2008-08-15, 17:18
Medlem
Nakenchocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Nu är Jag moderator i träning. Så vi får väl se hur det går. Kommer snart fler, får vi hoppas.

Jag ber om hjälp med städningen så se till att det kommer in ordentligt med RP'n nu. Och alla regelbrott från mitt tillträdande bestraffas nu enligt regelverket.

Tack för allt rensande! Det syns med blotta ögat att du gått fram som en virvelvind
Citera
2008-08-15, 17:34
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Nu är Jag moderator i träning. Så vi får väl se hur det går. Kommer snart fler, får vi hoppas.

Jag ber om hjälp med städningen så se till att det kommer in ordentligt med RP'n nu. Och alla regelbrott från mitt tillträdande bestraffas nu enligt regelverket.

Välkommen!
RP knappen kommer gå varm i kväll vill jag lova
Citera
2008-08-15, 19:35
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Välkommen!
RP knappen kommer gå varm i kväll vill jag lova

Mycket tacksam, men utan att avslöja för mycket kan jag säga att flera sagt samma sak sedan kl 16.00

Hittills har det kommit in noll RP'n.

Dessutom, L0daren, jag har läst någonstans att det är svårt att skicka PM till folk med fulla PM boxar. Nu vet jag inte om detta är applicerbart för dig, men du kan ju ta en titt på din PM status. 200 tror jag du får ha.
Citera
2008-08-15, 20:36
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
200 tror jag du får ha.
Vanliga användare kan ha 250 meddelanden i sin in-/utkorg.
Citera
2008-08-15, 23:34
Medlem
karlshamn_yes avatar
Vilket gnäll. Jag raderar, åtgärdar och läser allt jag hinner med. Även jag har ett liv nu när det är sommar. Har varit halvt inaktiv i 2-3veckor på totalt 4år. Jäkla gnäll.

Att jag är själv i forumen beror på en sak, och det är för att det inte har funnits några andra individer som blivit godkända av resterande modkår. Förslag har lagts på de som jag, ld50 och ik tyckte var bäst passande och ja som ni ser gick de inte igenom. Inget vi kan göra åt.

Att jag låter troll härja runt är bara skitsnack. Fråga vilken Modd som helst så kan de berätta att jag gör det i min makt att bli av med dem. Men det är inte jag som bestämmer om de är en idiot som inte vet vad han pratar om, eller ett troll. Och i de flesta fall är det bara en idiot som någon tycker trollar runt, då krävs flera tillsägelser och varningar för att få bort personen. Så är det med den saken. Har lagt flera KFK-nomineringar. Tro mig.

Sen till du som säger att jag inte kan något om doping, det får stå för dig. Kunde inte bry mig mindre. Jag är nöjd med den kunskapen jag har och jag lär mig nåt nytt varje dag. Sen vad har min kunskap om doping att göra med att jag är seg med att moderera? Inte ett piss.

Och som sagt så kom jag inte in på kontot på drygt en vecka.
Citera
2008-08-15, 23:35
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Mycket tacksam, men utan att avslöja för mycket kan jag säga att flera sagt samma sak sedan kl 16.00

Hittills har det kommit in noll RP'n.

Dessutom, L0daren, jag har läst någonstans att det är svårt att skicka PM till folk med fulla PM boxar. Nu vet jag inte om detta är applicerbart för dig, men du kan ju ta en titt på din PM status. 200 tror jag du får ha.

Du får se det som att din preussiska ordning fungerar

250 är gränsen för övrigt, haft fullt ibland men försöker rensa så gott som det går.
Citera
2008-08-16, 01:17
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlshamn_ye
Vilket gnäll. Jag raderar, åtgärdar och läser allt jag hinner med. Även jag har ett liv nu när det är sommar. Har varit halvt inaktiv i 2-3veckor på totalt 4år. Jäkla gnäll.

