2008-08-11, 18:31
Medlem
Kenny Kuks avatar
Vad härligt och gött, efter dagens vittnesmål är jag 100% säker på att arbogatyskan är skyldig och att hon kommer att bli dömd - för olaga gradividtetsbluff.

Åklagarna har gjort ett riktigt bra jobb!

Hur många vittnen är kvar nu? Vad kommer att avhandlas imorgon? Och hur kommer flytten till Västerås att påverka utgången? Vilka handlingar kommer spårlöst att försvinna i samband med flytten?
2008-08-11, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Är herr Hamilkar inte nöjd med FUP:en så råder jag dig att reklamera den hos FG.
Förhör med C om turistbyrån FUP

Och vad säger det...att hon ljuger två gånger till. Extremt trovärdigt...men enligt dig är det väl det.

Dessutom hade du en kommentar om att E:s vittnesmål inte var värt någonting eftersom hon, enligt dig tagit del av information, och inte alls hållits isolerad på det sätt som påstås.

Då måste det ju vara så att alla som skall vittna i en rättegång och peka ut någon måste hållas isolerade, annars kan man stryka deras vittnesmål.

Trams.
2008-08-11, 18:34
Medlem
StefanD13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Ja.

När självmordsförsöket diskuteras.
( Som sedan inte alls är menat som det...)

Hon gråter när hon ser sina kläder.

Jag finner det konstigt om vi sätter det i sammanhang med att hon inte alls reagerar lika berört när två små barn slaktats med hammare.

Bara det faktum att en ca. fyra år gammal pojke går fram till sin nyss nedslagna mamma för att se vad som händer, och blir nästa person som får hammaren i skallen är ångestframkallande för en person med fungerande empati och sunda värderingar.

Max går fram i pyjamas därför att mamma Emma fallit omkull!
Han är fyra år. Han inser inte vad som skett, och förhoppnigsvis inser Max aldrig vad besökaren gjort emot mamma, och vad som sker med honom själv direkt efter.

Kan ni le när ni tänker på detta?

Jag hoppas vid Gud att det gick fort.
Att han inte såg att mamma Emma blödde, för fyraåringar brukar bli skräckslagna av minsta lilla skrubbsår, egna eller andras.

Otroligt sant det du säger. Du får verkligen poängen att gå hem.
2008-08-11, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Det visar att även de inte förstår vad de pratar om. Det kan som sagt helt enkelt inte vara så, att en personlighetsstörning omfattar att personen är minst 18 år. Det är inte körkort vi pratar om. Men det är inte att förvåna, inom psykiatrin finns det mycket nonsens.

Men brukar vara försiktigt med att sätta den typen av diagnoser på väldigt unga personer av den orsaken att de t ex pga hormonomställningar, kriser i familjen t ex kan bete sig sjukt på ett sätt som vuxna kanske inte gör, de kan verka helknasiga faktiskt, samma sak med barn, men det betyder inte att det behöver vara ngt djupgående i personligheten som aldrig kommer försvinna. Många unga tjejer får t ex borderlinediagnos då de är i tonåren, men få uppfyller borderlinekriterierna längre då de är runt 25, utan då är de s.k "normala" vilket torde bero på mognad, att man lärts ig hantera livskriser och att man inte påverkas lika starkt av hormoner etc
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Var det inte så att hon SAGT att hon modellat...lite så där obekräftat bara?

Man undrar ju lite försiktigt vad fan det är hon (!) har "modellat" för?

Troligtvis tog något lokalt Göttingen-fyllo en bild på henne med sin engångskamera en gång i tiden...
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanD13
Otroligt sant det du säger. Du får verkligen poängen att gå hem.

Läs StorMammas inlägg igen så kommer du se alla felaktiga slutsatser som hon drar!

Jag fattar iaf fortfarande inte varför en person som oskyldigt står åtalad för ett brott bör gråta? Om jag var den som var oskyldig anklagad för ett bestialiskt brott så skulle jag nog inte orka sätta mig in i brottets fruktansvärda karaktär överhuvudtaget.
2008-08-11, 18:38
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Man undrar ju lite försiktigt vad fan det är hon (!) har "modellat" för?

Troligtvis tog något lokalt Göttingen-fyllo en bild på henne med sin engångskamera en gång i tiden...

"Bilden raderad, går ej att återskapa?"

KK: Vi andra fattar varför du inte fattar...
2008-08-11, 18:40
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av millo666
Och vad säger det...att hon ljuger två gånger till. Extremt trovärdigt...men enligt dig är det väl det.

Dessutom hade du en kommentar om att E:s vittnesmål inte var värt någonting eftersom hon, enligt dig tagit del av information, och inte alls hållits isolerad på det sätt som påstås.

Då måste det ju vara så att alla som skall vittna i en rättegång och peka ut någon måste hållas isolerade, annars kan man stryka deras vittnesmål.

Trams.
Allt E har sagt i förhör efter skyddat boende är ogiltigt i rättegången då hon tagit del av media.
2008-08-11, 18:41
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Allt E har sagt i förhör efter skyddat boende är ogiltigt i rättegången då hon tagit del av media.

Säjer rättens orförande eller Tulpanpernilla?
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:

Inte ogiltigt, men helt klart av mindre värde.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirran_h
Hon har väl varit modell? inte mannekängat, eller?

Jag tycker hon gör nån skum rörelse med vänsterbenet när hon knallar på
videon där polisen går med henne på perrongen.

Wtf? Har CS varit fotomodell?
2008-08-11, 18:42
Medlem
cookie777s avatar
Vad är det som gör att det CS säger i rätten är så trovärdigt? Hon har ju pluggat FUP.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in