Flashback bygger pepparkakshus!
2008-08-05, 17:06
Medlem
Mr.yamamotos avatar
Hej.
Jag har en hårddisk från en annan dator som jag skulle vilja koppla in i min nya dator. Den nya hårddisken har 7200rpm, men den gamla 5400rpm(eller 5200, kommer inte ihåg) Funkar det ändå att koppla in den i den nya datorn och ha dom igång samtidigt? Bör jag göra något speciellt för att få det att fungera?
Tack
Citera
2008-08-05, 17:13
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Ja det fungerar.
Citera
2008-08-05, 17:14
Medlem
Sbnr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.yamamoto
Hej.
Jag har en hårddisk från en annan dator som jag skulle vilja koppla in i min nya dator. Den nya hårddisken har 7200rpm, men den gamla 5400rpm(eller 5200, kommer inte ihåg) Funkar det ändå att koppla in den i den nya datorn och ha dom igång samtidigt? Bör jag göra något speciellt för att få det att fungera?
Tack

Ja det funkar och nej du behöver inte göra något speciellt. Bara tuta o köra....
Citera
2008-08-05, 17:16
Medlem
EssKungs avatar
Det du behöver göra för att få det att fungera är att sätta en som
Master och en som Slave med jumprarna bak på hårddisken.

Eller om du sätter slave eller båda på det tredje alternativet som finns,
vad det nu heter, så fungerar det också tror jag.
Citera
2008-08-05, 17:17
Medlem
Det ska gå utmärkt att ha två diskar med olika hastighet. Det är helt enkelt hastigheten på disken som räknas, dvs hur snabbt skivorna inne i hårddisken roterar och därmed hur snabbt disken kan läsa informationen på den.

Att tänka på när man har olika hastighet på hårddiskarna är dock att man bör ha operativsystem och program man använder installerade på den snabbaste disken. Det är ju filer som ska läsas hela tiden så det skadar inte att snabba upp datorn så mycket man kan genom att ha dessa filer på den snabbaste disken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in