2008-08-06, 21:52
Medlem
Ringde för någon dag sen till min trafikskola här i Malmö och ville glatt boka min halkkörning. Då fick jag reda på att min handledare har tagit semester och kommer inte tillbaks förrän i mitten av september.

Nu har jag läst någonstans att man kan boka halkan privat, men de gav ingen information om hur man gjorde och vart man ska vända sig. Någon som vet hur det funkar?
Citera
2008-08-06, 21:53
Medlem
Pellefantas avatar
Jag ringde på egen hand till dom som har hand om halkan och bokade en tid på så vis. Det var inga konstigheter

Lycka till, den är det roligaste med hela ta-körkorts-proceduren!
Citera
2008-08-06, 22:26
Medlem
Flyktsodans avatar
Ring bara till halkbanan så löser det sig! Bor du i 08-området så lär Gillinge vara den du söker:

http://www.gillinge.se/
Citera
2008-08-06, 22:45
Medlem
Stonecakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktsodan
Ring bara till halkbanan så löser det sig! Bor du i 08-området så lär Gillinge vara den du söker:

http://www.gillinge.se/

Njaa,Brommaflygplats är väl närmare då!

www.brommahalkbana.se
Citera
2008-08-06, 22:53
Medlem
Pellefantas avatar
haha. det står ju högst upp att h*n ringde till sin trafikskola i Malmö!

Men jag röstar helt klart på Gillinge framför Bromma. Gillinge var riktigt rolig!
Citera
2008-08-06, 23:50
Medlem
Flyktsodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefanta
haha. det står ju högst upp att h*n ringde till sin trafikskola i Malmö!

Men jag röstar helt klart på Gillinge framför Bromma. Gillinge var riktigt rolig!

Exakt, Gillinge är ju fett värd en 'liten' resa
Citera
2008-08-07, 10:43
Medlem
Pellefantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktsodan
Exakt, Gillinge är ju fett värd en 'liten' resa

Haha, ja! Skulle nästan vilja göra om den, bara för att få "volta" med bilen igen! Den simulerade krocken var också rolig...
Citera
2008-08-07, 21:36
Medlem
Hur lång tid tar det att köra halkan på Bromma?
Citera
2008-08-08, 02:36
Medlem
Såja. Halkan bokad den 28e på bulltofta halkbana här i Malmö Tackar för svaren. Ser fram emot det, man har ju hört en hel del om hur kul det ska vara.
Citera
2008-08-08, 07:22
Medlem
J.Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambriska
Såja. Halkan bokad den 28e på bulltofta halkbana här i Malmö Tackar för svaren. Ser fram emot det, man har ju hört en hel del om hur kul det ska vara.

Jo, det var skitkul. Men satan vad halt det är. Dom frågade mig hur fort jag trodde jag kunna ta kurvan så jag sa "jaaoo runt 50" sladdade ur i 27 :P å tror jag chansade fel på bromsstreckan med 20 meter
Citera
2008-08-08, 12:33
Medlem
Stonecakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sQL
Hur lång tid tar det att köra halkan på Bromma?

Om jag inte minns fel så var det ca 3 timmar inkl teorisnacket innan!Förvisso hade vi en korkad kille i våran bil som inte kunde köra manuell låda.Han hade hela tiden övningskört med automat men skulle köra upp dagen efter halkan med manuell!
Men han blev gråtande hemskickad efter 15 minuters startförsök...gissar på att det inte blev nån uppkörning den dagen!
Citera
2008-08-08, 14:27
Medlem
Cruella de Vils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stonecake
Om jag inte minns fel så var det ca 3 timmar inkl teorisnacket innan!Förvisso hade vi en korkad kille i våran bil som inte kunde köra manuell låda.Han hade hela tiden övningskört med automat men skulle köra upp dagen efter halkan med manuell!
Men han blev gråtande hemskickad efter 15 minuters startförsök...gissar på att det inte blev nån uppkörning den dagen!
Körde ni i samma bil? Vi hade varsin när jag körde halkan. Grymt kul var det, förutom hänga upp och ner-momentet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in