2008-12-04, 08:50
Medlem
Frubeates avatar
Ekblad om CS inför HR

Ingvar Ekblad.
– Hon var förberedd
inför tingsrättsförhandlingen och hon är lika förberedd nu

(http://www.expressen.se/Nyheter/1.1391385/tyskans-iskalla-taktik-infor-motet-med-mamman)

Detta tycker jag inte talar till CS's fördel direkt, för man kan väll inte påstå att CS gjorde bra i från sig i TR.
2008-12-04, 08:51
Medlem
miapetters avatar
Expressen direktrapporterar:
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1391426/expressen-rapporterar-direkt-fran-arbogarattegangen

Dessutom finns där dag-för-dag-schema.
Senast redigerad av miapetter 2008-12-04 kl. 08:54.
2008-12-04, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Skulle det inte vara aktuellt att syna utredningen mer, och se vilka brister det isåfall var som gjorde att en barnamörderska inte kunde fällas? För att lära något till - - nästa gång?

Så sant som du säger. Men det tragiska är att polisen lär sig aldrig av sina misstag. När nästa stora tragedi händer är allting glömt och polisen far runt som yra höns på en brottsplats.

Det borde vara standard att vid grova brott ska rikskrim sättas in omgående.
Små lantortspoliser klarar inte av att hantera grova brott.
(inte storstadspolisen heller för den delen.. finns många tragiska exempel på olösta brott där polisen schabblat till det.)
2008-12-04, 08:53
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Fundering, om CS är 100 på att klara sig och därför gått med på att vilat upp sig för att efter hr få ut ett mega fint skadestånd.
Hur ställer sig då alla här som förnekar att det finns möjlighet för en alt gm, kommer ni att göra en helomvändning för det ser mörkt ut för T i det läget om CS frias.

Du brukar inte svara när jag kommenterar dina inlägg, men skam den som ger sig...

Hur menar du att det ser mörkt ut för T? Min tro är att om CS frias, så kommer dessa mord att bli officiellt ouppklarade. Jag tror att det kommer att förbli så, om inte nya bevis mot CS dyker upp, eller om hon erkänner.

Jag tror inte att T kommer att placeras som nästa kandidat till att bli misstänkt och mer undersökt. Jag tror att han är ansedd som oskyldig och dessutom målsägare.
2008-12-04, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Hon hade bild på deras NYA bostad o den adressen antecknad.
Det ihop med adoptionsmailet o självmordsförsöker + besöken i Arboga
tycker jag liknar typisk "besatthet" (beroende av vad man lägger för betydelse i det ordet)

Edit: Det stämmer nog som caramia säjer om hus-bilden!

Vet du hur mycket bilder ligger i din dators minne? Efter att du surfat på någon sida sparas små thumbnails på alla bilder på din dator om du inte stängt av den funktionen.
Adoptionsmailet kan inte jag förklara men kvinnor gör ibland märkliga saker.
Besöken i arboga kan ha med hennes intresse för historia att göra.
Hon har ju aktivt sökt stenarna med T vid flera olika tillfällen utan att hitta dem.
2008-12-04, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Ditt inlägg är inte ett svar till mig, men jag vill gärna kommentera det ändå.

Den aktuella dagen var ju ingen vanlig dag i E:s och T:s liv, eller hur? När det har hänt något så förfärligt, är det väldigt lätt att tänka sig att minnet inte är det bästa angående, ur T:s synvinkel, ovidkommande detaljer. Vem som hade bilen den dagen såg han nog som ganska oviktigt, och lade inte ner någon tid på att fundera över svaret.

Man kan ju gå till sig själv. Jag blandar ihop dagar och händelser ibland. Om någon pressar mig på svar, och jag funderar, då ändrar jag mig. Då kommer jag nämligen på att det var nog inte som jag sade från början. I mitt första svar tänkte jag inte efter så noga.

När T förhördes är det ju mycket möjligt att förhörsledaren övergick till nästa fråga ganska snabbt. Därför kan det lätt ha blivit fel. Det är till och med mycket möjligt att T och E senare, när de har läst FUP, ser att det har blivit fel där. De har då kanske inte ansett att det är viktigt att få det ändrat.

Det här är inte det enda stället i FUP där T säger att E tog bilen. Han var väl klar i huvudet innan händelsen och kan avgöra om hon tog bilen eller ej.
2008-12-04, 08:56
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Vet du hur mycket bilder ligger i din dators minne? Efter att du surfat på någon sida sparas små thumbnails på alla bilder på din dator om du inte stängt av den funktionen.
Hon har ju aktivt sökt stenarna med T vid flera olika tillfällen utan att hitta dem.

Just det.
Hon hittade inte ens den väg hon säger att hon gått flera gånger på en vecka.
2008-12-04, 08:59
Medlem
miapetters avatar
Citat:

Jo, jag har koll på vad som sparas i min dator, däremot håller jag med om att de flesta inte har det..
Kvinnor gör märkliga saker (för att inte tala om vad män gör.. ) men CS har tagit "Jag är med barn" till en högre level...
Att hon skulle ha varit i Arboga för att titta på Halvardsborg (o söka efter runskrift där gubevars!!) tror jag inte ett dugg på!
Ni skulle se stället/soptippen...
Att hon inte hittade Kung Sigges sten kan jag förstå men det finns folk att fråga, hjälp att få o skyltar att följa - OM man är intresserad!
2008-12-04, 09:00
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Det här är inte det enda stället i FUP där T säger att E tog bilen. Han var väl klar i huvudet innan händelsen och kan avgöra om hon tog bilen eller ej.

Det där händer mej ofta...utan att jag råkat ut för något trauma...
Fråga vad jag gjorde i förrgår - Öh?
2008-12-04, 09:04
Medlem
Frubeates avatar
Christine Schürrer ville inte alls ha ett fast förhållande. Det ska ex-pojkvännen ha sagt till en kompis. Nu kallas kompisen till vittnesbåset. Av försvaret.

http://vlt.se/artikelmall.asp?version=841588

Jo, men detta har ju CS berättat om själv också, hur hon i början var avvaktande till T och ett förhållande till honom, men hur hon efter sitt andra besök hos honom kände sig "säkrare" och ville ha ett förhållande.

Om inte CS ville ha ett fast förhållande till T, varför blir hon då så deprimerad när han gör slut och senare inte vill ha mera kontakt med henne?
2008-12-04, 09:08
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:

Jag lägger in miapetters kommentar här:

Citat:
Det där händer mej ofta...utan att jag råkat ut för något trauma...
Fråga vad jag gjorde i förrgår - Öh?

Det är just så jag menar. När någon frågar vad man har gjort vid ett visst tillfälle, så är det inte alltid man svarar rätt med en gång. Blir man pressad, och tänker till, så kanske svaret blir ett annat.

Kan man då tänka sig att T inte blev pressad på denna detalj under förhöret, och att det därför blev fel/konstigt?
2008-12-04, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Du brukar inte svara när jag kommenterar dina inlägg, men skam den som ger sig...

Hur menar du att det ser mörkt ut för T? Min tro är att om CS frias, så kommer dessa mord att bli officiellt ouppklarade. Jag tror att det kommer att förbli så, om inte nya bevis mot CS dyker upp, eller om hon erkänner.

Jag tror inte att T kommer att placeras som nästa kandidat till att bli misstänkt och mer undersökt. Jag tror att han är ansedd som oskyldig och dessutom målsägare.

Men tänk om hon är oskyldig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in