Hej, för någon vecka sedan körde jag Vista och så helt plötsligt fick jag en blåskärm (IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL), sen var det inget mer med det, sen efter 2 dar så fick jag blåskärm när windows laddade och sen lyckades jag inte ens starta datorn överhuvudtaget så jag bestämde mig för att installera om vista. Jag fick blåskärm under ominstallationen så jag försökte igen, och igen och igen, sen så försökte jag med XP men det blev lika dant, sen sökte jag efter blåskärms felmedelandena (IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL och PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA) och då fick jag fram att det troligen var minnena eller grafikkortet så jag försökte installera med bara 1 minne i åt gången men fick samma blåskärm. Nu efter veckas försök med att få XP installerat så har jag lyckats :P men det startar om sig och alla program hänger sig till slut, får dock aldrig någon blåskärm. Nyss gick jag in i bios och kolla lite och såg att jag kunde kolla vad cpun låg på för temperatur, den ligger konstant på 90 grader och fläktarna går som galna ska jag då säga. (De gör det även när datorn är igång vanligt) Antar att 90 grader är alldeles för varmt för cpun. Har inte så stor koll på sånt där. Men förr har den iallafall legat på runt 60 grader när jag kollat med speedfan för något år sedan. Men eftersom cpu fläkten och chassi fläkten snurrar som bara fan och gör hur mycket oljud som helst så borde det väll vara cpun det är fel på och inte kylningen ?
(ursäkta om det ligger i fel ämne)
mvh henrik.
Senast redigerad av HenkeL 2008-08-05 kl. 14:12.