Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-08-06, 12:03
Medlem
Downtaker2s avatar
Har nyss byggt ihop min nya dator och har till den laddat ner windows vista ultimate x64. Problemet är hur jag ska bränna vista till en boot dvd. Har testat att bränna .iso filen (som nerladdningen bestod av) och har även testat att plocka ur filerna ur .iso filen och bränna in på dvdn. Ingen av metoderna fungerar, det står bara "please insert a bootable media" eller ngt liknande då jag kör in dvdn i den nya datorn. Jag har ställt in dvd-läsaren som första prio boot enhet.

Använder för övrigt nero 8. Någon som vet hur jag ska göra?

DT2
Citera
2008-08-06, 12:25
Medlem
slaskbaks avatar
Först och främst, testa med en annan skiva du vet det går att boota från och testa din brända Vista-skiva i en annan dator för att göra klart om det är fel på skivan eller datorn.

Du ska bränna iso:n med tex IMGBurn, http://www.imgburn.com , i lägsta hastigheten.

Funkar inget av detta så ladda ner en annan release.
Citera
2008-08-06, 20:07
Medlem
Downtaker2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaskbak
Först och främst, testa med en annan skiva du vet det går att boota från och testa din brända Vista-skiva i en annan dator för att göra klart om det är fel på skivan eller datorn.

Du ska bränna iso:n med tex IMGBurn, http://www.imgburn.com , i lägsta hastigheten.

Funkar inget av detta så ladda ner en annan release.

Funkade utmärkt med programmet du rekommenderade. Tack så mycket!
Citera
2008-09-04, 06:51
Medlem
♫♫♫s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Downtaker2
Funkade utmärkt med programmet du rekommenderade. Tack så mycket!

Bumpar lite.

Ska man bränan ISO-filen då? Eller hur gjorde du?
Citera
2008-09-04, 07:43
Medlem
carbsons avatar
ja
Citera
2009-03-11, 15:59
Medlem
Styvfars avatar
Bumpar lite här.

Laddade ner ett Vista och vill bränna det till en dvd så jag kan formatera om min stationära. (som just nu inte har något operativsystem överhuvudtaget)
Köpte först en DVD+R skiva. Brände med Nero 8, men när jag stoppade in cd'n i datorn och skulle installera så gick det inte. Kom upp något meddelande om att datorn inte kunde läsa cd-skivan. Cd-spelaren fungerar utmärkt när jag stoppar i en xp-skiva. Så det är inte cd-läsaren jag har i datorn det är fel på.

Så då köpte jag en ny tom dvd skiva. En DVD-R denna gång. Laddade ner en annan torrent med vista. Har inte längre Nero 8. Så jag försöker som många andra säger att bränna med imageburn. Men det går inte. Jag startar imageburn, väljer iso.filen jag vill ska brännas. Men ändå kan man inte trycka på "starta Bränna" knappen. Tog en skärmdump så ni förstår bättre hur jag menar.

http://data.fuskbugg.se/skalman01/screenshot%20flashback.JPG

Citera
2009-05-30, 19:33
Medlem
Thyrfings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styvfar
Bumpar lite här.

Laddade ner ett Vista och vill bränna det till en dvd så jag kan formatera om min stationära. (som just nu inte har något operativsystem överhuvudtaget)
Köpte först en DVD+R skiva. Brände med Nero 8, men när jag stoppade in cd'n i datorn och skulle installera så gick det inte. Kom upp något meddelande om att datorn inte kunde läsa cd-skivan. Cd-spelaren fungerar utmärkt när jag stoppar i en xp-skiva. Så det är inte cd-läsaren jag har i datorn det är fel på.

Så då köpte jag en ny tom dvd skiva. En DVD-R denna gång. Laddade ner en annan torrent med vista. Har inte längre Nero 8. Så jag försöker som många andra säger att bränna med imageburn. Men det går inte. Jag startar imageburn, väljer iso.filen jag vill ska brännas. Men ändå kan man inte trycka på "starta Bränna" knappen. Tog en skärmdump så ni förstår bättre hur jag menar.

http://data.fuskbugg.se/skalman01/screenshot%20flashback.JPG

Svarar ingen imageburn-kunnig person så rekomenderar jag dig att prova ett annat program, t.ex CloneCD\CloneDVD
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in