2008-08-06, 16:03
Medlem
chribsson2s avatar
På skvallerforat finns just nu en tråd om en person som anklagas för våldtäkt. Personen råkar vara far till Fredrik Ljungberg. En googling på "Roy Ljungberg" ger runt 15 träffar. Betydligt färre en en på mig själv.

Från moderatorshåll har det slängts fram olika kriterier för att betraktas som känd person. Någon nämnde minst 1000 googleträffar.

Roy Ljungberg är knappast kändis och tråden borde låsas helt enkelt.

Eller?
Citera
2008-08-06, 16:11
Bannlyst
Finns uppenbarligen inga klara regler. En frisör i Sthlm har begåvats med en tråd
https://www.flashback.org/showthread.php?t=413613
306 träffar på Google på honom

OT: 4940 träffar på mig
Citera
2008-08-06, 16:16
Moderator
impieteers avatar
Jag tycker att kändisars släktingar, familj och vänner absolut tillhör forumet Skvaller om det finns ett allmänintresse, men jag är inte moderator där så vad jag tycker spelar inte så stor roll.
Citera
2008-08-06, 16:21
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Jag tycker att kändisars släktingar, familj och vänner absolut tillhör forumet Skvaller om det finns ett allmänintresse, men jag är inte moderator där så vad jag tycker spelar inte så stor roll.

Det saknas ju helt klart riktlinjer i "skvaller" så det kanske kan passera MEN att slå ihop dessa två trådar gör ju det hela ännu mer förvirrande. Om två år när jag skall skvallra om Freddie så dyker trådrubriken om hans eventuellt våldtäktsbenägne far upp i sammanhanget.

Tycker att Mishima gör ett hästjobb i forumet men här blev det allt lite fel.
Citera
2008-08-06, 16:22
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berwald

Jag är vederbörligen imponerad
Citera
2008-08-06, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Berwald
Finns uppenbarligen inga klara regler. En frisör i Sthlm har begåvats med en tråd
https://www.flashback.org/showthread.php?t=413613
306 träffar på Google på honom

Då är de fritt fram att dra upp en tråd om dej då, eller de kanske redan finns en
Citera
2008-08-07, 13:43
Medlem
chribsson2s avatar
Gå in och titta på tråden den som orkar. den är som jag förutspådde numera helt förvirrad, med inlägg om Roy och Freddie som korsar varandra och inte hänger ihop ett jävla dugg.
Citera
2008-08-07, 15:09
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer

Jag håller med dig. För övrigt får mitt namn 19000 träffar!

Är jag en kändis?
Citera
2008-08-07, 15:28
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Jag håller med dig. För övrigt får mitt namn 19000 träffar!

Är jag en kändis?

OK skitsamma, ni tycker att han är en kändis. Nu återgår vi till frågan om sammanslagningen av trådarna, det är ju helt horribelt att slå ihop tråden om en av våra kändaste fotbollsspelare där man spekulerar om klubbyten, flick/pojkvänner, form, utekvällar mm, med tråden om en högst ointressant möjlig våldtäktsman. Tråden är redan svårt schizofren. Varför inte ha Roy-tråden i Brott & Straff?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in