2008-08-06, 23:49
Medlem
Usses avatar
Med risk för att bli slaktad för att posta i fel forum eller för att starta en tramsttråd måste jag ändå ta upp ämnet permobiler ( a k a cp-moped).
Nu är det så att i min stad har jag de senaste fem åren sett en markant ökning av dessa fordon. Det handlar alltså om någon slags eldriven rullstol som susar fram på gatorna i ca 30 - 40 km/h.

Det som stör mig är att det tycks tro att de äger trottoarerna och att de har rätt att ta sig fram var som helst. Häromdagen såg jag en gubbe på Kapp-Ahl som grymtade och stönade eftersom hans permobil inte fick plats i en gång. Men inte gav han upp, ånej, istället gasade han på och välte sonika två hyllor med kläder.

Sedan undrar jag också vad är kravet för att inneha ett dylikt fordon. Räcker det att vara fet och lat eller måste man ha skriftligt på att man är CP?!

Nu vill jag ha er respons, dvs, har ni också märkt en ökning och hur mycket stör ni er isåfall?
Citera
2008-08-07, 00:14
Medlem
Usses avatar
Jaha.... då är det alltså bara in min jävla stad som CP-mopparna intagit gatorna. Eller? Är det verkligen ingen som kan relatera till ämnet i denna tråd?
Citera
2008-08-07, 00:16
Medlem
HerrSeriöss avatar
Haha vilken stad?
Citera
2008-08-07, 00:32
Medlem
Rövs avatar
Där jag bor säljer dom som sitter i cp-moppar bingolotter.
Citera
2008-08-07, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Röv
Där jag bor säljer dom som sitter i cp-moppar bingolotter.

Bingolotterbingolotterbingolotterbingolotter kom o köp bingolotterbinglotter...
Bor vi möjligtvis i samma stad?
Citera
2008-08-07, 03:07
Bannlyst
Permobiler går knappast i 30-40km/h

http://www.permobil.se/templates/ProductPage.aspx?id=5616

Typ 10km/h så vad är problemet hinner du inte undan?
Citera
2008-08-07, 06:19
Medlem
brianmolkos avatar
De brukar köra som om de ägde cykelv'ägarna iaf man kommer cyklande eller ja de vill ha förkörsrätt också
Citera
2008-08-07, 06:47
Medlem
Haha så rolig tråd. sant som du säger, alla tvingas visa respekt och kasta sig ut mot vägen för att ge cp-moppen den friheten han önskar.
Citera
2008-08-07, 10:48
Bannlyst
Ja här i Sthlm ser man fler och fler för varje år.
Kundkretsen tycks framförallt bestå av överviktiga människor som väljer en moppe från staten hellre än att gå ned i vikt.
Citera
2008-08-07, 11:17
Medlem
Star Witnesss avatar
I min gamla hemstad Lund finns ett antal notoriska cp-mopedister som kör hur fort som helst på trottoarer och lite varstans med sina (trimmade?) permobiler. Man gör bäst i att hålla sig ur vägen.

Ingen vågar kritiskera dem heller, för då kränker man ett cep och kan åka på skadestånd
Citera
2008-08-07, 11:22
Medlem
Husbögens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spooz
Kundkretsen tycks framförallt bestå av överviktiga människor som väljer en moppe från staten hellre än att gå ned i vikt.

Det har också noterat!
Citera
2008-08-07, 11:23
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spooz

Fyfan va vidrigt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in