2008-08-13, 13:51
Medlem
StefanD13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Klart att hon inte åberopat vittnen då hon varken får eller kan göra det.

Fast det får och kan hon om hon vill.
Jobbigt det här med formella processregler ser jag.
2008-08-13, 13:54
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
För att det finns ingen annan som med 100% säkerhet har sett tyskan inne i huset mer än E isåfall. Om hon nu minns att det var tyskan varför måste hon då ha tag i ett vittne för att verifirera det? För mig låter det lite emotsägande faktiskt. Antingen minns man eller så gör man inte det. Jag tror att SÅC kommer klargöra detta för rätten. Att efter så hårda smällar och så lång nedsövning så minns man knappast allt vad som hände.
Hur fan vet du det? Är du expert?

SÅC har vittnat redan. Hänger du inte med?

Iom att SÅC påstår, enligt den forskning som finns, att E inte kan minnas något så är det väl bra om vittnen kan motbevisa detta. Jag kan inte tänka mig att det som finns i huvudet som minnen är en exakt vetenskap. Det måste alltid finnas utrymme för möjligheten att man kan minnas trots att forskning visar annat.
2008-08-13, 13:56
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Vem har sett cs klivit in genom dörren? Den personen borde genast kontakta polisen isåfall. Mig veterligen har ingen gjort det.

Emma, är hon blind eller? Eller öppnade hon dörren med arslet? Blundade kanske?

Jag kan svara på alla tre frågorna åt dig:

1= Nej
2=Nej
3=Nej

Så mig veterligen har minst en person sett CS kliva in genom dörröppningen (svårt att gå genom en dörr) till huset, denna person har dessutom redan vittnat om att hon sett CS kliva in genom dörröppningen. De andra två som kan ha sett samma sak, kan tyvärr som vi alla vet inte vittna om detta.
2008-08-13, 13:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
*DOH*

*tar sig för pannan*

Jag frågade dig om ett eventuellt vittne som sett CS kliva in genom dörren hade sänkt E:s trovärdighet? Jag skrev inte att någon sett CS kliva in genom dörren

*tar sig för pannan igen*

Men nu snackar vi om det som åklagaren har som bevisning och inte det vi tror här på Cs. Det är en helt annan diskussion. Detta handlar om rättegången mot Cs var snäll och läs rubriken.
2008-08-13, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Hur fan vet du det? Är du expert?

SÅC har vittnat redan. Hänger du inte med?

Iom att SÅC påstår, enligt den forskning som finns, att E inte kan minnas något så är det väl bra om vittnen kan motbevisa detta. Jag kan inte tänka mig att det som finns i huvudet som minnen är en exakt vetenskap. Det måste alltid finnas utrymme för möjligheten att man kan minnas trots att forskning visar annat.
Ja och det är nästan så att det är bra att SÅC var så extremt kategorisk med att det är omöjligt att minnas något eftersom det gör att man kan ifrågasätta hela hans vittnesmål (och hans forskning?) eftersom flera vittnen kan intyga att E minns (samt att nån läkare sagt att han inte alls är lika övertygad om att E inte kan minnas).
2008-08-13, 13:59
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Men nu snackar vi om det som åklagaren har som bevisning och inte det vi tror här på Cs. Det är en helt annan diskussion. Detta handlar om rättegången mot Cs var snäll och läs rubriken.
Och i rättegången ingår väl diskussion om det E kan minnas! Eller?
2008-08-13, 13:59
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Ja och det är nästan så att det är bra att SÅC var så extremt kategorisk med att det är omöjligt att minnas något eftersom det gör att man kan ifrågasätta hela hans vittnesmål (och hans forskning?) eftersom flera vittnen kan intyga att E minns (samt att nån läkare sagt att han inte alls är lika övertygad om att E inte kan minnas).

Vilken läkare då?
2008-08-13, 14:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ooooo
Emma, är hon blind eller? Eller öppnade hon dörren med arslet? Blundade kanske?

Jag kan svara på alla tre frågorna åt dig:

1= Nej
2=Nej
3=Nej

Så mig veterligen har minst en person sett CS kliva in genom dörröppningen (svårt att gå genom en dörr) till huset, denna person har dessutom redan vittnat om att hon sett CS kliva in genom dörröppningen. De andra två som kan ha sett samma sak, kan tyvärr som vi alla vet inte vittna om detta.

Om hon nu sett cs kliva in genom dörren varför har hon då ropat efter vittnen utanför rättegången för att bekräfta att hon har minns rätt?

Det skulle hon inte behöva isåfall. Nej hon har försvårat det för åklagaren och gett försvaret en bra argumentation för cs oskuld.
2008-08-13, 14:01
Medlem
Citat:
Du frågade varför E vill ha tag i vittnen (på FB) eftersom det innebär att E genom det inte är trovärdig. Okej, kanske OT enligt dig men hur ska E (och polisen) få veta vad vittnet har sett (skulle som sagt kunnat ha sett CS gå in i villan) om de inte får leta efter vittnet då det enligt dig sänker E:s trovärdigt?
2008-08-13, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Vilken läkare då?
Det stod i nån nättidning för ett tag sen.
2008-08-13, 14:02
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Om hon nu sett cs kliva in genom dörren varför har hon då ropat efter vittnen utanför rättegången för att bekräfta att hon har minns rätt?

Det skulle hon inte behöva isåfall. Nej hon har försvårat det för åklagaren och gett försvaret en bra argumentation för cs oskuld.
Kan du inte läsa?

Därför att SÅC har vittnat om att man inte kan minnas! Därför ska hans vittnesmål ifrågasättas och motbevisas!

Därför att SÅC har vittnat om att man inte kan minnas! Därför ska hans vittnesmål ifrågasättas och motbevisas!

2008-08-13, 14:02
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Vilka vänner? Du sa ju att hon sökte efter vittnen på FB? Det är antagligen inte det enda stället hon frågat efter vittnen.

Om dina barn blev mördade, hade du inte sökt desperat efter vittnen om ingen bevisning fanns?

Jag hade absolut inte gjort det. Att söka vittnen är endast patetiskt, alla som redan har någonting med målet att göra hade antagligen redan hört av sig till utredarna. Dessutom kan man faktiskt sätta någon oskyldig bakom lås och bom, på livstid.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in