Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-08-05, 23:04
  #1
Medlem
Hokaniuss avatar
Har stött på ett problem som jag med min begränsade kunskap i ämnet inte rår på. Sonen köpte Halo 3 till våran Xbox 360. På den lilla platta köks-TV´n funkar det utmärkt (via RGB-kabeln), men på den hederliga tjockburken (via den gula videosladden) blir det problem eftersom spelet tydligen kräver 60Hz-läge, något som jag i min enfald trodde att en 100Hz-TV skulle klara av. Förmodligen har jag rört ihop begreppen här, kan någon vara bussig att förklara hur vi skall få igång spelet på den tjocka TV´n?
Citera
2008-08-10, 12:19
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hokanius
Har stött på ett problem som jag med min begränsade kunskap i ämnet inte rår på. Sonen köpte Halo 3 till våran Xbox 360. På den lilla platta köks-TV´n funkar det utmärkt (via RGB-kabeln), men på den hederliga tjockburken (via den gula videosladden) blir det problem eftersom spelet tydligen kräver 60Hz-läge, något som jag i min enfald trodde att en 100Hz-TV skulle klara av. Förmodligen har jag rört ihop begreppen här, kan någon vara bussig att förklara hur vi skall få igång spelet på den tjocka TV´n?


Hur yttrar sig problemet?
S-videokablar har ju en tendens av att inte vilja fungera så vidare bra.
Ansluter du den via en Scart-skarv till scarten på baksiden eller sätter du den i fronten av tvn?
Citera
2008-08-10, 13:40
  #3
Medlem
På den delen av videokablen som går in i xbox finns där en switch där du kan välja mellan HDTV och TV. Den ska du ha på tv. Sen går du in i system/console settings/display/pal settings. Där inne väljer du Pal60. Sen kan du bara byta tillbaka till hdtv om du vill. Om det inte fungerar ändå så stödjer tvn inte Pal60
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback