• 1
  • 2
2008-08-06, 09:25
Medlem
dyngapas avatar
Nr jag ska spara ett dokument med "Spara Som" -funktionen krashar det, inte systemet, utan bara den rutan som kommer upp nr man ska vlja var man ska spara filen.

Har vntat ut det,men inget hnder. Mste stnga av programmet. I vrigt fungerar HDD bra.

Brbar PC Lenovo N200

Ngon som kan detta?
Senast redigerad av dyngapa 2008-08-06 kl. 10:07.
Citera
2008-08-06, 10:21
Medlem
Gller det M$ Word-dokument?
Citera
2008-08-06, 13:38
Medlem
dyngapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Gller det M$ Word-dokument?
ja, men ven allt annat! Reasonfiler(musikprogrammet) anteckningar stora som sm filer.

ven nr jag ska ppna dokument Krashar det. S fort det externa fnstret ppnas fr arr att ppna dokument/ sapra som p en plats s krashar det.
Citera
2008-08-06, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dyngapa
ja, men ven allt annat! Reasonfiler(musikprogrammet) anteckningar stora som sm filer.

ven nr jag ska ppna dokument Krashar det. S fort det externa fnstret ppnas fr arr att ppna dokument/ sapra som p en plats s krashar det.
Jag kan absolut inte peka p vad som r fel, men om jag utgr frutsttningslst om dina befintliga datorkunskaper, s rder jag dig att kra registersk, virussk och att starta om datorn.
Citera
2008-08-07, 08:40
Medlem
dyngapas avatar
Har testat det mesta nu. P media markt, dr jag kpte den visste de inget heller. Och p MM i Norrkping r de helt okej.

Tillgg i inlgg:
ven nr jag skall ppna eller en fil frn ett program typ MS Office , word eller ett musikprogram d krashar det!
Citera
2008-08-07, 09:13
Medlem
k0das avatar
operativ eller minne, ominstallerar du och det fortfarande hnder s har du svaret.
Citera
2008-08-07, 09:20
Medlem
dyngapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k0da
operativ eller minne, ominstallerar du och det fortfarande hnder s har du svaret.

Rexcue & recovery heter det. (Har inga CD) men dr kan jag faktiskt inte ominstallera Vista. Jag vill ha Xp till den iaf s...

Jag har en Lenovo 3000 N200 med 32bit Intel centrino processor. Vet ngon vilken version av XP jag ska kpa d?
Citera
2008-08-07, 09:22
Medlem
k0das avatar
Citat:
Rexcue & recovery heter det. (Har inga CD) men dr kan jag faktiskt inte ominstallera Vista. Jag vill ha Xp till den iaf s...

Jag har en Lenovo 3000 N200 med 32bit Intel centrino processor. Vet ngon vilken version av XP jag ska kpa d?
Microsoft Windows XP Professional SP3 MUI[flersprkig] (OEM), http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=308292

edit: kanske vrt att testa med piratad frst och se s att din dator gr med p att kra xp, annars blir det ju att slnga ~1300 i sjn, men ja. det r ditt val.
Senast redigerad av k0da 2008-08-07 kl. 09:29.
Citera
2008-08-07, 10:09
Medlem
dyngapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k0da
Microsoft Windows XP Professional SP3 MUI[flersprkig] (OEM), http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=308292

edit: kanske vrt att testa med piratad frst och se s att din dator gr med p att kra xp, annars blir det ju att slnga ~1300 i sjn, men ja. det r ditt val.
Japp, Tack s mycket.

hmmm... testa med en torrent 1st? bra ide. Fr jag skriva torrent hr hahahahaha...Tack ska du ha.
Citera
2008-08-07, 10:48
Medlem
FlyingMachines avatar
Citat:
Nr jag ska spara ett dokument med "Spara Som" -funktionen krashar det, inte systemet, utan bara den rutan som kommer upp nr man ska vlja var man ska spara filen.

Har vntat ut det,men inget hnder. Mste stnga av programmet. I vrigt fungerar HDD bra.

Brbar PC Lenovo N200

Ngon som kan detta?
Det r ngon .dll-fil som har blivit korrupt. comdlg32.dll har jag fr mig, inte riktigt sker p vilken som skter ppna-/sparafunktionen.

Lsningen r att p ngot stt terstlla filen, eller att installera om operativsystemet.
Citera
2008-08-07, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlyingMachine
[...]Lsningen r att p ngot stt terstlla filen, eller att installera om operativsystemet.
Eller att boota med XP-skivan och vlja "Reperera systemet", eller vad det str.
Citera
2008-08-07, 10:50
Medlem
FlyingMachines avatar
EDIT: Tnkte fel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto