2009-07-18, 15:08
Medlem
swed42s avatar
Nutrilett fungerar

Jag har under en 4-veckors period bytt ut alla måltider utom middag mot Nutrilett shake och har tagit 1-timmes raska promenader varje dag, jag har druckit ca 2,5 - 3 liter vatten varje dag. Jag har tappat sammanlagt från 97 till 85 kg på den här perioden och mår kanonbra, jag var lite skeptisk till nutrilett i början men nu har jag inga tveksamheter, jag handlar nutrilett på Willys som är billigast med sina 169 kr. Kan verkligen rekommendera den här metoden!!
Citera
2009-11-26, 17:52
Medlem
figliodeldios avatar
Jag testar denna diet nu.. Idag har jag bara druckit 2 shakes, ska ta en lite senare. Kanske är för lite.. Men är inge hungrig. =)

Får man äta all frukt? Har bara sett att man får äta grönsaker, men hur är det med frukter?
Citera
2009-11-26, 18:03
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av figliodeldio
Jag testar denna diet nu.. Idag har jag bara druckit 2 shakes, ska ta en lite senare. Kanske är för lite.. Men är inge hungrig. =)

Får man äta all frukt? Har bara sett att man får äta grönsaker, men hur är det med frukter?

Beror på hur mycket frukt du äter. Tex 100g äpple är ca 56kcal.

Mvh
Citera
2009-11-26, 19:05
Medlem
figliodeldios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobias123
Beror på hur mycket frukt du äter. Tex 100g äpple är ca 56kcal.

Mvh

Okej, tänkte inte på det..
Hur är det med grönsaker? Är dom kalorifria eller?
Citera
2009-11-26, 21:13
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av figliodeldio
Okej, tänkte inte på det..
Hur är det med grönsaker? Är dom kalorifria eller?

Nej, i princip ingenting är kcal fritt. Inte ens vatten, men det är så otroligt små kcal mängder att det behöver man inte bry sig om.

Grönsaker har kcal, kolla på den här sidan och sök på den grönsaken du vill så ser du kcal/100g! http://192.121.81.11/livsmedelsok/sok.aspx

Ett tips bara, använd psylliumfrön i kosten då kroppen inte kan ta upp detta(kcal fritt med andra ord) men det mättar!

Mvh
Citera
2010-05-23, 15:16
Medlem
theunits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakiren
Det står såhär på Nutrilett.

"Du får i dig det kroppen behöver, samtidigt som du går ner i vikt.
Du kan byta ut alla måltider under en till två veckor med 5 påsar Nutrilett Intensive för kvinnor och 6 påsar för män per dag.
5-6 påsar per dag ger dig alla näringsämnen du behöver per dag, men bara 555 kcal (kvinnor)/666 kcal (män). Normalt energiintag är ca 2000-3000 kcal. Om du enbart äter Nutrilett Intensive, är det viktigt att du tar alla påsarna varje dag för att vara säker på att du får i dig nödvändiga näringsämnen."

Kan jag då strunta i att äta någonting överhuvud taget under 2 veckor och bara dricka 6st shakes om dagen? Är det så som menar?

Vad ska jag göra efter dom 2 veckorna? Ska jag börja äta vanlig mat då igen eller?

Det är exakt den frågan som gör att det blir så problematiskt med dieter. Anpassa din diet efter dig, anpassa inte dig efter en diet! Det du kan göra för att satsa på långsiktig viktnedgång är att t.ex. äta nutrilett och kickstarta dig själv med dem där två veckorna, sen kan du börja äta varierad kost blandat med nutrilett. Det viktiga är att du gör en livsstilsförändring, annars kommer du att gå upp kilona du gått ner och tom lite mer därtill.
Citera
2010-05-23, 15:19
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theunit
Det är exakt den frågan som gör att det blir så problematiskt med dieter. Anpassa din diet efter dig, anpassa inte dig efter en diet! Det du kan göra för att satsa på långsiktig viktnedgång är att t.ex. äta nutrilett och kickstarta dig själv med dem där två veckorna, sen kan du börja äta varierad kost blandat med nutrilett. Det viktiga är att du gör en livsstilsförändring, annars kommer du att gå upp kilona du gått ner och tom lite mer därtill.
Stabil bump av över 6mån gammal tråd.
Citera
2010-05-23, 15:28
Medlem
theunits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Stabil bump av över 6mån gammal tråd.

Mm såg det.
Citera
2010-07-09, 00:43
Medlem
alexandraRs avatar
Hejsan allihopa!

