2008-08-06, 04:34
Medlem
L0darens avatar
Nu är det såhär att träningsforumet,
( https://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=96)
som har omkring 12 000 trådar och 222 000 inlägg har 1 moderator(som dessutom moderar dopingforumet vilket är ungefär lika stort, även det ensamt modererat).
Moderatorn i fråga har inte varit inloggad på snart 4 dygn, hans senaste inlägg skrevs den 27 juli, han har alltså inte varit särskilt aktiv den senaste tiden.

Problemet har naturligtvis blivit att trådarna och nivån på inläggen är väldigt låg emellanåt, något som drabbar inte bara troll utan även andra seriösa postare som dras med vilket leder till att många trådar blir OT-helveten.

Jag har valt att göra en jämförelse med avdelningar som är ungefär lika stora och se till antalet moderatorer där:

Avdelning(Trådar - Inlägg) samt antalet moderatorer

Fildelning(18 593 - 210 974) 3 moderatorer
IT-säkerhet(12 548 - 141 822) 4 moderatorer
Övriga droger(13 122 - 209 792) 4 moderatorer
Ekonomi(10 938 - 132 902) 3 moderatorer
Juridik(13 769 - 147 907) 3 moderatorer
Genetik(199 - 4 295) 2 moderatorer!!

Alltså jag kan hålla på hur länge somhelst, jämförelsen är ganska tydlig.
Sett till antalet inlägg och antalet trådar är Träningsforat det 15:e största på Flashback, men det är en av de sämst eftersedda avdelningarna.

En ensam moderator som modererar 2 forum med över 25 000 trådar och över 400 000 posts, och som inte varit aktiv på i princip en vecka.

Är detta ok tycker ni? Vad kommer att göras för att börja ta tag i detta?

Och var snälla och kom inte med semesterargumentet, när ett forum med 200 trådar har fler moderatorer 2 forum med 25 000 trådar så finns det egentligen inga ursäkter.

ps detta skall inte ses som ett angrepp på en enskild moderator, detta är ett strukturellt problem, ett felbygge i modererandet helt enkelt.
Citera
2008-08-06, 11:35
Bannlyst
Jo en ny moderator hade varit trevligt. Tycker dock Karlshamn gör ett bra jobb, när han är online d.v.s.
Citera
2008-08-06, 11:50
Medlem
Axons avatar
Jävligt bra initiativ. Ändring måste ske, NU!
Citera
2008-08-06, 15:35
Medlem
antagonistens avatar
Karlshamn kommer inte åt sitt konto just nu, därav den låga aktiviteten.
Citera
2008-08-06, 15:47
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Karlshamn kommer inte åt sitt konto just nu, därav den låga aktiviteten.

Har du också lust att bemöta det faktum att en person modererar 2 forum med 25 000 trådar och 400 000 inlägg? Är det inte väldigt underligt att ett forum som genetik med 200 trådar har fler moderatorer än ovanämnda?

edit: förlåt, kollade efter litet, det är nästan 27 000 trådar!! My bad
Citera
2008-08-06, 16:20
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Har du också lust att bemöta det faktum att en person modererar 2 forum med 25 000 trådar och 400 000 inlägg?
Visst är det trist att träningsforumet är underbemannat för tillfället, men det finns inte särskilt mycket vi kan göra åt det.
Man skulle kunna plocka in en temporär mod men det är ju bara en kortsiktig lösning.

För att en moderator skall trivas och att forumet skall fungera på sikt krävs det att användaren i fråga är intresserad av forumet h*n moddar, annars kan det lätt bli så att personen tröttnar helt på rollen som moderator och avgår.
Därför är det ofta väldigt svårt att hitta ersättare när någon väljer att avgå eller skära ned på antalet forum som modereras.

Utan att säga för mycket kan jag dock meddela att det arbetas på en lösning till detta problem, både i träningsforumet och Flashback i övrigt.
Citera
2008-08-06, 16:28
Medlem
Togs inte detta upp i samband med att ld50 inte hade tid längre och att folk samtidigt uppmanades att hjälpa till med rapporteringar osv.
Mao det verkar inte vara någon som vill ta på sig ansvaret..

... om nu någon kan tänka sig moderara; Är det inte då lättast att folk som kan tänka sig att ställa upp anmäler sig här och att det sedan röstas?

~Species
Citera
2008-08-06, 17:07
Medlem
FÖRBANNADE_Ps avatar
Karlshamn är inte kunnig inom ämnet doping, jag vette fan vad han gör där, jag har sett när han debatterar med riktigt kunniga personer inom ämnet och han åke helatiden på pisk! Varför är han moderator i ett forum som han inte vet ett piss om?

Dessutom är han inte alls bra när han väl är inloggad, jag vet flera som har anmält OT i hans forum men han raderar inte dessa när han är inloggad, han låter folk hoppa på andra inne på tråderna hela tiden med påhopp! En notering som jag gjorde var att det finns en dell troll fär inne som karlshamn är "kompis" med! Dessa troll är där för att förstöra och har fått duktiga preppgubbar att lämna forumet, Karlshamn ignorerar detta och står på trollens sida! Frågan är om Karlshamn själv är ett troll?
Citera
2008-08-07, 06:43
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
På förstasidan i träningsforumet ligger just nu en tråd skapad av en 15åring, och en tråd som handlar om doping.

En tråd som garanterat leder till en avstängning och en flytt/låsning, är det verkligen så farligt? Antalet inlägg och trådar har ingen betydelse, det är det procentuella skräpet som spelar roll. En moderator behöver inte läsa dessa 400 000 inlägg utan det är därför vi användare belönats med en RP-funktion.

Jag tar inte ställning i huruvida träningsforumet behöver ett tillskott eller inte utan framför bara det relevanta.
Citera
2008-08-10, 21:03
Medlem
soptippsbosses avatar
Bump! Vad händer?
Citera
2008-08-11, 10:56
Medlem
FÖRBANNADE_Ps avatar
Ett litet test!

Jag skall nu demonstrera att moderatorn Karlshamn totalt struntar i RP funktionen!
Jag rapporterade detta inlägg:https://www.flashback.org/showpost.php?p=12070848&postcount=37
för 1.06 avslöjanden av konton, vilket skall leda till direkt avstängning!
Citera
2008-08-11, 12:03
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soptippsbosse
Bump! Vad händer?

Antagligen inte ett skit, vilket nuförtiden inte är förvånande.
Rapporterat en användare ett stort antal gånger, han har för vana att skriva inlägg på max 2-3 ord, ofta innehåller de ord som "idiot", "kuksugare", "pucko" osv.
Tror ni nåt har hänt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in