Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-08-06, 13:49
Medlem
Som rubriken lyder. Ska byta ut mitt moderkort till ett helt annat märke, behöver jag formatera hdd och ominstallera Windows XP isåfall?
Citera
2008-08-06, 13:52
Medlem
Lite olika, är det samma chipset brukar det nästan alltid fungera på en gång byter men från ett Intel chipset till ett annat brukar man ibland få köra en reparation.

Skulle du byta från ett Intel till AMD eller Nvidia chipset brukar det vara enklast men en ominstallation av XP.

//zekel
Citera
2008-08-06, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manucho
Som rubriken lyder. Ska byta ut mitt moderkort till ett helt annat märke, behöver jag formatera hdd och ominstallera Windows XP isåfall?

Kan vara bra att göra det, i alla fall att byta drivers. Flyttade en gång en hårdskiva från en gammal dator till en ny och det gick fint att köra det Windows som fanns på hårdskivan, fastän all hårdvara var ny.
Citera
2008-08-06, 14:04
Medlem
Kommer byta från Gigabytes ep45-ds3 p45 till Asus P5QL PRO p43. Båda är 775 socket men den ena är p45 och den andra p43, vet inte vad skillnaden är. Det enda jag byter är moderkort, resten av hårdvaran är den samma.
Citera
2008-08-06, 14:06
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manucho

Rekommenderas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in