2009-07-07, 17:09
Medlem
macknus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divinebaal
Varför finns det inga lyxbiografer?

En härlig skinnfåtölj som är standalone och du kan tippa den elektroniskt tills du ligger nästan raklång. Ett rejält bord framför som du ha en drink stående på. Kanske en härlig filt ifall AC:n blir för mycket.

Sen suveränt ljud och knivskarp bild. Fåtal platser så man slipper 15-åriga förortsungar som skriker "jalla jalla abdulla" till alla scener. Får gärna kosta en 200 spänn.

Paragon Cineplex i Bangkok är ett bra exempel.

SF i Göteborg har en lyxsalong, priset är dubbla det normala har jag för mig.
Citera
2009-07-07, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowlinWolf
http://www.sfi.se/sv/cinemateket/Stockholm

Svar på frågan: Ja, man kan köpa medlemskort samma dag som visningen. Jag vet inte vilken stad du bor närmast, men jag har bara besökt Cinemateket på Spegeln i Malmö. Där visas filmer kl 19 & 21 på tisdagar och 14 & 16 på lördagar, alltså två olika filmer per dag.
Malmö ligger mig närmast. Jag får ta och se över programmet innan jag går dit. Fransk new wave och östtysk film är inget för mig.
Citera
2009-08-11, 23:02
Medlem
LucysSkyDiamonds avatar
Finns det några Sandrew Metronome-biografer längre och isåfall var?

Tja, jag ska gå på bio imorgon (Göteborg) och det verkar bara finnas SF biografer, för typ 6 år sedan fick jag Sandrew Metronomebiljetter eller vad jag nu ska kalla dom. Dom har utgångsdatum 2012 men jag undrar ifall jag kan använda dessa biljetter på SF:s biografer så som Biopalatset vid Saluhallen eller Bergakungen?

Tackar hjärtligt för svar!
Citera
2009-08-15, 14:59
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brenke
Samma här finns fan inget värre än snorungar som förstör ens filmupplevelse

Dessvärre är det inte bara snorungar som förstör biobesöken. Det finns minst lika många gamla kärringar och förälskade par i 25-30-årsåldern som sitter och pratar oavbrutet eller kommenterar vad som händer på duken. det händer i princip varje gång jag går på bio att jag får säga till någon att vara tyst eller stänga av mobilen och ta samtalet utanför. Visst är snorungarna jobbiga men de är inte ansvariga för alla störomoment i salongen.
Citera
2009-08-15, 15:48
Medlem
kompjuters avatar
Det finns ett par lyxbiografer i Phuket också, i de 2 stora köpcentrumen, Jungceylon i Patong och Central Festival i närheten av Phuket town.
De fanns 6-7 salonger ber bio varav en var vip-salong med riktigt feta fotöljer, gratis dricka och popcorn+en filt(!) ingick i biljettpriset.

En biljett till en vanlig salong gick på 100 baht* mot 500 baht för vip-salongen.
Även de vanliga stolarna var hästlängder skönare än här i svedala.
Varje torsdag kom de 2 nya filmer så det blev mycket bio och ett välkommet break i allt festande

*100baht=ca 22kr
Citera
2009-09-15, 19:30
Bannlyst
va ett tag sen man fråga nu, e inge viktigt alls för mig men e de absolut ingen som vet var cinema låg?
Citera
2009-09-15, 20:53
Medlem
Hazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taki
va ett tag sen man fråga nu, e inge viktigt alls för mig men e de absolut ingen som vet var cinema låg?
Cinema bytte namn till Olymipa. Numera ligger biografen Sture i de lokalerna.

Driveinbiografen låg i södra Hammarbyhamnen snett emot Lumamrådet. Anläggningen såldes sedan till Visby och sattes upp strax utanför ringmuren. Efter något års verksamhet blåste duken ner och då gav man upp.

Något mer?
Citera
2009-09-16, 19:34
Bannlyst
åfan, tack för svar.
Citera
2009-09-16, 21:53
Medlem
Sjveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taki
Angående Filmstaden, låg inte den i centret mitt emot Bokskotten där John Wall ligger numera?

Filmstaden i Stockholm låg på Regeringsgatan hyfsat nära NK.
(John Wall låg bredvid PUB vid samma tid.)
Citera
2009-12-25, 15:28
Medlem
sbgms avatar
platser på 3d bio?

Hej! Ska se Avatar i 3D nu snart, vilka platser bör jag boka för ultimat 3d upplevelse? långt fram eller bak? kvittar det?
Citera
2009-12-25, 15:35
Medlem
Awesomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sbgm
Hej! Ska se Avatar i 3D nu snart, vilka platser bör jag boka för ultimat 3d upplevelse? långt fram eller bak? kvittar det?
Som alltid på bio, mitten.
Citera
2010-01-23, 11:54
Medlem
Bästa raden på olika salonger/biografer?

Skulle vilja veta vilken rad på de olika salongerna på biografer som ni tycker är bäst. Ni får gärna skriva:

Biograf Salong
Rad xx
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in