2008-08-07, 12:12
Medlem
Hej

Undrar om nån använt denna för att sova på?
Finns att köpa 100st 100mg för 100usd, tror ni dom är värt det? Skall absolut inte ha dom att flumma på utan endast sova. Men nån som prövat får gärna uttala sig, om man tex kan somna på 50mg så skulle det ju vara ett billigt altenativ till benso.
Citera
2008-08-07, 12:48
Medlem
GaiNs avatar
Finns nog bättre alternativ än just det att sova på. Varför inte Stilnoct eller likn? Phenobarbital används mig veterligen främst som kramplösande.

Må väl
GaiN
Citera
2008-08-09, 10:25
Medlem
RockyRambos avatar
Jag har aldrig blivit så väck som på phenobarbital!
Och jag har i princip provat allt, herregud vad starka de var. Effekten var mkt obehaglig också, kändes exakt som man var kanonfull på vodka, jag gick i sick-sack, kunde inte snacka, darrade, ramlade ihop och slog mig och världen snurrade så mkt att jag spydde ner allt ngt överjävligt.
Fick ligga till sängs i två dagar och spy som enda nöje och lyckades göra om mitt rum till en omedelbar krigszon.
Fyfan aldrig igen. Lika bra att dricka 2 st 75.or under timmen om man söker denna känsla.
Senast redigerad av RockyRambo 2008-08-09 kl. 10:29.
Citera
2008-08-09, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RockyRambo
Jag har aldrig blivit så väck som på phenobarbital!
Och jag har i princip provat allt, herregud vad starka de var. Effekten var mkt obehaglig också, kändes exakt som man var kanonfull på vodka, jag gick i sick-sack, kunde inte snacka, darrade, ramlade ihop och slog mig och världen snurrade så mkt att jag spydde ner allt ngt överjävligt.
Fick ligga till sängs i två dagar och spy som enda nöje och lyckades göra om mitt rum till en omedelbar krigszon.
Fyfan aldrig igen. Lika bra att dricka 2 st 75.or under timmen om man söker denna känsla.

Hur mycket tog du då?
Är mest intresserad av om det går att få sömn på små doser utan att vara sombi dagen efter. Om jag inte hittar nån som påstår att detaa är möjligt får jag vel köpa dormicum istället, även om det är dyrare.

Angående dormicum tror ni man kan somna av en halv 7.5mg tablett? Jag har hört att dormicum skulle vara bra att sova på och om det skulle räcka med en halv tab så skulle det ju bara kosta några kr om natten.
Annars tar jag gärna emot tips om vilken medicin som är mest prisvärd att sova på. (svarta marknaden, helst från nätet)
Citera
2008-08-09, 17:53
Medlem
Vad tror ni om skillanaden mellan 10mg zolpidem och 7.5 mg dormicum?
Har hittat ett ställe som säljer dessa för samma pris.
Hur somnar man på 5mg zolpidem jämfört med 3.75 mg dormicum osv?
Skulle gärna vilja ha synpunkter på om det är möjligt att klara sig på en halv tab.

Hur skiljer sig zolpidem mot imovane? Jag tog imovane ett tag förrut, somnade helt okej men jag vaknade en 4-5 tiden på morgonen och fick ta en till, är det samma sak med zolpidem?
Citera
2008-08-09, 22:16
Medlem
RockyRambos avatar
Dormicum funkar bra att sova på, en riktig knock-out medicin som är svår att hålla sig vaken på. Om man till trots gör det får man den värsta minnesluckan jag fått på alla benso jag provat. Dock är den extremt kortverkande, typ 1-3 timmar, så är osäker på om den hjälper om man har problem med uppvaknanden under natten. Som insomning funkar den bra dock. Har för mig att jag blev ganska seg av den dagen efteråt dock. Mådde skit vill jag missminna mig, men det gör jag även på stilnoct.

Angående pheno så tog jag 4 st tabletter eller ngt sånt, kändes inte som ngt värt att somna på.
Citera
2008-08-10, 14:56
Jag tog en gång 100 mg fenobarbital, märkte inte ett dugg. Sen gick vi ut o drack öl. Inte den bästa kombon kanske...
Citera
2008-08-10, 15:56
Medlem
knoxahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Jag tog en gång 100 mg fenobarbital, märkte inte ett dugg. Sen gick vi ut o drack öl. Inte den bästa kombon kanske...

Vad hände när du blandade?
Citera
2008-08-10, 16:20
Citat:
Ursprungligen postat av knoxah
Vad hände när du blandade?
Absolut ingenting, fast jag drack inte så mycket, kanske 3-4 öl.
Citera
2008-08-10, 16:44
Medlem
knoxahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Absolut ingenting, fast jag drack inte så mycket, kanske 3-4 öl.

Jaha, när du skrev "inte den bästa kombon kanske" så trodde jag att det gick åt helvete fel.
Citera
2008-08-10, 17:01
Citat:
Ursprungligen postat av knoxah
Jaha, när du skrev "inte den bästa kombon kanske" så trodde jag att det gick åt helvete fel.
Ja, barbiturater är aldrig bra att blanda med alkohol, men för mig gick det bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in