2011-01-10, 21:12
Medlem
Lady Tesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av måns
Frågan är om man vill titta ikväll. Skämt om Birgitta Dahl, Sten Andersson och Roine Karlsson känns ganska mossiga idag va?

Skämten om SJ var ju högaktuella även idag
Citera
2011-01-10, 21:25
Moderator
Popesizes avatar
Riktigt bra humor blir aldrig inaktuell, vilket Helt Apropå är ett bra exempel på. Mycket trevligt att återse dessa sketcher.

Nu är det bara att hoppas på att SVT slänger ut en DVD-box, det vore högst välkommet...
Citera
2011-01-10, 21:27
Medlem
UACs avatar
Oj, jag har inte sett detta sen det sändes, men visste ändå replikerna i förväg. Synd man inte har samma minne för viktigare saker.

Sketcherna har klarat tidens tand bra.
Citera
2011-01-10, 21:52
Bannlyst
Kommer ni ihåg sketchen på lunchrestaurangen med Kineserna . Han vid disken som frågade " Änägglada ? " ( en ägglåda ? med Kinesisk brytning ) Stellan brusade upp " det var ett j-a tjat om vi är glada "
Citera
2011-01-10, 22:42
Medlem
-Orko-s avatar
Skön sketch när han sätter sig i tvåförttin och bältesvarnaren tjuter. Igenkänningshumor då - Raggarbil idag. R.I.P Stellan S!
Citera
2011-01-11, 06:52
Medlem
VanitaToftbys avatar
Får medge att jag var för negativt inställd på förhand. Vissa av sketcherna var ju, fortfarande, riktigt bra. Jag hade dessutom glömt bort att en av mina favoritsketcher, Ch Glenning i lilla bilen , var från HP.
Citera
2011-01-11, 06:57
Medlem
Kloges avatar
Humorn har klarat sig bra tycker jag.
Vad gjorde medlemmarna efter att programmet lades ner? Stellan gjorde "Snacka om nyheter" men de andra? Kryddan såg gammal ut men de andra såg precis likadana ut,speciellt hon som numera bor i Usa. Hon måste ju vara 50+
Citera
2011-01-11, 09:50
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lady Tess
Skämten om SJ var ju högaktuella även idag

Hur man gör en enkel bypass på sig själv kändes ju också rätt aktuell nu när alla kan göra det själv.
Citera
2011-01-11, 14:05
Medlem
Consolamentums avatar
Jag såg retrospektivprogrammet igår och jag tycker det är beklagligt att se hur denna typ av satir har förändrats under åren som gått. Det mesta som jag har haft oturen att se och höra på senare tid verkar bara fånigt och puerilt jämfört med program som Helt apropå och På håret. Men det kanske bara är min ålder som gör sig påmind.
Citera
2011-01-11, 15:25
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanitaToftby
Får medge att jag var för negativt inställd på förhand. Vissa av sketcherna var ju, fortfarande, riktigt bra. Jag hade dessutom glömt bort att en av mina favoritsketcher, Ch Glenning i lilla bilen , var från HP.
Måste hålla med! Som tur var tog man inte med material som åldrats illa.
"Chateau T"
Citera
2011-01-11, 15:30
Medlem
Carl Serungs avatar
Lotta Thorell såg ju riktigt trevlig ut...
Citera
2011-01-11, 15:35
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirafiori
Kommer ni ihåg sketchen på lunchrestaurangen med Kineserna . Han vid disken som frågade " Änägglada ? " ( en ägglåda ? med Kinesisk brytning ) Stellan brusade upp " det var ett j-a tjat om vi är glada "
Samma skämt som Robert Gustafsson använder sig av i Rolandzdokumentären...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in