2013-01-31, 15:50
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Har ni fått lägga in filmer på Filmtipset som saknades? Håller på att överföra alla filmer jag sett från 2003 till Filmtipset. Har ungefär kommit halvvägs av de ca 2400 filmerna, men har hittills fått lägga in runt 20 filmer. På det sättet är IMDB överlägset, för det tar en himla tid att lägga in själv, beskriva handling etc.
Citera
2013-01-31, 16:13
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Har ni fått lägga in filmer på Filmtipset som saknades? Håller på att överföra alla filmer jag sett från 2003 till Filmtipset. Har ungefär kommit halvvägs av de ca 2400 filmerna, men har hittills fått lägga in runt 20 filmer. På det sättet är IMDB överlägset, för det tar en himla tid att lägga in själv, beskriva handling etc.
Har bara lagt in en film, har aldrig behövts annars. Är det mest "gammal" film du fått lägga in eller? Tycker filmtipset utbud är väldigt stort ändå, bättre än de flesta sidor förutom IMDb då.
Citera
2013-02-02, 00:24
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas

Jag använder denna site när jag lägger till filmer: http://filmtipset.powha.net/add/ Skriv bara IMDB-numret (siffrorna i URL-en) från filmen du vill lägga till. Då slipper du manuellt lägga till fakta. Det enda du behöver göra själv är en handlingsbeskrivning, men har man sett filmen går det fort och jag ser det inte som något större besvär.
Citera
2013-02-02, 00:32
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Jag använder denna site när jag lägger till filmer: http://filmtipset.powha.net/add/ Skriv bara IMDB-numret (siffrorna i URL-en) från filmen du vill lägga till. Då slipper du manuellt lägga till fakta. Det enda du behöver göra själv är en handlingsbeskrivning, men har man sett filmen går det fort och jag ser det inte som något större besvär.
Ja det var smart! Kruxet är bara att man måste skriva en kort handlingsbeskrivning ändå, men som sagt man slipper lista skådisar/regissör etc.

Filmtipset har varit nere nästan hela dagen. Hoppas de har löst problemen tills imorgon.
Citera
2013-02-02, 09:38
Medlem
Dobbelss avatar
Jag började med Filmtipset runt 2007 och då mitt filmintresse har dalat så har jag använt det oregelbundet sedan dess. Men sedan sommaren 2011 har jag besökt hemsidan minst 200 gånger i månaden och håller mig frekvent uppdaterad. Betydligt trevligare än det paranoida IMDb-systemet.

Angående inläggning av filmer så minns jag att jag köpte en film som faktiskt inte fanns på IMDb över huvud taget, då hjälpte inte deras sätt att lägga in filmer med IMDb-nummer men så fick Filmtipset en exklusiv film i deras databas!
Senast redigerad av Dobbels 2013-02-02 kl. 09:45.
Citera
2013-05-15, 22:30
Medlem
Petterrors avatar
Skapa mitt konto väldigt sent (dec förra året). Innan skrev jag ner mina betyg för hand, men det sluta jag med. Lagt in mina betyg nu iaf (nästan klar), men det har ju blivit ett svinn på betygen som aldrig skrevs ner efter att jag kollat på filmen , vill jag inte sätta betyg på dom jag sett utan att ha skrivit ner det. Känns väldigt rörigt just nu, men det ordnar väl upp sig tillslut!
Senast redigerad av Petterror 2013-05-15 kl. 22:36.
Citera
2013-05-16, 02:17
Medlem
DRPOEs avatar
Tänkte jag skulle kolla om sidan var något.
Sökte på min favoritfilm.

Exempel på omdömen:

Emilotte: typ, bra musik. Tim Roth spelar bra. Annars var filmen otroligt seg, händelselös. Alldelea för bra pianospel. Makalöst. En tvåa.

onkelberry: Har aldrig set filmen och kommer förmodlingen aldrig see den. För den verkar för jobbig.

smashin kivi: Det här var faktiskt inte särskilt bra. Blev inte berörd av nånting egentligen. Och inga sällskapsålar fanns där heller.

Helt ärligt, är sidan tillägnad särskolan?
Citera
2013-05-16, 10:04
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRPOE

Exempel på omdömen:

Emilotte: typ, bra musik. Tim Roth spelar bra. Annars var filmen otroligt seg, händelselös. Alldelea för bra pianospel. Makalöst. En tvåa.

onkelberry: Har aldrig set filmen och kommer förmodlingen aldrig see den. För den verkar för jobbig.

smashin kivi: Det här var faktiskt inte särskilt bra. Blev inte berörd av nånting egentligen. Och inga sällskapsålar fanns där heller.

Anvander mest sidan for att halla koll pa vad jag har sett och vad jag tyckte.
Citera
2013-05-16, 12:52
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Tror att det beror helt och hållet på vilka filmer som man sätter betyg på, och är det mainstreamfilmer som många har sett kan du förvänta dig liknande omdömen. Finns dock ett fåtal på sajten vars omdömen jag litar på då vi har liknande filmsmak, resten av omdömena läser jag men tar som sagt med en nypa salt.
Citera
2013-05-17, 12:31
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:

Exempel på omdömen:

Du har alltså upptäckt att folk har olika filmsmak, och?

Och vilken var favorit filmen,"Pianisten"?
Senast redigerad av Ola Schubert 2013-05-17 kl. 12:45.
Citera
2013-05-17, 12:41
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea

Tack för tipset! Kommer och spara mycket tid och besvär!
Citera
2013-05-17, 13:00
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Har en liten fråga jag undrar om man kan få reda på sitt snittbetyg inder en speciell tid? alltså t.ex. mitt snittbetyg den senaste månaden. Tacksam för svar.

Gå med som stödmedlem vilket ger dig tillgång till personlig statistik. Då får du bl.a. statistik ifrån varje månad, inklusive månadens snittbetyg!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in