• 1
  • 2
2008-08-06, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agne
Flash segar ner firefox som stryk i ubuntu säkert i andra linuxdistar också.

Finns det nåt sätt att köra utan flash, jag menar förutom det uppenbara att inte sitta på youtube och dylikt...
Citera
2008-08-06, 13:45
Medlem
agnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fasaner
Finns det nåt sätt att köra utan flash, jag menar förutom det uppenbara att inte sitta på youtube och dylikt...

Du kan alltid installera flashblock för ff.

http://flashblock.mozdev.org/
Citera
2008-08-22, 15:47
Medlem
Hej!
Har samma problem dock utan ens flash installerat. Kör med ubuntu har även prövat med xubuntu.
När jag startar firerfox går CPU'n upp till 90% och även när jag laddar nya sidor.
Finns det någon webbläsare som inte segar ner hela datorn eller annan dist?

Sitter på en gammal P4 2.3ghz
1.7DDR

Borde for sjutton klara att köra linux, nästan så man går tillbaka till Windows

*Edit: har även provat Swiftfox och Epiphany, ingen skillnad
Citera
2008-08-24, 17:38
Medlem
xgrodxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifespan
Finns det någon webbläsare som inte segar ner hela datorn eller annan dist?

Opera är ett bra alternativ om du inte har något emot att köra closed source applikationer.
Citera
2008-08-24, 18:07
Medlem
k0das avatar
testa uppdatera/byt grafikdrivarna och hoppas på att x inte våldtar dig under loppets gång, jag löste iaf mitt operativ samt galna firefoxlagg med att ersätta "out of the box" drivarna.
Citera
2008-08-25, 19:19
Medlem
prövade opera och även där låg det på stabila 97% i cpu. Ska pröva tanka ner andra drivrutiner istället för de proprietära(stavning?) som följde med.

edit: nu har jag tankat ner nya drivisar från nvidia. Körde med Envy när jag installerade eftersom jag är så grön på linux. Gick dock inge vidare för de gamla drivrtuinerna är kvar.

Jag får pilla vidare helt enkelt men om ni sitter på några tips så skulle det uppskattas

edit2: det är definitivt drivrutinerna till grafikkorteTestade att kör "SuperTuxKart" som är något mariokart influerat räcer-spel. Låg på stabila 100% i cpu kraft och så krävande kan spelet inte vara. Jag söker vidare!
Senast redigerad av Lifespan 2008-08-25 kl. 20:18. Anledning: la till lite extra
Citera
2008-08-26, 21:07
Medlem
Kör vidare på denna tråd istället.
Jag har nu lyckats klanta till det rejält och inga drivrutiner vill fungera och X-server startar i låggrafik läget. Jag har återställt till en gammal xconf backup som fanns, så nu kan jag åtminstonde köra på 640*400 istället för 480*?.

Iaf till saken, finns det något sätt att bra rensa bort alla drivrutiner som finns i burken? typ synaptics eller helst via terminalen.

tack på förhand
Citera
2008-08-26, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifespan
Kör vidare på denna tråd istället.
Jag har nu lyckats klanta till det rejält och inga drivrutiner vill fungera och X-server startar i låggrafik läget. Jag har återställt till en gammal xconf backup som fanns, så nu kan jag åtminstonde köra på 640*400 istället för 480*?.

Iaf till saken, finns det något sätt att bra rensa bort alla drivrutiner som finns i burken? typ synaptics eller helst via terminalen.

tack på förhand

Fixade det, Woho.
Dock samma sak med nya drivisar.
Någon som vet vilka kort i billiga klassen som är fullt kompatibla med Linux?
Citera
2008-08-30, 14:12
Medlem
Synt4x_3rr0rs avatar
Tror det var NVIDIAs kort efter 8000 serien som har problem med 2D prestanda. Men fixar du ett typ 6800GT eller nåt så borde det funka bra.
Citera
2008-08-30, 21:39
Medlem
äsch vad synd då eftersom jag har Nvidia 6200.
Men jag tror att det är min dator som har något väldigt dåligt moderkort eftersom det aldrig fungerat riktigt bra med vilket grafikkort jag någonsin använt. (Menar i spel på windows då).
Lika bra att köpa en ny fräschare och förkasta denna till en server dator istället.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in