2008-08-06, 03:53
Medlem
Flashback har knappt 230 000 medlemmar. Finns det någon statistik över hur många av dessa som är aktiva medlemmar? Med aktiv menar jag som har postat i alla fall 5-10 gånger de senaste sex månaderna.

Och hur länge stannar en Flashbackmedlem i genomsnitt? Jag antar att precis som alla andra forum är en person inte sällan aktiv en viss tid, för att sedan försvinna.
Citera
2008-08-06, 07:43
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proft
Flashback har knappt 230 000 medlemmar. Finns det någon statistik över hur många av dessa som är aktiva medlemmar? Med aktiv menar jag som har postat i alla fall 5-10 gånger de senaste sex månaderna.

Och hur länge stannar en Flashbackmedlem i genomsnitt? Jag antar att precis som alla andra forum är en person inte sällan aktiv en viss tid, för att sedan försvinna.

ha, ha den statistiken är ju mest luft. Kolla på 10 slumpvis valda sidoor i medlemslistan så ser du att mellan 50-70% aldrig skrivit ett enda inlägg. Om du sedan räknar bort alla som bara skrivit enstaka inlägg och sedan slutat samt de som inte skrivit på ett par år så tror jag att du nog inte har kvar mer än en eller högst två tiondelar av ursprungssumman. Inget konstigt med det så är det på de flesta forum, möjligtvis har FB mer luft i statistiken än de flesta.
Citera
2008-08-06, 08:58
Medlem
soptippsbosses avatar
Du glömde dom med dubbla, trippla användarkonton o.s.v.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in