2008-08-05, 11:58
Medlem
dontpanics avatar
Får problem då jag har min Macbook Pro i viloläge och ska koppla in den till en extern skärm, vill alltså enbart ha den externa skärmen igång och ha datorn ihopfälld. För att att det ska fungera måste jag idag starta om datorn, för att enbart få bild på den externa skärmen. Finns det något annat sätt? Har testat olika inställningar under bildskärmsinställningar och det enda jag får är att ha den som utökad skärm.
Citera
2008-08-05, 12:16
Medlem
Mr YMCAs avatar
Skitdålig idé, du ska inte ha en bärbar dator ihopfälld när du använder den på grund av värmeutveckling.
Citera
2008-08-05, 12:20
Medlem
NiV3Rts avatar
1. Ner med datorn i vila
2. Koppla in alla sladdar med datorn ihopfälld (strömsladden sist)
3. När du sätter i strömsladden så ska datorn starta automatiskt
4. Klart

Citat:
Ursprungligen postat av Mr YMCA
Skitdålig idé, du ska inte ha en bärbar dator ihopfälld när du använder den på grund av värmeutveckling.
Macbook Pro klarar detta utmärkt.
Citera
2008-08-05, 12:25
Medlem
Mr YMCAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiV3Rt
Macbook Pro klarar detta utmärkt.
MBP är inte en undermaskin, i längden mår den inte heller bra av den konstanta hettan.
Citera
2008-08-05, 13:08
Medlem
dontpanics avatar
Ok ska testa det där med sladden i sist.
Citera
2008-08-05, 13:24
Medlem
Pallemans avatar
Eller också kopplar du in skärmen, lägger igen locket, väntar på att den ska somna och sen väcker du den med externt tangentbord eller mus. Voila!
Citera
2008-08-05, 14:09
Medlem
NiV3Rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr YMCA
MBP är inte en undermaskin, i längden mår den inte heller bra av den konstanta hettan.
Det första är jag inte beredd att hålla med dig om. Självfallet är mbp en undermaskin utan dess like
Tycker du inte det är underligt att apple har gjort på det viset om datorerna inte klarar av det? Clamshell mode kallar dem det.
Citera
2008-08-05, 20:07
Medlem
Sedan kan man ju frivilligt låta locket vara öppet, och därmed ha två skärmar. Skulle kunna vara behändigt att jobba med en stor bild på den stora skärmen och ha photoshops verktygspaneler på den lilla laptop-skärmen.
Citera
2008-08-06, 09:15
Medlem
dontpanics avatar
Tackar för bra svar, det fungerade utmärkt. Tycker att det verkar konstigt att apple skulle ha den funtionen ifall det var så dåligt för datorn.
Citera
2008-08-07, 19:29
Medlem
Chanseys avatar
Varför skall du ha den ihopfälld? Du kan ju välja att stänga av back-lighten på den interna.
Citera
2008-08-07, 21:04
Medlem
Pallemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chansey
Varför skall du ha den ihopfälld? Du kan ju välja att stänga av back-lighten på den interna.

För att man inte vill ha två skärmar? Pekaren åker dit, fönster kan hamna där, dialogrutor osv.

Ibland är det bättre med bara en skärm, men visst kan det vara nice med två. T ex om man jobbar med bilder så kan man ha verktygen på ena skärmen och bilden på andra.
Citera
2008-08-07, 23:29
Medlem
Chanseys avatar
Ah okej. Trodde det var för filmvisning lite då och då, inte hela tiden!

Lösning: stationär!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in