2008-08-29, 10:37
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Det jeg funderer litt på er dette: et antal personer, her og andre steder har tydeligvis den oppfatningen at CS er skyldig, men samtidig mener samme personer at hun bør frikjennes fordi bevisene/indisiene er for svake.
Men er det ikke nettopp disse beviser og indisier som har overbevist dere om hennes skyld? Hvordan kan de da være for svake?
Blir litt absurd dette egentlig. Alt som fremkommer i saken overbeviser om skyldspørsmålet, men loven sier at det ikke er nok?
Øsker jeg var jurist, så jeg kunne forstå.

Det har att göra med den stora vinklingen i massmedia, och av välvilliga lokalbor här i tråden. Många har uppenbarligen baserat sina åsikter på hörsägen och media, och är dessutom partiska från början. Andra baserar sina åsikter på vinklade nedkortade rättegångsreferat i media. Få bryr sig om att läsa allt offentligt i målet.
2008-08-29, 10:39
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Tyvärr så är de nog medvetna om turerna runt detta.

Vad är det för idiot till nämdeman?
2008-08-29, 10:40
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Tro inte för en sekund att det skedde frivilligt.
Man kan nog säga att hon fick ett erbjudande hon inte kunde säga nej till...

Är det någon som vet, eller tror sig veta, när vi får besked om huruvida rättegången ska tas om?
2008-08-29, 10:42
Medlem
RoSannaHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Tyvärr så är de nog medvetna om turerna runt detta.

Vilken mardröm! Att få genomlida denna ovisshet helt i händerna på andra människor när det borde ha varit "i hamn" fram till HovR.
2008-08-29, 10:44
Medlem
Karembeus avatar
Allt mer tyder nu på att Arbogarättegången måste göras om.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3202340.ab

Finns det någon expert här på forumet som vågar sig på en gissning hur stor risken är (just nu) att hela spektaklet måste tas om?

50-50?
2008-08-29, 10:46
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton

Är det någon som vet, eller tror sig veta, när vi får besked om huruvida rättegången ska tas om?

Till lunch är det sagt.

Nämndemännen är:

Cecilia Ugglas - Kolsva, hovslagare har jag hört (hon ville fö inte prata m AT i telefon igår, var väl inte en tillräckligt stor tidning..)
Eva Holstein ( ) -Arboga (jobbar på Nordea, tack o lov att den sladdertackan inte har hand om mina pengar!)
Sigvard Sigurdh - Arboga, pensionär
Senast redigerad av miapetter 2008-08-29 kl. 10:50.
2008-08-29, 10:48
Medlem
JockeMedKniven-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton

Jag tror inte en kommer att tas om, utan det blir nog hovrätten nästa, liknande händelse har skett förr och då har de inte tingsrätten tagit om rättegången! Men här rä de senaste nyheterna:

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=1231763&lid=puff_1231776&l pos=lasmer
2008-08-29, 10:56
Medlem
runkeballes avatar
Ja jag hoppas rättegången görs om faktiskt..visst de finns bevis mot tyskan..men inte bevis som är viktiga så som dna..mordvapen..och finger avtryck..och kläder..
2008-08-29, 10:58
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Finns det någon expert här på forumet som vågar sig på en gissning hur stor risken är (just nu) att hela spektaklet måste tas om?
Risken är idag kl 10.57 54-57%.
2008-08-29, 11:00
Medlem
sparv3ns avatar
Sånna satans nybörjare till nämndemän. Men självklart har man väl alltid sin egna uppfattning om vem som är skyldig och inte men det håller man ju självklart käften om. Frågan är hur jävla dum Cecilia Ugglas känner sig, jag hade grävt ner mig själv och aldrig kommit fram igen.
2008-08-29, 11:18
Medlem
Hej
Nu har jag inte riktigt hängt med så jag har full koll på detta med Jäv sittuationen! Men är det inte bara EN nämndeman -CU som gjort bort sig???
Om det bara är en av tre så kommer det inte bli en ny rättegång? eller har jag fel?
2008-08-29, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimman
Hej
Nu har jag inte riktigt hängt med så jag har full koll på detta med Jäv sittuationen! Men är det inte bara EN nämndeman -CU som gjort bort sig???
Om det bara är en av tre så kommer det inte bli en ny rättegång? eller har jag fel?
Advokaten har anmält samtliga 3 för jäv.
Detta för att få till stånd en ny rättegång.
Det är detta som tingsrätten just nu håller på att reda ut fakta kring.
Visar det sig att enbart den nämndeman som blev kickad begått jäv, blir det ingen ny rättegång.
Visar det sig att att alla tre begått jäv, görs rättegången om.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in