Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-08-07, 01:52
Bannlyst
Hejsan! Har sökt men inte hittat något vettigt. Jag vill installera XP på en dvd skiva och boota upp och sen köra det på skivan istället för hårddisken. Tycker det borde gå, om man lägger in program man behöver (firefox och stunnel) och drivrutinerna innan man bränner ut det.

Anledning är helt enkelt att jag inte vill lämna spår som man gör på en hårddisk och krypteringsprogram duger inte. Kan inte heller använda Linux eftersom Mobilt bredband modemet inte har stöd för Linux. Användet inte heller flash minnen för maximal säkerhet.

Någon som har tips? Är det möjligt? Kanske någon How to?

Mycket tacksam för tips
Citera
2008-08-07, 02:07
Medlem
kramdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PralleGBG
Hejsan! Har sökt men inte hittat något vettigt. Jag vill installera XP på en dvd skiva och boota upp och sen köra det på skivan istället för hårddisken. Tycker det borde gå, om man lägger in program man behöver (firefox och stunnel) och drivrutinerna innan man bränner ut det.

Anledning är helt enkelt att jag inte vill lämna spår som man gör på en hårddisk och krypteringsprogram duger inte. Kan inte heller använda Linux eftersom Mobilt bredband modemet inte har stöd för Linux. Användet inte heller flash minnen för maximal säkerhet.

Någon som har tips? Är det möjligt? Kanske någon How to?

Mycket tacksam för tips
Om du söker efter "xp live cd" på google så hittar du en del information om det.
Citera
2008-08-07, 02:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kramdjur
Om du söker efter "xp live cd" på google så hittar du en del information om det.
Funkar detta: http://www.nu2.nu/pebuilder/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in