Har sökt men inte hittat vilket program som är bäst för att bränna ut nedladdade blue ray flmer.
Har brännare och filmerna hittar man tex på powerbits, men spelar det någon roll vilken storlek på skivorna jag har?
Har skivor som är 25gb och 50gb stora.
När jag tog hem filmen "300" i blue ray var filen man extraherade 10gb stor och skivorna ligger ju minst på 25gb så undrar om det är komplicerat att bränna ut.
EDIT: Filen är i MKV format.
Senast redigerad av TwistedSister 2008-08-05 kl. 14:50.
In addition to the new functions Ashampoo Burning Studio 8 also delivers everything else you could want from an all-round CD, DVD and Blu-ray burning suite. All functions are available for CD, DVD and Blu-ray.
Har sökt men inte hittat vilket program som är bäst för att bränna ut nedladdade blue ray flmer.
Har brännare och filmerna hittar man tex på powerbits, men spelar det någon roll vilken storlek på skivorna jag har?
Har skivor som är 25gb och 50gb stora.
När jag tog hem filmen "300" i blue ray var filen man extraherade 10gb stor och skivorna ligger ju minst på 25gb så undrar om det är komplicerat att bränna ut.
EDIT: Filen är i MKV format.
MKV betyder ju att du har en Blu-ray rip (komprimerad blu-ray) och alltså ingen Blu-ray film med blu-ray menyer & liknande. En MKV bränner du ju ut som en vanlig "datafil" och det kan du ju göra med nästan vilket brännarprogram som helst. Kom dock ihåg att du kommer inte att kunna spela denna på nån blu-ray spelare utan du måste isåfall spela den direkt från datorn.
Däremot om du hade haft en okomprimerad blu-ray så hade du kunnat bränna ut dessa filer med tex CBurnerXP som stödjer just detta
MKV betyder ju att du har en Blu-ray rip (komprimerad blu-ray) och alltså ingen Blu-ray film med blu-ray menyer & liknande. En MKV bränner du ju ut som en vanlig "datafil" och det kan du ju göra med nästan vilket brännarprogram som helst. Kom dock ihåg att du kommer inte att kunna spela denna på nån blu-ray spelare utan du måste isåfall spela den direkt från datorn.
Däremot om du hade haft en okomprimerad blu-ray så hade du kunnat bränna ut dessa filer med tex CBurnerXP som stödjer just detta
Tack för svaret!
Då förstår jag precis. Då är bara problemet att hitta "riktiga" BLU-RAY filmer och ej komprimerade vilket jag inte hittar förutom 1 eller 2 haha.
Väljer man Dataskiva i CDBURNERXP för att bränna ut okomprimerat material?
Har en liknande fråga, men sitter just nu med en MKV-fil på ca 8 gb, men tyvärr är grafikkortet på datorn för dåligt för att spela upp filen direkt på datorn som är kopplad till en LCD-TV smärtfritt. Så jag undrar om det skulle gå att dekomprimera filen och istället får en stor fil av något slag, som underlättar uppspelningen för grafikkortet (men däremot tar upp större plats, vilket inte gör mig någonting). Om detta går, vad bör jag då använda mig av för program?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!