Att jag är själv i forumen beror på en sak, och det är för att det inte har funnits några andra individer som blivit godkända av resterande modkår. Förslag har lagts på de som jag, ld50 och ik tyckte var bäst passande och ja som ni ser gick de inte igenom. Inget vi kan göra åt.

Att jag låter troll härja runt är bara skitsnack. Fråga vilken Modd som helst så kan de berätta att jag gör det i min makt att bli av med dem. Men det är inte jag som bestämmer om de är en idiot som inte vet vad han pratar om, eller ett troll. Och i de flesta fall är det bara en idiot som någon tycker trollar runt, då krävs flera tillsägelser och varningar för att få bort personen. Så är det med den saken. Har lagt flera KFK-nomineringar. Tro mig.

Sen till du som säger att jag inte kan något om doping, det får stå för dig. Kunde inte bry mig mindre. Jag är nöjd med den kunskapen jag har och jag lär mig nåt nytt varje dag. Sen vad har min kunskap om doping att göra med att jag är seg med att moderera? Inte ett piss.

Och som sagt så kom jag inte in på kontot på drygt en vecka.

Det absolut största problemet är ju att du blev sittandes ensam i ett forum. Ingen moderator har 24/7 standby och de som kommer i närheten ska fan avgå, för de är inte friska.

KFK är klurigare än de flesta tror. Om någon bara postar "jag äter bajs" och "bajs är gott-gotti-gott-gott" (sorry för karlshamns referensen ) så är en KFK lätta att avgöra. Men i det flesta fall kan jag tro att det är betydligt svårare att avgöra om det är psykisk ohälsa, hämnd, förstörelselusta eller ren och skär idioti som ligger bakom inläggen.

Och det är admins jobb att sitta där och klia sitt hår vid belutet...
Citera
2008-08-17, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FÖRBANNADE_P
Karlshamn är inte kunnig inom ämnet doping, jag vette fan vad han gör där, jag har sett när han debatterar med riktigt kunniga personer inom ämnet och han åke helatiden på pisk! Varför är han moderator i ett forum som han inte vet ett piss om?

Klart att han kunnig inom det områder och har även mycket erfarenhet. Men de betyder inte att man kan allt. Hur ska man kunna allt inom ett område? "man lär sig något nytt varje dag"...

Du få gärna visa mig den tråden där folk ger honom pisk om och om igen!?
Citera
2008-08-19, 13:58
Medlem
staggy25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Nu är det såhär att träningsforumet,
( https://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=96)
som har omkring 12 000 trådar och 222 000 inlägg har 1 moderator(som dessutom moderar dopingforumet vilket är ungefär lika stort, även det ensamt modererat).
Moderatorn i fråga har inte varit inloggad på snart 4 dygn, hans senaste inlägg skrevs den 27 juli, han har alltså inte varit särskilt aktiv den senaste tiden.

Problemet har naturligtvis blivit att trådarna och nivån på inläggen är väldigt låg emellanåt, något som drabbar inte bara troll utan även andra seriösa postare som dras med vilket leder till att många trådar blir OT-helveten.

Jag har valt att göra en jämförelse med avdelningar som är ungefär lika stora och se till antalet moderatorer där:

Avdelning(Trådar - Inlägg) samt antalet moderatorer

Fildelning(18 593 - 210 974) 3 moderatorer
IT-säkerhet(12 548 - 141 822) 4 moderatorer
Övriga droger(13 122 - 209 792) 4 moderatorer
Ekonomi(10 938 - 132 902) 3 moderatorer
Juridik(13 769 - 147 907) 3 moderatorer
Genetik(199 - 4 295) 2 moderatorer!!

Alltså jag kan hålla på hur länge somhelst, jämförelsen är ganska tydlig.
Sett till antalet inlägg och antalet trådar är Träningsforat det 15:e största på Flashback, men det är en av de sämst eftersedda avdelningarna.

En ensam moderator som modererar 2 forum med över 25 000 trådar och över 400 000 posts, och som inte varit aktiv på i princip en vecka.

