:38
Medlem
det är flytande form
Citera
2009-01-12, 18:16
Medlem
youngsoulrebelss avatar
fast adrenalin är VÄLDIGT otrevligt att få i sig säger de som vet. bara nackdelar som ett sjuhelvetes hjärtpåslag, illamående och svettningar - big time.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in