Hallå där gott folk!
För några dagar sedan började rekryteringen av säsongsjobbare till Sälen. Jag är väldigt intresserad då jag känner att jag inte gjort någonting speciellt sen jag slutade gymnasiet förra våren. Känns som att jag helt enkelt vill komma ifrån stan lite och testa på något nytt samt lära känna lite nya människor. Någon som har tidigare erfarenhet av säsongsjobb och vill dela med sig lite?
Berätta lite smått om hur du trivdes, vart du jobbade, osv.
* Vilket typ av jobb vill man helst ha?
* Vilket ställe vill man helst hamna på?
* Hur är det med boende där uppe?
* Klubblivet och alkoholtillgången (för en som inte fyller 20 förrän i januari)?
* Hur låga är lönerna?
Min arbetslivserfarenhet är väl egentligen bara att jag jobbat på McDonald's det senaste 1½ året, vilket ju tydligen ska vara en utmärkt merit iofs. Jag funderar på att söka bland annat lite gästservice- & receptionsjobb då det iaf spontant låter rätt slappt. Och till såna jobb söker dom helst folk med kassa- och service-erfarenhet vilket ju känns som mig i ett nötskal. Annars har jag hört att det ska vara bra att jobba på restaurang/mat-ställen eftersom man slipper tänka på det här med att ordna käk åt sig själv hela tiden då. Fast egentligen vill jag ju inte det då jag är så fruktansvärt trött på restaurangbranschen.
Så, känner du att du har något att tillföra till tråden - skriv! Eller ställ dina egna frågor helt enkelt.
Jobbsökarlänkar:
http://platsbanken.arbetsformedlingen.se -> Dalarnas län -> Malung Sälen
www.skistar.com