2008-08-06, 16:28
Bannlyst
Vi pratar ständigt om de negativa aspekterna utav invandrarna här på forumet men några postiva aspekter måste gå att utvinna utav dessa kulturella influenser. Jag tänkte att vi skulle kunna diskutera vad vi svenskar kan lära utav våra berikare.

Saker som jag anser att det svenska folket kan dra nytta av är en mer konservativ hållning som invandrare har, värnandet utav sina gelikar samt en stark kärnfamilj som håller ihop oavsett vad.
Citera
2008-08-06, 16:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RödaBaronen
Vi pratar ständigt om de negativa aspekterna utav invandrarna här på forumet men några postiva aspekter måste gå att utvinna utav dessa kulturella influenser. Jag tänkte att vi skulle kunna diskutera vad vi svenskar kan lära utav våra berikare.

Saker som jag anser att det svenska folket kan dra nytta av är en mer konservativ hållning som invandrare har, värnandet utav sina gelikar samt en stark kärnfamilj som håller ihop oavsett vad.

Nej det finns inga som helst positiva influenser från dagens massinvandring och anhöriginvandring, bara negativa saker.

Eh, vad menar du med en mera konservativ hållning samt värnandet utav sina gelikar samt en stark kärnfamilj som håller ihop oavsett vad? Oavsett vad förresten, till vilket pris? Hedersmord och tvång, etc, etc?

Gör inte också svenskarna det ovannämnda tycker du?
Citera
2008-08-06, 16:35
Medlem
Doncos avatar
Finns redan en go tråd om detta...

Och i den har vi konstaterat att fördelarna med invandringen hittills uppgår till följande 'lottovinster':

- Zlatan
- Pizza
- Kebab
Citera
2008-08-06, 16:39
Medlem
Allmänt talat, när många svenskar har blivit opersonliga, likgiltiga, och extrema till irriterande nivåer, börjar man fundera över enkla mänskliga frågor.

Läs denna artikel: http://karlstad.expressen.se/Nyheter/1.768833/de-raddade-barnet-fran-en-saker-dod
Citera
2008-08-06, 16:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Allmänt talat, när många svenskar har blivit opersonliga, likgiltiga, och extrema till irriterande nivåer, börjar man fundera över enkla mänskliga frågor.

Läs denna artikel: http://karlstad.expressen.se/Nyheter/1.768833/de-raddade-barnet-fran-en-saker-dod

DESSA efterblivna white trash freaksen har inget annat o klaga på än på oss utlänningar
dom klarar inte av att många av oss som kommer hit, skaffar sig ett bättre liv
de svider i deras ögon, när du går med deras döttrar, när du kör en hyfsad fin bil (benz)etc.......

man väljer själv vad man vill se
Citera
2008-08-06, 16:57
Medlem
CommonKnowledges avatar
Detta är en sak som stör mig.
Vi, invandrare, till skillnad från svenskar slänger inte våra gamla på ålderdomshem där dom får "njuta" sina sista år i ensamhet. Antigen fixar vi lägenhet åt dom där vi besöker dom dagligen eller så får dom bo hos någon utav barnen. För svenskar är det mer som att dom bara är i vägen såfort dom blir pensionärer.

Vi tar hand om varandra mer helt enkelt. Svenskar är mer kalla mot sina närmaste och man visar inte lika mycket kärlek inom släkten. Mer egoism.
Ta det som ni vill men så är det.
Citera
2008-08-06, 16:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Vi, invandrare, till skillnad från svenskar slänger inte våra gamla på ålderdomshem där dom får "njuta" sina sista år i ensamhet. Antigen fixar vi lägenhet åt dom där vi besöker dom dagligen eller så får dom bo hos någon utav barnen. För svenskar är det mer som att dom bara är i vägen såfort dom blir pensionärer.

Vi tar hand om varandra mer helt enkelt. Svenskar är mer kalla mot sina närmaste och man visar inte lika mycket kärlek inom släkten. Mer egoism.

jag håller med dig till max
men man väljer vad man vill se
det finns svenskar som skulle dö för sina päron
och det finns blattar som skulle spela fotboll med sina pärons huvuden

sen skiljer det på blatte och blatte
vi e ifrån hela världen,
Citera
2008-08-06, 17:10
Bannlyst
Citat:

Du snackar skit, vilket land som helst med samma standad, statskick och sociala trygghetssystem som Sverige har, skulle parkera sina gamla på ett äldreboende.

Du vet, det här samhället bygger på att alla i arbetsför ålder jobba.inte att ha en massa dagdrivare som inte orkr.
Citera
2008-08-06, 17:28
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slave_of _ALLAH
men man väljer vad man vill se
Jag väljer inte, utan jag skriver det jag ser varje gång jag hälsar på morsans arbetsplats där 95 % av alla äldre är svenskar. Såhär ser det ut i hela landet.
Citera
2008-08-06, 17:31
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poopeye
Du snackar skit, vilket land som helst med samma standad, statskick och sociala trygghetssystem som Sverige har, skulle parkera sina gamla på ett äldreboende.

Du vet, det här samhället bygger på att alla i arbetsför ålder jobba.inte att ha en massa dagdrivare som inte orkr.

Den enda som snackar skit här är du. Spelar ingen roll hur pass bra standard det skulle vara i mitt hemland, skulle jag lägga in min mor på ålderdomshem(har aldrig sett ett förövrigt) så skulle jag fått skämmas. Det är inget acceptabelt att bara skita i personen som tagit hand om en hela sitt liv. I Sverige som sagt, så är det alla för sig så länge det passar en.
Citera
2008-08-06, 17:31
Bannlyst
Citat:
Jag väljer inte, utan jag skriver det jag ser varje gång jag hälsar på morsans arbetsplats där 95 % av alla äldre är svenskar. Såhär ser det ut i hela landet.

min morsa jobbar okså på ålderdomshem , o jag hämtar henne ofta ,
många av dom som e där e sjuka, dom behöver vård
jag skulle sj inte klara av att hjälpa min morsa ifall hon blev sån (må gud förbjuda)där har dom kunskapen
men jag skulle inte gö som många gör där, hälsa på sin mamma/pappa 2-3 gånger per månad,
jag skulle träffa min morsa i storsett varje dag
Min morsa hamnade på sjukhus för många år sen, jag va hos henne på östra varje dag, och då menar jag varje dag i 3 veckor,, efter skolan
ta ut henne, så hon skulle få frisk luft o så
så att hon inte skulle känna sig ensam, skulle ta hem henne vid olika tillfällen! etc......
Senast redigerad av Slave_of _ALLAH 2008-08-06 kl. 17:42.
Citera
2008-08-06, 17:55
Bannlyst
Har ett par sköna killar på stället jag nu jobbar, visserligen mer eller mindre kriminella båda två men det är ena jävlar på att snacka skit om precis vad som helst. Sällan tråkigt under pausar, mängder av andra träbockar till trots. De sprider positiv stämning. Det är positivt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in