Till trådstartaren:
Om det står *annons borttagen* kommer användaren få en massa PM om vad det var för annons som togs bort.. Dvs, annonsen får fortfarande kraft.
T.ex. om du försöker sälja en pipa i något drogforum och det tas bort och ersätts med "*annons borttagen*" så kommer det bara generera ännu mer uppmärksamhet till den som skrev annonsen från första början. Ingen bra idé alltså. Samma gäller alla andra forum.
Flashback är ju ett diskussionsforum och de som sysslar med spam vet att det sitter hundratusentals personer här varje dygn och läser. Därför skapas det en massa tekniker för att smyga in reklam i form av länkar till bloggar som har reklam, länkar till pokersiter som har reklam, länkar till humorsiter som har reklam osv. Reklam smyger sig in och äcklar sönder FB helt enkelt om man inte verkligen har stränga regler mot det. Vanliga privatpersoners annonser bidrar till detta också om man tillåter det.
Det jag menar är att om man inte tar det på allvar så kommer FB att bli en stor äcklig pöl med smygreklam istället för ett bra diskussionsforum.
Så.. Att säga *annons borttagen* är inte tillräckligt, i rätt forumdel med intresserade användare kan det generera massor med lönande PM till användaren som skrev inlägget som togs bort.
Vad gäller de flesta regelbrotten så gäller ju att om det ligger kvar så fortsätter ju regelbrottet att ske. Om det är hot eller outning eller offtopic eller felplacerat så ska det ju bort då det annars är ett fortsatt regelbrott.
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Det leder mig in på en närliggande fråga. Om någon anmäler en, och moderatorerna inte anser att det fanns fog för anmälan får man reda på den då? Kanske är en stenkorkad fråga, men det kunder ju ändå indikera att man "varit på gränsen". Eller får ni in en massa "struntanmälningar" så att det skulle bli helt ohållbart?
Det är inte säkert att man meddelas om resultatet av en RP. Du kan däremot alltid fråga och kommer få svar.
Ja, det kommer in en massa "struntanmälningar" men som jag ser det så är 90% av dom helt legitimt RP:ade (iaf i de forum jag var i) , dvs, nånting som ligger på gränsen eller liknande, ibland långt under gränsen, men ändå, bra att det RP:ades så får moderatorn ta tag i det istället för att det blir en stor OT-diskussion i tråden. Det är alltid bättre att RP:a om man är osäker än att inte RP:a. Det underlättar som fan för moderatorerna.