Är detta ok tycker ni? Vad kommer att göras för att börja ta tag i detta?

Och var snälla och kom inte med semesterargumentet, när ett forum med 200 trådar har fler moderatorer 2 forum med 25 000 trådar så finns det egentligen inga ursäkter.

ps detta skall inte ses som ett angrepp på en enskild moderator, detta är ett strukturellt problem, ett felbygge i modererandet helt enkelt.

Jag har förstått det som att det är pga "regelverket" i fb som just nu ej tillåter
att karlshamn får mer hjälp på doping o tränings forat.
Jag tror att han mkt gärna hade velat ha med flera gubbar som hjälper till och höjer nivån där.
Sedan är det omänskligt att en ensam mod skulle vara aktiv o inloggad 24/7 på två forum där en massa satans troll ställer till med tjafs....
Citera
2008-08-19, 13:59
Medlem
staggy25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Visst är det trist att träningsforumet är underbemannat för tillfället, men det finns inte särskilt mycket vi kan göra åt det.
Man skulle kunna plocka in en temporär mod men det är ju bara en kortsiktig lösning.

För att en moderator skall trivas och att forumet skall fungera på sikt krävs det att användaren i fråga är intresserad av forumet h*n moddar, annars kan det lätt bli så att personen tröttnar helt på rollen som moderator och avgår.
Därför är det ofta väldigt svårt att hitta ersättare när någon väljer att avgå eller skära ned på antalet forum som modereras.

Utan att säga för mycket kan jag dock meddela att det arbetas på en lösning till detta problem, både i träningsforumet och Flashback i övrigt.

Men varför inte plocka in tillfälliga moddar ändå ??
Istället för att tillåta nivån på doping o tränings delen stanna på botten och sjunka ännu lägre pga troll...så kan ju tillfälliga modds hjälpa karlshamn mycket och höja nivån dit det bör vara för allas skull??

En kortsiktig lösning, som du säger, tycker jag hade passat in mycket bra i det här läget tills erat långsiktiga lösning verkställs.

Det finns faktist handfull gubbar där som skulle passa utmärkt för modd som är mycket aktiva och kunniga liksom karlshamn...
Citera
2008-08-19, 13:59
Medlem
staggy25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FÖRBANNADE_P
Karlshamn är inte kunnig inom ämnet doping, jag vette fan vad han gör där, jag har sett när han debatterar med riktigt kunniga personer inom ämnet och han åke helatiden på pisk! Varför är han moderator i ett forum som han inte vet ett piss om?

Dessutom är han inte alls bra när han väl är inloggad, jag vet flera som har anmält OT i hans forum men han raderar inte dessa när han är inloggad, han låter folk hoppa på andra inne på tråderna hela tiden med påhopp! En notering som jag gjorde var att det finns en dell troll fär inne som karlshamn är "kompis" med! Dessa troll är där för att förstöra och har fått duktiga preppgubbar att lämna forumet, Karlshamn ignorerar detta och står på trollens sida! Frågan är om Karlshamn själv är ett troll?

Nu tar du i för mycket!
Karlshamn ÄR duktig och kunnig inom doping/träning, men saken är att det förväntas av noobsen att läsa igenom stickyn innan de startar trådar....vilket de aldrig gör, och ställer samma frågor om o om igen dag in dag ut som de egentligen hade kunnat finna svar på i stickys..
En ensam mod kan EJ svara på samma skit 24/7!

Sedan om han hade haft makten att banna trollen så skulle han gjort så för länge sen, den saken har framgått klart o tydligt när karlshamn blivit tillfrågad av folk om varför han ej bannar trollen......han kan inte det helt enkelt.

Jag föreslår/röstar på att han väljs till SuperMod med makt att banna, och att han kan välja in tillfälliga moddar som hjälper honom.

Då kanske även jag återkommer tillbaka till FB.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in