Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Det är min subjektiva åsikt jag behöver inte basera den på något, och jag struntar blankt i vad som står i bibeln eller vad jantelagen säger. Guilt by association funkar inte på mig så du kan släppa det redan nu.
Allright.
En fråga då:
Om hela världen förutom du, d.v.s. ~7.000.000.000 - 1, tyckte att självmord vore superokey och praktiserade det ofta och vara glada och lyckliga, skulle du fortfarande tänka samma sak?
Om inte, känn dej träffad:
http://www.youtube.com/watch?v=PYiC-td3Rc0
Citat:
För övrigt så skulle jag inte ta livet av mig. Det är inte ens ett alternativ. Det spelar ingen roll hur stort motståndet är, jag får slåss vidare tills jag dör isåfall.
Hypotetiskt scenario: Du har av misstag svalt/fått i dej 2 paket ipren och förstört levern och kommer ULTRALIDA i 24-48 timmar innan du oundvikligen kommer dö, i en stuga i lappland utan grannar, telefon, internet osv.
Det ligger en granat på sidan om.
Skulle du stoppa den i munnen, eller lida tiden ut?
Det vore ingen skillnad, för du skulle dö så småningom ändå.
Om du tycker att lidande + död är bättre än bara död, have fun
Det är en ganska bra liknelse.
Citat:
Nej man kan ju tycka att brutaliteten borde ha försvunnit. Men jag anser att du underskattar vilka enorma framsteg X2000 och Game Boy är. Detta för att du lever i ett tryggt i-land där såna saker är lika självklara som att solen går upp varje morgon. Vi är bortskämda med framsteg vi som lever i i-länderna.
Javisst, X2000 och Game Boy är teknologiska framsteg, men jag tror att sociala och humanitära framsteg är vad som är viktigare när allt kommer kring
Citat:
Det behövs inte, jag har redan sett proceduren från självmordsaspirantens perspektiv. Jag har för övrigt aldrig blivit rädd för mina egna tankar angående någonting (och jag är ju trots allt en rätt så hatisk misantrop, det om något borde ju skrämma livet ur de flesta "normala" människor). Det är bara ett befängt antagande från din sida...
Jag menar inte direkt rädd, snarare obekväm för sina tankar. När du tänker tanken på att ha sex med ett barn eller din mamma, *skäms* du då inför dej själv för att du tänker sådana *smutsiga* tankar? Min gissning är "Ja", även om du kanske inte förstår varför. Samma sak med självmord, GISSAR jag. Du vill inte identifiera dej själv med att proceduren är okej, och projekterar din avsky osv på din omgivning istället för att bemöta dej själv inför tanken på det.
Om du blir sur nu, har jag rätt
kram!