Jag har gått på nutrilett i 3 veckor nu och jag måste bara börja med att berätta min historia (ifall ni som funderar på att börja kanske vill höra)

Första shaken smakade skit..men jag klunkade hela i ett svep och drack några klunkar redbull light efteråt för att få bort smaken. Mådde skit första dagen.. kunde inte sluta tänka på mat. Åh va gott med grill, åh va gott me plankstek, åh va gott med burger king, åh va gott med lövbiff osv osv osv...dit gick mina tankar! SÅ jag gick och la mig 2 shakes och en lång arbetsdag senare....jag drömde att jag var på grillfest och åt massa gott grillat kött me bearnaise sås. Vaknade vrålhungrig och ville verkligen inte trycka i mig en shake till ...jag tog mig samman, klunkade shaken och åkte till ICA för att handla frukt, mini yoghurt, Sprite zero etc.. Sen gick det bra Drack mina 2 kvarstående shakes och somnade gott.

Andra dagen gick som en dans...bara svepte i mig alla mina 5 shakes under dagen och mådde helt perfekt (Fortfarande en aning äcklad, dock)...Men jag var mätt hela dagen åtminstone och alla mina hemska tankar om mat försvann.

Nu behöver jag inte fortsätta berätta mer än detta: Idag har det gått exakt 3 veckor sedan. Dum som jag var så mätte jag inte midjemått innan jag började..men jag kan säga såhär: Jag vägde 68 kg innan jag började med nutrilett (minus 1 kg som mina silikonbröst väger), jag är 1,64 m, och förra veckan (på 2-veckors-dagen) så vägde jag 62,4 kg, you do the math! GISSA om jag blev lycklig..!

Idag ÄLSKAR jag nutrilett, jag började älska smaken (choklad) bara efter 4 dagar, det började smaka oboy. Jag äter INGET annat än nutrilett...dock får jag bara i mig 4 shakes, blir alldeles för mätt på 4 och skulle aldrig få i mig en femte (Kan bero på att jag äter en del frukt och även några knäckebröd till vardags då jag jobbar i livsmedelsbutik). Jag blir sugen på chips, godis och mat kanske 1 gång i veckan.

Mitt mål är att gå ner till 52,5...när jag är där kör jag igång med vanlig mat FAST då skall jag räkna POINTS med viktväktarna (något som också ger extremt grymt resultat), och jag ska defenitivt inte gå tillbaka till gamla vanor, no way josé..

NU TILL MIN FRÅGA SOM JAG SKULLE UPPSKATTA OM NÅGON KUNDE SVARA PÅ!

Jag skrev förut att jag knaprar knäckebröd till vardags. Wasa Råge (35kcal/knäckebröd). Detta är som ett slags.."godis"..eller vad jag ska kalla det...när vi kollar på film så äter vännerna chips - jag knaprar i mig 4-5 knäckebröd. Om dagen kanske jag äter i snitt 2-3 knäckebröd....Och nu snackar vi BARA knäckebröd...inget smör, ingen ost, INGENTING alls på knäckebrödet.

Min fråga är nu: Bromsar detta min viktnedgång? Sätter sig knäckebrödet på kroppen? Eller vad händer? Bör jag lägga av att knapra knäckebröd på dagarna..?

Tacksam för svar...!
Citera
2010-07-09, 00:46
Medlem
alexandraRs avatar
Glömde tillägga en sak (för jag vet att NÅGON som läser tänker men lata människa rör på dig istället) Då ska ni veta att jag tränar faktiskt när jag INTE jobbar, dvs 1-2 dagar i veckan kanske...och jag jobbar på NETTO där vi konstant är underbamannade vilket betyder att jag svettas och springer och bär pallar som en dåre..det är som ett gympass by the end of the day.

Kram på er!
Citera
2010-07-09, 00:46
Medlem
Dreass avatar
Ganska tydligt att du inte har någon koll på vad en kalori är, vilket är skrämmande

Ifall knäckebröden innebär fler kcal än det du annars tänkt stoppa i dig så kommer du gå ner långsammare ja.

Kcal in vs kcal ut: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Skippa points och kör på the real deal, alltså SLV eller bara innehållsförteckningen. Fast sure, points är en förenklad version av kcal in vs kcal ut.
Citera
2010-07-09, 10:11
Medlem
Gecko123s avatar
jag köpte 2 lådor nutrilett 25p @179 kr på willys häromdagen. prova där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in