Hejsan allihopa!
Jag har gått på nutrilett i 3 veckor nu och jag måste bara börja med att berätta min historia (ifall ni som funderar på att börja kanske vill höra)
Första shaken smakade skit..men jag klunkade hela i ett svep och drack några klunkar redbull light efteråt för att få bort smaken. Mådde skit första dagen.. kunde inte sluta tänka på mat. Åh va gott med grill, åh va gott me plankstek, åh va gott med burger king, åh va gott med lövbiff osv osv osv...dit gick mina tankar! SÅ jag gick och la mig 2 shakes och en lång arbetsdag senare....jag drömde att jag var på grillfest och åt massa gott grillat kött me bearnaise sås. Vaknade vrålhungrig och ville verkligen inte trycka i mig en shake till

...jag tog mig samman, klunkade shaken och åkte till ICA för att handla frukt, mini yoghurt, Sprite zero etc.. Sen gick det bra

Drack mina 2 kvarstående shakes och somnade gott.
Andra dagen gick som en dans...bara svepte i mig alla mina 5 shakes under dagen och mådde helt perfekt (Fortfarande en aning äcklad, dock)...Men jag var mätt hela dagen åtminstone och alla mina hemska tankar om mat försvann.
Nu behöver jag inte fortsätta berätta mer än detta: Idag har det gått exakt 3 veckor sedan. Dum som jag var så mätte jag inte midjemått innan jag började..men jag kan säga såhär: Jag vägde 68 kg innan jag började med nutrilett (minus 1 kg som mina silikonbröst väger), jag är 1,64 m, och förra veckan (på 2-veckors-dagen) så vägde jag 62,4 kg, you do the math! GISSA om jag blev lycklig..!
Idag ÄLSKAR jag nutrilett, jag började älska smaken (choklad) bara efter 4 dagar, det började smaka oboy. Jag äter INGET annat än nutrilett...dock får jag bara i mig 4 shakes, blir alldeles för mätt på 4 och skulle aldrig få i mig en femte (Kan bero på att jag äter en del frukt och även några knäckebröd till vardags då jag jobbar i livsmedelsbutik). Jag blir sugen på chips, godis och mat kanske 1 gång i veckan.
Mitt mål är att gå ner till 52,5...när jag är där kör jag igång med vanlig mat FAST då skall jag räkna POINTS med viktväktarna (något som också ger extremt grymt resultat), och jag ska defenitivt inte gå tillbaka till gamla vanor, no way josé..
NU TILL MIN FRÅGA SOM JAG SKULLE UPPSKATTA OM NÅGON KUNDE SVARA PÅ!
Jag skrev förut att jag knaprar knäckebröd till vardags. Wasa Råge (35kcal/knäckebröd). Detta är som ett slags.."godis"..eller vad jag ska kalla det...när vi kollar på film så äter vännerna chips - jag knaprar i mig 4-5 knäckebröd. Om dagen kanske jag äter i snitt 2-3 knäckebröd....Och nu snackar vi BARA knäckebröd...inget smör, ingen ost, INGENTING alls på knäckebrödet.
Min fråga är nu: Bromsar detta min viktnedgång? Sätter sig knäckebrödet på kroppen? Eller vad händer? Bör jag lägga av att knapra knäckebröd på dagarna..?
Tacksam för svar...!